ניתוחים פלסטיים בקרב בני 35–50 - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים בקרב בני 35–50

בעשור האחרון ניתוחים פלסטיים הפכו למקובלים יותר ונעשו לאחת מהאפשרויות הנפוצות ביותר לשיפור המראה החיצוני, אפילו עבור אוכלוסייה צעירה יותר. חלפו הימים של המתנה עד לגיל הזהב כדי להיפגש עם המנתח הפלסטי, כיום אנשים מחפשים לעצור את השעון במקום להחזיר את מחוגי לאחור.
על פי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית,  בני 35–50 היוו יותר מ-40% מכלל הטיפולים האסתטיים והכירורגיים שבוצעו בשנת 2014, כלומר, בני קבוצת הגיל הזו עברו יותר מ-4.2 מיליון טיפולים. אז אילו ניתוחים הם עברו?

מתיחת בטן
במקרים רבים, כל הפעילות הגופנית והדיאטות שבעולם לא יגרמו לנו להיפטר מעור רפוי שנשאר אחרי ירידה קיצונית במשקל או לידה. יותר ממחצית (כ-53%) ניתוחי מתיחת בטן ושאיבת שומן באזור הבטן בוצעו במטופלים בני 35–50. הניתוח יכול לשפר את המראה הנפול של הבטן, את סימני המתיחה ואפילו לחזק את שרירי הבטן שהפכו רפויים.

ניתוח פלסטי 35-50

הרמת חזה
לא ניתן להכחיש את השפעותיו של כוח המשיכה על החזה הנשי, ובשילוב שינויים בעור, ירידה במשקל והיריון, אין זה מפתיע שיותר מ-50% מהמטופלות בקבוצת גיל זו מבקשות לעבור ניתוח הרמת חזה כדי לשחזר את מראה החזה הקודם. על פי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מספר ניתוחי הרמת החזה גדל ב-70% מאז שנת 2000.

שאיבת שומן
מאז שנת 1997, הפופולריות של ניתוח שאיבת שומן עלה ב-94%, ויותר מ-46% מהמטופלים שעברו הליך זה היו בקבוצת הגיל של בני 35–50. ניתוח שאיבת שומן עוזר לעצב ולחטב אזורים ספציפיים בגוף, וכיום ניתוח הגוף המבוקש ביותר בארצות הברית.

הקטנת חזה
יותר מ-43% מהנשים העוברות ניתוח הקטנת חזה הן בנות קבוצת הגיל הזאת, והן עוברות את הניתוח מסיבות כמו בעיות גב, כאבי צוואר, פריחה בעור מתחת לחזה ועוד. ניתוח להקטנת חזה יכול להקל על חוסר הנוחות ועל הקשיים הנלווים ולשפר את הביטחון העצמי של המטופלות.

הגדלת חזה
ניתוח להגדלת חזה היה בעבר הניתוח המבוקש ביותר בקרב בנות 35–50, אך כיום הוא נמצא במקום השני לאחר שאיבת השומן. יותר מ-37% מכלל הנשים שעברו ניתוח הגדלת חזה משתייכות לקבוצת הגיל הזאת. שיעור זה נראה אולי נמוך בהשוואה לשאר הניתוחים, והסיבה היא שניתוחי הגדלת חזה מבוצעים בעיקר אצל נשים בגיל 19–34. מהנתונים האלה ניתן אולי להניח שרבות מהמנותחות בגיל 35 ומעלה כבר עברו ניתוח הגדלת חזה בגיל צעיר יותר, וכיום הן מתמקדות באזורים אחרים של גופן.

ניתוח עפעפיים
במפתיע, רק 30% מהמטופלים בגיל 35–50 מחליטים לעבור ניתוח עפעפיים כדי להסיר עודפי עור ונפיחות מאזור העיניים. תהליך זה אמנם פופולרי יותר בקרב בני ובנות 50 פלוס, אבל ניתוח עפעפיים הוא אחד המאפיינים הראשונים של התבגרות מראה הפנים, ולמראה העפעפיים הנפול יש לעתים גם השלכות בריאותיות ולא רק אסתטיות.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל