ניתוחים פלסטיים לאחר הריון ולידה - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים לאחר הריון ולידה

לידה הינה ללא ספק רגע מכונן ומשמעותי בחייה של כל אישה. השינויים שחלים במהלך ההיריון ולאחר הלידה, חלים על כלל המישורים- רגשי, פיזי, וכמובן משפיעים על אורח החיים באופן מהותי.

נשים רבות חשות תסכול מהשינויים שעובר הגוף לאחר הריון ולידה ומוכנות לעשות הכל על מנת להחזיר את מנראה הגוף לקדמותו. ראשית, חשוב לקבל את השינויים בברכה ולהכיר בכך שמדובר בשינויים טבעיים. חשוב לדעת שלגוף לוקח זמן לחזור לעצמו ועל מנת לעזור לו, יש לשלב תזונה בריאה יחד עם פעילות ספורטיבית (למשל יציאה לטיול רגלי כשהתינוק בעגלה). עם זאת, ישנם שינויים החלים בעקבות היריון ולידה שאינם ניתנים לשינוי ולשם כך נדרשת התערבות כירורגית.

הניתוחים הפלסטיים הנפוצים לאחר הריון ולידה הינם:

• הגדלת חזה – לאחר היריון ולידה קיימים מקרים בהם החזה מאבד מנפחו, בעיקר לאחר סיום שלב ההנקה. ניתן לבצע הגדלת חזה ולהעניק לשד נפח מחודש. ניתוח הגדלת חזה אינו פוגם ביכולת ההנקה בעתיד ולכן ניתן לבצע אותו גם טרם סיום הלידות.

• הרמת חזה – במקרים בהם קיימת צניחה של החזה ניתן לבצע הרמת חזה (ניתן אף לשלב ניתוח זה עם ניתוח הגדלת חזה). עם זאת, חשוב לדעת שבעקבות הניתוח מנותקים צינורות החלב ועל כן מומלץ לבצע ניתוח זה רק לאחר סיום הלידות.

• שאיבת שומן- לאחר הלידה, עשויים אזורים שונים בגוף להישאר עם מצבורי שומן שקשה להפטר מהם – באזור הבטן, הירכיים והמותניים. באמצעות קנולה (צינורית זעירה) המוחדרת לאזורים אלה, ניתן לבצע שאיבת שומן.

• מתיחת בטן – לאחר לידה נוטה עור הבטן להיות נפול וזאת עקב מתיחה משמעותית במהלך ההיריון. גם במקרים של ירידה משמעותית במשקל נראה תוצאה דומה של עור נפול ומעין סינר של עור עודף בשיפולי הבטן התחתונה.
ניתוח מתיחת בטן מאפשר סילוק עודפי עור, שאיבת שומן , וכן החזרת שרירי הבטן למקומם (עקב תזוזתם במהלך ההריונות). מומלץ לסיים את שלב ההריונות על מנת לשמר את תוצאת הניתוח לאורך זמן.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל