הצמדת אוזניים לילדים | ניתוח אוזניים בולטות - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח הצמדת אוזניים לילדים

מנחה: אוזניים בולטות היא בעיה אסתטית שמטרידה לא מעט ילדים וגם את ההורים שלהם, אתם מכירים את הילדים שמסתובבים בצורה כזאת בגינה. זה מבאס מאוד את ההורים, וגם את הילדים בגיל מסוים, ויש פיתרון לעניין – הצמדת אוזניים לילדים.
בוקר טוב לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית.
תראי, יש גילאים שבהם, בנות במיוחד עם שיער ארוך יכולות להסתיר, גם הבנים יכולים עד הצבא לגדל קצת שיער ולהסתיר את האוזניים הבולטות, אבל פתאום מגיעים לצבא וצריך להסתפר או לאסוף בקוקו, ואז צצות הבעיות.

 

ד"ר הולנדר: נכון מאוד, ועוד הרבה לפני הצבא, זה בגיל מאוד צעיר. אוזניים זה אזור שהוא חלק מהפנים, זה אזור חשוף, מאוד קשה להסתיר אותו. חלק מהשאלות ששואלים זה האם האוזן הבולטת קשורה לנושא של השמיעה, זה שני דברים נפרדים. אוזן בולטת ואוזן שיש בה איזשהי אנומליה מבנית, זה משהו שלא קשור בכלל לשמיעה, זה משהו חיצוני שהוא אסתטי. הילד בריא לגמרי מבחינת הפונקציות התפקודיות של האוזן. זה רק בעיה אסתטית.
ובאמת מגיעים אליי הורים עם הילדים בגילאים מאוד צעירים שפשוט זה מהווה בעיה אסתטית. האוזן מהווה מקור לרגשי נחיתות, נקרא לזה, ללעג, בכי.

מנחה: הילדים בדרך כלל צוחקים עליו, קוראים לו דמבו.

ד"ר הולנדר: נכון. זה נורא.

מנחה: זה נכון שתינוקות רכים, כשהם ישנים עם האוזן מקופלת, זה יכול לגרום לאוזן באמת לעמוד אחר כך?

ד"ר הולנדר: במידה מסוימת. בגילאים צעירים מאוד האוזן היא אלסטית. עד שהאוזן מקבלת את המבנה המדויק שלה והסופי, לוקח כמה שנים, ולכן הגיל הראשוני שבו אנחנו מתחילים לעשות ניתוח הצמדת אוזניים לילדים הוא לקראת גיל 6, לא לפני כן. למרות שיש לפעמים ביקוש לעשות את זה בגיל עוד יותר צעיר. המעבר מהגן לכיתה א' הוא זמן טוב ונכון. לפני כן יש באמת אלסטיות מסוימת באוזן.

מנחה: זה ניתוח אמנם בהרדמה כללית, אבל זה ניתוח מאוד פשוט מבחינתך כמנתחת.

ד"ר הולנדר: נכון. הניתוח הוא יחסית ניתוח פשוט. מאוד חשוב להבין איפה הבעיה, כי גם באוזן יש כל מיני מבנים שהם הבעייתים. הכי נפוץ זה בעצם השטחה של הקפל בתוך הסחוס.

מנחה: אז אם אנחנו נסקור את האוזן שלי, אני אדגים. יש ילדים שבעצם ההתפתחות של האוזן לא הסתיימה והיא עדיין מקופלת, נכון?

ד"ר הולנדר: זאת אחת הבעיות. הרבה פעמים יש לנו את האזור הקמור שצמוד לתעלת השמע, צמוד לגולגולת שהוא מוגדל והוא גס יותר, גדול יותר ממש בצורה של כמו כוס כזאת. זה יוצר לאוזן מבנה כמו אפרכסת מוגזמת.
לפעמים יש השטחה של הקיפולים הפנימיים. בתוך האוזן עצמה יש לנו קיפולים כאלה בצורה Y, אם תתעמק תראה שזה מבנה מאוד מוגדר שהוא אצל כולם. ובעצם לפעמים הקיפול הזה לא נוצר. בהתחלה האוזן היא סגורה והיא פנימית והיא קטנה, ועם הזמן היא בעצם נפרשת כלפי חוץ כמו פרח שנפרש.

מנחה: ספרי לנו מה אנחנו רואים, ד"ר הולנדר. כאן אנחנו רואים אוזניים בולטות, עומדות מה שנקרא.

ד"ר הולנדר: נכון. לבחורה הזו יש בעיה משולבת. שהבעיה היא כמו שאמרתי, גם אותו אזור קמור, הקונכה הפנימית, האיזור הצמוד לקרקפת שהוא מוגזם, שהוא בולט יותר. וגם השטחה של הקפל. עכשיו, הטיפול הוא טיפול משולב. גם קיפול של אותם איזורים שלא קופלו בצורה טבעית וגם הקטנה של אותו איזור מוגזם.
הצמדת אוזניים לילדים כמו שאמרת, הוא בדרך כלל בהרדמה כללית, רק מהסיבה שרוב המטופלים הם ילדים וקשה להשיג שיתוף פעולה לאורך הניתוח. אבל כשהאוכלוסיה היא בוגרת יותר, ויש הרבה חיילים כמו שאמרת, שלפני גיוס פתאום צריך להסתפר ואין ברירה, ובנות צריכות לאסוף את השיער ואז כל אמצעי ההסוואה שיש להם נעלמים והם מגיעים לניתוח, אז הם הרבה פעמים משתפים פעולה ואפשר לעשות את זה בהרדמה מקומית.
כל הניתוח מתבצע מהאזור האחורי של האוזן, ממש מהקפל, לא רואים בכלל, מהקפל שקיים באופן אנטומי בין האוזן לאיזור של הקרקפת ודרכו מגיעים לאיזור של הסחוסים ומקבעים.

מנחה: זמן החלמה?

ד"ר הולנדר: ההחלמה מהליך הצמדת אוזניים אורכת כשבוע, שיש חבישה סביב איזור הניתוח. לאחר שבוע מוציאים את החבישה, מטפלים באיזור טיפול ראשוני ובעצם אפשר לחזור לפעילות רגילה ומלאה. אני ממליצה שארבעה שבועות לאחר מכן, עדיין, בזמן שהם בבית ובלילה, לשים את אותו סרט טניס מסביב לאזור של האוזניים.

מנחה: בקיצור, יש פתרון, למה לסבול?

ד"ר הולנדר: מה שהכי חשוב זה שלאחר הניתוח, אף אחד לא יכול לדעת שהם עשו ניתוח. האוזן נראית טבעית לגמרי, במנח טבעי, אנטומי. שביעות הרצון מאוד מאוד גבוהה.

מנחה: ד"ר הולנדר, תודה רבה.

מתעניינים בניתוח הצמדת אוזניים לילדים? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 לקביעת פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל