הרמת צוואר חדשנית - פתרונות חדשניים לצוואר רפוי - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים חדשניים לטיפול בצוואר רפוי

ניתוח מתיחת צוואר הוא אחת הדוגמאות להתפתחות תחום הרפואה הפלסטית. מטרת הניתוח למתיחת צוואר היא להעלים את סימני הזדקנות העור באזור הצוואר: את הקמטים, קפלי השומן ועודפי העור. כתוצאה מכך מתקבל מראה צוואר רענן וצעיר יותר המתאים יותר למראה הפנים.

ניתוחי צוואר נעשים לרוב למטרות אסתטיות. מראה צוואר רפוי אופייני לרוב לקראת העשור השישי, אך ייתכן והתהליך יתרחש מוקדם יותר כתוצאה מחשיפה לשמש, אבדן משקל קיצוני, גנטיקה וקצב הזדקנות העור.


חמש עובדות על הצוואר ועל ניתוחי מתיחת צוואר:

1. צוואר מקומט מסגיר את גיל המטופל, גם אם מראה הפנים הוא צעיר יחסית.

2. לרוב אזור הצוואר יתקמט לפני אזור הפנים.

3. את הניתוח יכול לעבור כל מי שסובל מרפיון עור באזור הצוואר, בכל דרגת רפיון.

4. לניתוח אין הגבלת גיל, אם כי רוב המטופלים נמצאים לקראת העשור השישי לחייהם ומבגורים יותר.

5. לגברים יש יותר כלי דם בפנים, לכן גברים שעברו ניתוח מתיחת צוואר נוטים לסבול יותר מדימומים בתקופת ההחלמה בהשוואה לנשים.

 

מה קורה בעת ניתוח מתיחת צוואר?

את מתיחת הצוואר עושים על ידי חתך מאחורי תנוך האוזן, ומתיחת עור הצוואר מאזור זה. הניתוח יכול להתבצע בהרדמה מקומית או הרדמה כללית על פי רצון המטופל. לרוב הניתוח אינו מצריך אשפוז לילה, והמטופלים משוחררים להתאוששות בביתם כבר באותו היום. כיום הצלקות הנלוות לניתוח מתיחת צוואר מזעריות, את האזורים המנותחים תופרים בחוטים נמסים שנושרים לאחר שבועיים.

ניתוחי צוואר חדשניים

ניתוח מתיחת צוואר באמצעות חוט

בניתוח זה, מותחים את אזור הצוואר באמצעות חוטים הקרויים סלואט סופט, והם נתפסים בתוך רקמת העור ובעצם מותחים את האזור. בדרך כלל בניתוחי מתיחת צוואר נהוג להחדיר את החוטים בקו הלסת התחתונה ובאזור האחורי של כל אוזן. היתרון המרכזי של השיטה הוא שנוצרות רק צלקות מינימליות ומזעריות לאחר הטיפול. יתרונות נוספים הם שתוצאות הניתוח ניכרות בתוך זמן קצר והן נשמרות לאורך זמן, הטיפול מבוצע ללא הרדמה וניתן לחזור לשגרה מיד לאחר הטיפול.

 

זריקות למתיחת העור באזור הצוואר

ההזרקות נעשות באזור הצוואר ונועדות למתוח את שכבת העור החיצונית בלבד. ניתן להזריק בוטוקס או חומצה היאלורונית, אם כי בצורה עדינה יותר לעומת הזרקה לאזור עור הפנים והשפתיים. ישנם טיפולים נוספים בשיטה דומה כמו טיפול בחמצן המתבסס על טיפול בלחץ אוויר.

מתיחת צוואר באמצעות גלי רדיו

טיפול חדשני למתיחת הצוואר הוא המסת השומן באזור באמצעות גלי רדיו. במהלך הטיפול יוצרים חימום בתוך אזור רקמת השומן, תהליך שמעודד יצירה חדשה של קולגן, חומר ביולוגי טבעי שאחראי על מתיחת העור. בנוסף לטיפול זה ניתן לעבור טיפול לייזר באזור הצוואר, טיפול המעודד יצירת תאי עור חיצוניים חדשים שמשפרים את מראה הצוואר. טיפולים אלו מתאימים למצב של רפיון קל בעור הצוואר.

 

שילוב בין ניתוחי צוואר וטיפולים נוספים

ניתוח מתיחת צוואר וטיפול בעודפי השומן באזור הסנטר

עודפי השומן באזור הצוואר יוצרים את החיבור בין הסנטר לצוואר. מטופלים שרוצים להעלים את הסנטר הכפול וליצור מראה צוואר ברבורי, יעבור טיפול נוסף לניתוח מתיחת צוואר הכולל שאיבת עודפי השומן באופן ממוקד דרך צינורות המוחדרים מאחורי האוזן, אותו אזור ממנו מתבצעת מתיחת הצוואר. בנוסף, במהלך הניתוח מתבצע גירוי של דרמיס, המעודד את התכווצות העור סביב האזור המנותח. שיטה זו מעולה לחיטוב ולהדגשת תווי הפנים והלסת לצד מתיחת הצוואר וסילוק השומן.

ניתוח מתיחת צוואר וטיפול ברפיון השריר

שרירים רפוים באזור הצוואר הם אלו שיוצרים את המראה של הגידים הבולטים. מטופלים רבים רוצים לחזק את השרירים הרפויים לצד ניתוח מתיחת הצוואר. הליך זה נעשה באמצעות חתך קטן באזור שנמצא מתחת לסנטר. אבל אל דאגה, הצלקות הללו במקום חבוי שאינו גלוי לעין.

 

הרבה מטופלים שעוברים ניתוח מתיחת צוואר עושים אותו במקביל לטיפולי מיני ליפט או טיפול לעיצוב הסנטר. אם גם אתם סובלים מרפיון העור באזור הצוואר, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה ולקבוע פגישת ייעוץ.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל