ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים - מה ההבדלים? - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח עפעפיים עליונים לעומת ניתוח עפעפיים תחתונים

ניתוח עפעפיים עוזר למטופלים רבים הן לשפר את הראייה ואת מראה העיניים באמצעות צמצום עודפי העור סביב העיניים. בכתבה הזאת תלמדו להכיר את ההבדלים בין ניתוח העפעפיים העליונים ובין ניתוח העפעפיים התחתונים ולקבל מידע רלוונטי על הניתוח.

מה ההבדל בין ניתוח עפעף עליון לעומת תחתון?

ניתוח עפעפיים עליונים

ניתוח בעפעף העליון משמש בעיקר להסרת עודפי עור ורקמות שומניות שיוצרות מראה עפעפיים נפוחים. במהלך הניתוח מסירים את העור והשומן דרך חתך מוסתר בקפל העפעף העליון, והוא הופך כמעט בלתי נראה לאחר תהליך הריפוי. מטרת הניתוח היא לשפר את הביטחון העצמי, בנוסף הניתוח תורם לשיפור הראייה ולהשגת מראה צעיר יותר.ניתוח עפעפיים עליונים הוא הליך פשוט ואורכו כשעה. לרוב המטופל ישוחרר הביתה לאחר הניתוח.

ניתוח עפעפיים תחתונות

ניתוח בעפעף התחתון נועד להסיר את ה"שקיות" הנוצרות מתחת לעיניים עם הגיל. שקיות אלו הן בליטות תת עוריות מלאות שומן, והן נוצרות בעיקר בגלל התבגרות העור או מחלות הגורמות לבצקות סביב העין. כמו כן, השומן מתחת לעין יכול לגרום למראה עיניים נפוחות. במצבים האלה ניתן לטפל באמצעות ניתוח עפעפיים תחתונים.

ניתוח עפעפיים עליונים

השקיות מתחת לעיניים שלנו, הן בליטות תת עוריות מלאות שומן. הן מופיעות בעפעף התחתון, וגורמות למראה פנים מבוגר יותר. הסיבה להיווצרותם היא לרוב התבגרות, ולתופעה להימשך. רקמות החיבור והשרירים בעפעף נחלשים ומאפשרים לשומן להתבלט מתחת לעור וליצור שקית בולטת. התוצאות? עפעף נמוך יותר והופעתו של עמק טבעי בעפעף התחתון ליד האף, נותן צל ומה שנראה כמו עיגולים כהים אל העפעף התחתון. כמו כן, השומן מתחת לעין יכול להתנפח ולגרום למראה עיניים נפוחות. ניתן לעבור אחד משני הניתוחים או שילוב של שניהם יחדיו באותו הליך.יש לקחת בחשבון תופעות לוואי אופייניות לאחר ניתוח עפעפיים הכוללות נפיחות זמנית, טשטוש ראייה או ראייה כפולה. לרוב התופעות יחלפו תוך מספר שבועות.

ניתוח עפעפיים תחתונות

למי מתאים כל הניתוח?

ניתוח עפעפיים מתאים לגברים ונשים כאחד הסובלים מעודפי עור באזור העפעפיים, הנוצרים כתוצאה מאובדן אלסטיות של עור הפנים. לרוב גיל המטופלים נע בין 35 ל-65.

חשוב לציין כי כל הניתוח שונה בין מטופל למטופל ותלוי בגורמים של גיל, מין, ומצב בריאותי.

איך להיערך לקראת ניתוח עפעפיים תחתונים או עליונים?

לקראת ניתוח עפעפיים תחתונות יש צורך בתיאום פגישה עם המנתח הפלסטי, שבמהלכה ייעשה תיאום ציפיות בין המטופל והמנתח. בפגישה יש לדווח על רקע בריאותי ותרופות, וכן תתבצע בדיקת עיניים מקיפה. לפני ניתוח העפעפיים, הרופא יצלם את המטופל מכמה זוויות כדי שיוכל לתכנן את הליך הניתוח בצורה הטובה ביותר. מועמדים לניתוח עפעפיים יתבקשו להפסיק ליטול תרופות ותוספי מזון מסוימים אם הם גורמים לדימום יתר. כמו כן, חשוב להקפיד להימנע מחשיפה לשמש שבוע לפני הניתוח, ושלושה חודשים אחריו.

החלמה מהירה!

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל