פיסול עצמות לחיים - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

פיסול עצמות לחיים

פיסול עצמות לחיים

פיסול עצמות לחיים - חומצה היאלורונית והזרקת שומן עצמי

עצמות לחיים גבוהות ומודגשות הן מאפיין נחשק, שמזוהה עם תווי פנים מפוסלים ומודגשים.

אין זה מקרה שבכל רשת פארמה ניתן למצוא מוצרי איפור רבים מספור, שכל מטרתם היא עיצוב לחיים והדגשתן: סמקים, ברונזרים, תכשירים להצללה ושימרים.

המאמר הבא סוקר שתי טכניקות נפוצות, יעילות ובטוחות של הרמת לחיים ללא ניתוח, הדגשה, עיצוב ופיסול שלהן, באמצעות חומרי מילוי. טכניקה אחת עושה שימוש בחומצה היאלורונית והשנייה – בשומן עצמי.

אבל רגע לפני כן, חשוב להבין למה האפקט של עצמות הלחיים שלנו הוא כה גדול, ומדוע עיצוב עצמות לחיים הוא טיפול אסתטי כה מבוקש? כשמבינים את שורש העניין, קל יותר להבין גם את השינוי העצום שניתן לחולל באמצעות חומרי מילוי, וגם, להבין מתי חומרי מילוי לא יספיקו על מנת להשיג תוצאה אופטימלית, ויש מקום לשקול התערבות ניתוחית.

מראה תווי המתאר הטבעיים של הפנים שלנו הוא תוצר סופי של כמה שכבות: עצם (עצמות הגולגולת), שריר, שומן ועור. בין הרקמות הללו, משתרגים כלי דם ורקמות חיבור.

גם העצם, שהיא הבסיס הקשיח, וגם הרקמות הרכות העוטפות אותה, עוברות שינויים עם הגיל, וכל השינויים מתרחשים כתוצאה מתהליך הידלדלות של הרקמות: העצם הופכת צפופה פחות ונוטה להצטמק ולשקוע, השרירים נמתחים ומתארכים, השומן מתנייד, מצטבר במקומות מסוימים ומתרוקן במקומות אחרים ואילו העור, נמתח, מתרוקן מנפחו, נופל ומתקמט.

התהליך הזה גורם לרקמות הרכות לצנוח כלפי מטה וכך, משנה את מרכז הכובד של הפנים: החלק העליון של הפנים, שאצל אנשים צעירים הוא באופן כללי רחב יותר לעומת החלק התחתון, הופך צר ושקוע יותר, ואילו החלק התחתון של הפנים, הולך ומתרחב. על אלה מתווסף בהרבה מקרים שומן שמצטבר סביב קו הלסת, הסנטר והצוואר, שאף מקצין את השינוי.

התוצאה היא היפוך של צורת משולש דמיוני: אצל צעירים, בסיס המשולש (החלק הרחב שלו) הוא באזור המצח, וקודקוד המשולש – הוא בסנטר, בעוד שאצל מבוגרים, המגמה היא הפוכה.

הדגשת עצמות לחיים באמצעות חומרי מילוי – למי זה מתאים?

עקרונית, כל מי שאין אצלה/ו עודף רקמה משמעותי, יכול ליהנות מתוצאות מרשימות באמצעות חומרי מילוי.

מה ניתן לעשות בעזרת חומרי המילוי?

  • לתקן א-סימטריה בין שתי הלחיים – במקרה שלחי אחת נראית שקועה יותר מהשנייה, או שגובה שתי הלחיים אינו שווה.
  • להדגיש ולהבליט את קווי המתאר הטבעיים – בעוד שאיפור מייצר אשליה של מראה צר או רחב, שקוע או מורם, באמצעות הכהייה והבהרה במקומות הנכונים, הרי שמילוי במקומות הנכונים ובנפח המתאים, מחולל שינוי ממשי. הטיפול מאפשר לעדן פרופורציות, לטשטש קווים וזוויות לא רצויים ולהדגיש אחרים.
  • למלא ולהרים את הלחיים – אנשים שמבנה הפנים שלהם מאופיין בעצמות לחיים שטוחות, או כאלה שאצלם הן שקועות, יכולים להשיג תוצאה נהדרת באמצעות חומרי מילוי.

חומצה היאלורונית עצמות לחיים

חומר המילוי הראשון והנפוץ ביותר כיום, הוא החומצה ההיאלורונית. זהו חומר שמיוצר בתנאי מעבדה קפדניים ומחקה את החומר הטבעי שגופנו מייצר. יש כיום מספר חברות-על בתחום, שמייצרות חומרים איכותיים ביותר, עמידים ובטוחים מאד לשימוש. החומר המיועד לעיצוב לחיים עשוי בפורמולה סמיכה יותר מזו של החומר המשמש למילוי קמטים, ותוצאות הטיפול עשויות להחזיק כשנה ואף יותר.

יתרונות השימוש בחומצה היאלורונית:

  • ייצור במעבדה – הייצור נעשה בסטנדרטים מחמירים ובהתאם לפרוטוקולים אחידים ולכן, מבטיח וודאות מבחינת טיב החומר, ניקיונו, הרכבו ומידת הסמיכות שלו.
  • יכולת שליטה גבוהה בעת הזרקת החומר – גם כאן, אחידותו של החומר והכמויות בהן משתמשים בו, מאפשרות לרופא המטפל לשלוט באופן המקסימלי בנפח ההזרקה ובמיקומה בפנים. כשהמטפל הוא רופא מיומן ומוכשר, התוצאה נפלאה ומתקבל מראה טבעי ולא מוגזם.
  • קלות תיקון תוצאות לא רצויות – במקרה שהתוצאה הסופית אינה לרוחו של המטופל, קל יחסית לתקן אותה כשהמילוי מבוצע באמצעות חומצה היאלורונית בהשוואה לחומרים אחרים, משום שניתן להזריק חומר שמפרק וממוסס אותה.

חסרונות החומצה ההיאלורונית:

לטיפול יש חיסרון אחד בולט – הזמניות שלו.

מילוי באמצעות שומן עצמי:

טכניקה שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, ובה שואבים שומן מאזור כגון ירכיים, אגן, או בטן, מעבירים אותו תהליך ניקוי וסינון ואז מזריקים אותו כחומר מילוי במקום הרצוי.

יתרונות השימוש בשומן עצמי:

  • תוצאות ארוכות טווח – שלא כמו החומצה ההיאלורונית, לאחר שהשומן העצמי מתקבע בצורתו הסופית, הוא אינו מתפרק ועשוי להחזיק מעמד שנים ארוכות.
  • הכי טבעי שיש – כל הטיפולים הרפואיים, אסתטיים או לא, שבהם עושים שימוש בחומרים שמקורם במטופל עצמו, ידועים כבעלי דרגת בטיחות גבוהה מאד, משום שהגוף מזהה את החומר כחלק ממנו ואינו מייצר תגובות נגד.

חסרונות השומן העצמי:

  • דורש מיומנות גבוהה יותר מהמטפל, משום שלא כל הכמות המוזרקת מתקבעת ונשארת בגוף. אחוזים ניכרים (עד 50%) מהשומן המוזרק, מתפרק ומתפנה מהגוף ועל המטפל להיות מנוסה מאד ולדעת כמה להזריק באופן שהכמות הנותרת, תספק את התוצאה הרצויה.
  • דורש התערבות טיפולית בשני מקומות – המקום ממנו שואבים את השומן והמקום אליו מזריקים אותו.

הבחירה בין השיטות תלויה בכל מיני גורמים וההחלטה על טכניקת הטיפול המתאימה ביותר נעשית לאחר פגישת ייעוץ ואבחון, שיחה עם המטופל, והבנת רצונותיו ומטרותיו.

כדי להבטיח תוצאות בריאות, בטוחות ואסתטיות, וליהנות ממראה טבעי, חשוב ביותר שטיפול בהזרקת חומרי מילוי יבוצע ביד מיומנת ומנוסה.

שמי דר' ליאורה הולנדר, רופאה בכירה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת ניסיון של עשרות שנים בניתוחים פלסטיים ובטיפולים אסתטיים בדגש על פיסול ועיצוב פנים, עם, או ללא ניתוח.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת היכרות ואבחון, אני מזמינה אתכן ואתכם ליצור עמי קשר:

בטלפון: 03-903-0015, 052-555-2690 | באימייל: office@drhollander.co.il

צור קשר

יצירת קשר

מלאו פרטים ונציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם :

    © כל הזכויות שמורות

    קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל