ניתוח מתיחת בטן לאחר היריון - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח מתיחת בטן לאחר היריון

מנחה: שלום לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית בכירורגיה פלסטית. מה שלומנו?

ד"ר הולנדר: מצוין.

מנחה: אנחנו מדברים היום על בטן אחרי לידה. הריונות ולידות משאירות אצל נשים חותם וסימנים, נכון? גם אצל הרזות ביותר. בואי נגיד שזה לא קשור לכמה את מלאה.

ד"ר הולנדר: נכון. הרבה פעמים נשים באות ובאמת מספרות: אני חזרתי למשקל, אני עושה המון ספורט.

מנחה: ובכל זאת יש לי עור עודף?

ד"ר הולנדר: ובכל זאת הבטן לא נראית… היא לא באותו מקום. אז באמת יכולות להיות כמה צורות של הבעיה, נקרא לזה. יכול להיות עור עודף. באמת מהעלייה והירידה במשקל, העור מאבד משהו מהאלסטיות שלו.

מנחה: בכל זאת, עולים איזה עשרים קילו לפחות, יש כאלה שעולות יותר.

ד"ר הולנדר: תלוי מי אתה יודע, יש את כל הקשת. אבל גם מי שעולה מעט, בכל זאת הבטן, איך שלא נסתכל על זה, עוברת איזשהו תהליך של מתיחה. חלק מהנשים נשארים אצלן סימני המתיחה. חלק מהנשים שבורכו בגנטיקה יותר טובה ואין להן סימני מתיחה, הרפיון הזה נשאר. למה הרפיון הזה נשאר? חלק מהרפיון הוא לא רק מעור עודף, זו אחת הטעויות שאנשים חושבים: טוב נשאר עור עודף, אז מסירים את העור. אבל זה לא רק העור, יש לנו איזושהי חולשה של דופן הבטן.

מנחה: של השריר עצמו?

ד"ר הולנדר: של השריר עצמו ושל המעטפת של השריר. השריר עטוף במעטפת שהיא בעצם לא שרירית. בזמן ההיריון יש הרחבה של כל הבטן, והשריר שהוא שריר אורכי שהוא בדרך כלל צמוד אחד לשני, אלה אותן קוביות שבדרך כלל באות בצמידות אחד לשני, בעצם השריר נפער בזמן ההיריון, בזמן הלידה.

מנחה: בגלל זה אחר כך יש רפיון?

ד"ר הולנדר: לאחר מכן אנחנו מחזקים את השריר אבל אותו רווח נשאר. החיזוק של הדבר הזה, החיזוק של הדבר הוא לעולם לא יגיע עם מכון, הוא לעולם לא יגיע עם כפיפות בטן.

מנחה: כלומר את אומרת: את יכולה לעשות ספורט, את יכולה להיות ספורטיבית, אבל הרפיון הזה הוא נשאר.

ד"ר הולנדר: אני מאוד בעד ספורט, וספורט הוא מאוד חשוב. הוא מאוד משפר גם את המראה של הבטן. מעבר לזה שהוא גם, אתה יודע, ב-well being ובהכול עושה טוב. אבל לפעמים יש את המצוקה הזאת שאפילו שהבטן מאוד חזקה, נשים באות אליי ואומרות לי: תרגישי תראי איזה בטן חזקה, אני כל היום במכון, אבל היא לא חזרה להיות מה שהיא הייתה, הייתה לי בטן נהדרת והיא לא שם.

מנחה: אני מבין לפי מה שאת אומרת, זה שאת אומרת בעצם מאחורי כל הדברים הגדולים האלה, שכדאי לעשות את רק כשאת מסיימת הריונות, נכון? כי כל זה עדיין ימשיך להיפער. זאת אומרת אם תעשי את הניתוח ואחר כך עוד פעם תיכנסי להיריון, עוד פעם יהיה רפיון.

ד"ר הולנדר: נכון, כי בעצם ההיריון גורם להרחבה של המעטפת, של הבטן בעצם.

מנחה: אנחנו אומרים, צריך ניתוח של דבר כזה, אבל כדאי לחכות אתו אחרי שאת מחליטה: אוקיי, סיימתי את המכולת, לא יולדת יותר.

ד"ר הולנדר: נכון. מאוד מומלץ לחכות עם הניתוח לאחר סיום הילודה, תכנון המשפחה. לא שאי אפשר, כלומר אם מישהי חושבת שהיא סיימה ואחר כך היא נכנסת עוד פעם להיריון, אז מבחינת הבטן אין שום בעיה. הבטן יכולה להתרחב שוב והיא יכולה להכיל ילד אין שום בעיה מהבחינה הזו, אבל מבחינת התוצאה, התוצאה מתקלקלת. בגלל זה אנחנו רוצים לעשות את זה רק אחרי.

מנחה: עכשיו אנחנו רואים תמונות. וואו וואו.

ד"ר הולנדר: פה ניתן לראות שבעצם הבעיה אצל אותה גברת היא בעצם בעיה משולבת. יש לה גם עודפי שומן… בעצם בבטן יש לנו בעיה משולבת.

מנחה: זה אותו בן אדם?

ד"ר הולנדר: לגמרי, לגמרי. לפני ואחרי. מה שאנחנו רואים, יש לה פה גם עודפי שומן, גם עודפי עור וגם חולשה של דופן הבטן. בעצם הטיפול פה הוא חייב להיות טיפול משולב בשלושת האלמנטים. כלומר גם הסרה של עודפי עור, אבל הסרה של עודפי עור בלי חיטוב של הטליה, בלי שאיבה של השומן העודף לא תשיג את המטרה.

מנחה: נכון לגמרי נעלמה הטליה, לא היה שום מבנה.

ד"ר הולנדר: נכון. זאת בעצם אחת הבעיות שנוצרות עם הגיל, עם ההריונות. בכלל עם העלייה והירידה במשקל, בעצם אנחנו מאבדים משהו מהחיטוב שלנו. השומן משום מה אוהב להצטבר דווקא באזור של המותניים, אתה יודע קוראים לזה ידיות אהבה, לא כולם כל כך אוהבים אותם שהם מתיישבים שם.

מנחה: אף אחד לא אוהב את זה. אף אחד לא רוצה את זה, בוא נגיד אולי אוהבים אבל לא רוצה את זה שם.

ד"ר הולנדר: אצל אחרים, אתה אומר. נכון, ולכן בעצם הטיפול, בשביל לקבל את התוצאה הנכונה והמושלמת, ניתוח בטן חייב לכלול את כל האלמנטים: שאיבה של השומן העודף על מנת לחטב, הידוק של מעטפת הבטן ולאחר מכן הסרה של עודפי העור.

מנחה: זה ניתוח מסובך?

ד"ר הולנדר: תראה, זה ניתוח לכל הדעות. תלוי באיזה מקום אנחנו מתחילים. הבטן היא לא שטנץ. אתה יודע, לכל אחד יש מבנה שונה של בטן, לכל אחד הבעיות בבטן הן שונות. יש נשים שיש להן הבטן ענקית, יש נשים שהבטן אצלהן היא קטנה, אבל עדיין היא מטרידה. ולכן הניתוח, הגודל של הנתיחה הוא שונה מאחת לשניה.

מנחה: זה נשאר?

ד"ר הולנדר: נשאר מה? הבטן? כמה זמן התוצאה מחזיקה?

מנחה: כן.

ד"ר הולנדר: אין סיבה שהתוצאה לא תחזיק לכל החיים. זה בעצם תלוי באישה.

מנחה: אם לא תיכנסי יותר להיריון, ותשמרי תזונה וספורט, מה שאת אמורה לעשות באופן רגיל, בלי שום קשר, נכון?

ד"ר הולנדר: אם את תשמרי בעצם על משקל יציב ועל פעילות גופנית שהיא סבירה, אז אין סיבה שזו לא תהיה תוצאה לכל החיים. לגמרי.

מנחה: ד"ר ליאורה הולנדר, תודה רבה שבאת.

ד"ר הולנדר: בשמחה.

 מתעניינת בניתוח מתיחת בטן? את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 לקביעת פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל