כיצד ניתן לטפל בצוואר מתבגר - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

טיפול בצוואר מתבגר

מנחה: כמה יופי. אני נורא אוהב שאת מגיעה, כי תמיד איכשהו אני מעוניין לשאול על בעיות פרטיות שלי. אני אתחיל איתי, עם הצוואר שלי. אנחנו נדבר היום על צוואר. מה אפשר לעשות עם צוואר שמתבגר?

ד"ר הולנדר: אז דבר ראשון הבשורה היא שיש טיפול בצוואר. הרבה שנים התעלמו מלטפל בצוואר והטיפול בצוואר היה חלק מטיפול בפנים, בניתוח פנים ועל הדרך טיפול בצוואר.

מנחה: למה התעלמו?

ד"ר הולנדר: כי לא היה טיפול טוב בצוואר. הצוואר הוא אזור שקצת קשה לטיפול.

מנחה: זה נראה לי נורא דק, וגם מקום נורא רגיש.

ד"ר הולנדר: נורא דק, נורא רגיש. אין איפה להסתיר את החתכים, את הצלקות וכו'.

מנחה: אז מה השתנה?

ד"ר הולנדר: היום, א' השתנתה ההבנה שחובה לטפל בצוואר. אי אפשר להסתיר את זה. אתה יודע, אנשים מגיעים ואומרים: אני לא מצטלם רק בגלל הצוואר. או אנשים מפתחים גינוני ישיבה עם הסוואה של אזור הצוואר.

מנחה: יש שחקניות מסוימות שהולכות כל החיים שלהן עם שלים למיניהם.

ד"ר הולנדר: נכון, עם צעיפים.

מנחה: אני מסתיר עם היד. זה בסדר? מוסתר.

ד"ר הולנדר: היום אנחנו נתמקד בטיפול בצוואר שהוא לא ממש כירורגי, הוא לא ממש ניתוחי. אותה פימה שומנית צווארית. הצוואר הוא אזור שנוטה לאסוף מצבורי שומן.

מנחה: זאת אומרת את מתחילה כבר מהלסת.

ד"ר הולנדר: מהלסת שזה הגבול העליון של הצוואר, הסנטר הכפול מה שנקרא, כלפי מטה. מסתבר שהבעיה הזאת היא בעיה מבנית, היא נטייה מבנית. זה אנשים שגם בגילאים הצעירים היה קצת איזשהי פימונת קטנטונת. אבל כשצעירים הכל צעיר ורענן, אף אחד לא שם לב לצוואר, זה פחות מציק.

מנחה: הנה אנחנו רואים כשהיא צעירה.

ד"ר הולנדר: נכון נכון. אז זה גם בגילאים הצעירים, כבר בגילאי השלושים ניתן לראות את אותה הופעת פימה שהיא כל כך מציקה.

מנחה: נכון. זה כאילו מתנתק. כל היופי של העור, כל הגרביטציה מתרכזת איכשהו בנפילה פה.

ד"ר הולנדר: נכון, במיוחד שיש לנו את אותה נטייה. במיוחד שעם השנים יש קצת שינויים הורמונליים שכל קילו שאנחנו עולים, יש לו נטייה להצטבר באזור הזה של הצוואר והוא בעצם מטשטש את החיטוב הכל כך קריטי של הפנים. המעבר בין הפנים לצוואר הוא נורא משמעותי.

מנחה: מתי מתחילים לראות את זה? בגילאי עשרים שלושים?

ד"ר הולנדר: באמצע שנות השלושים לכיוון הארבעים, אנחנו מתחילים לראות את הניצנים שזה קצת טשטוש של קו לסת, שזה קצת מלאות באזור הזה. אותם אנשים בעלי נטייה כמובן.

מנחה: טוב אני בעל נטייה ואני רוצה לדעת בדיוק מה אני יכול לעשות.

ד"ר הולנדר: אז הפתרון הוא על ידי שאיבה ממוקדת לאותם איזורים שבהם יש לנו עודפים. על ידי החדרה של סיב קטן, קנולה עדינה, מעין קשית שאותה מחדירים.

מנחה: זה בהרדמה כללית או מקומית?

ד"ר הולנדר: בדרך כלל זה מתבצע בהרדמה מקומית. אנשים שהם נורא חוששים אז אפשר לעשות את זה בהרדמה כללית. אבל אין סיבה רפואית לעשות את זה בהרדמה כללית.
עכשיו, אותה צינורית מוחדרת בשלוש נקודות בחתך קטנטן של שני מילימטר, שזה מאחורי האוזניים וכאן בקפל האנטומי, ואז יש לנו בעצם גישה לכלור של כל איזור העודף.

מנחה: וממש שואבים כמו שאני מדמיין?

ד"ר הולנדר: ממש שואבים. קודם כל ממיסים, מפרקים את רקמת השומן, פשוט ממיסים והיא הופכת להיות נוזלית. ואז פשוט שואבים, פשוט השומן יוצא כמו נוזל מכל האזורים של העודף.
הפרוצדורה הזאת גם מאפשרת לחטב את קו הלסת שהוא גם איזור שעובר שינויים ומאבד את החיטוב שלו. וזה בעצם חיטוב של הצוואר.

מנחה: זה ממש בלי נתיחה.

ד"ר הולנדר: עכשיו תשאל מה קורה לעור העודף.

מנחה: מה קורה לעור העודף?

ד"ר הולנדר: אוקיי, אז הפרוצדורה הזאת היא בעצם מתאימה לאנשים שאין להם הרבה עודף עור. שיש להם עודף עור אבל קל, שהוא יחסית מתוח עם השומן. אצל אותם אנשים שבזמן שמכניסים את אותה קנולה, אותה צינורית, צריך לבצע גירוי פנימי של הדרמיס. בעצם גירוד וגירוי על מנת לנצל את התכונות האלסטיות של העור. לעור יש תכונות אלסטיות שהוא יודע להתכווץ וצריך בעצם לגרות אותו ולעזור לו בטכניקה מיוחדת של שתי וערב שצריך לעבוד בצורה אחידה, כי אנחנו רוצים שהכיווץ יהיה אחיד.

מנחה: שזה מחזיק את זה?

ד"ר הולנדר: בוודאי. זה מחזיק וזה מתכווץ וזה גם מייצר, כל האיזור שבו אנחנו עובדים, הוא מייצר צלקת פנימית שהיא חזקה והיא בעצם מהדקת את אזור הצוואר.

מנחה: אמאלה, איזה עולם זה נהיה. נורא חשוב לי לדעת כמה זמן זה מחזיק.

ד"ר הולנדר: תראה זו שאלה מצוינת. מקובל להגיד שזה מחזיק סביב עשור. אנחנו הרי ממשיכים להתבגר. התנאי שזה יחזיק זה קודם כל לשמור על משקל קבוע, לא לעשות שינויים דרסטיים במשקל. וכן, זה יחזיק.

מנחה: מדי פעם לבדוק שזה לא ישתחרר.

ד"ר הולנדר: תראה, הגיל עושה את שלו ואנחנו ממשיכים להתבגר, ושנזכה עד מאה ועשרים. אבל הפרוצדורה הזאת בהחלט מחזיקה שנים רבות.

מנחה: אני צריך טיפ לסיום.

ד"ר הולנדר: טיפ לסיום. טיפ לסיום זה שמאוד חשוב לעשות אבחנה מדויקת לכל אחד למבנה הצוואר ולהתאים לכל אחד את הפרוצדורה שלו שמתאימה לו. כי הכי חשוב בצוואר ובפנים, זה שיהיה מאוד מאוד טבעי.

מנחה: בדיוק, שזה לא ייראה.

ד"ר הולנדר: שזה לא יראה מתוח, שזה יראה כאילו לא עשינו כלום, אנחנו כאלה. אנחנו פשוט רעננים. עלינו ההתבגרות לא עובדת.

מנחה: לא ממש לא, היא פוסחת עלינו. תודה רבה שבאת, כרגיל.

ד"ר הולנדר: בשמחה רבה.

מתעניינים בטיפול בצוואר? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 לקביעת פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל