האם הביקוש לניתוחי פנים עולה בגלל הסלפי? – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

צילומי סלפי וניתוחי פנים

האם אפנת צילומי הסלפי מעלה את הביקוש לניתוחי פנים? בכתבה באתר Reuters נכתב כי כשליש מהמנתחים הפלסטיים בארצות הברית דיווחו על עלייה בפניות לניתוחי פנים ממטופלים המעוניינים לשפר את המראה שלהם כדי להיראות טוב יותר בצילומים עצמיים ברשתות חברתיות. נכתב גם כי בגלל צילומי הסלפי יש עלייה בפניות למאפרים פרטיים.

צילומי סלפי וניתוחי פנים

קרדיט: Andrew Fysh

הפופולריות של הסלפי, הצילום העצמי, לרוב באמצעות טלפון חכם, עלתה עם הפופולריות של רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, והמילה Selfie נבחרה למילת השנה של מילון אוקספורד לאנגלית. אם עד לא מזמן הצילומים העצמיים אפיינו משתמשים צעירים, כיום כולם, מכוכבים הוליוודים ועד מנהיגי העולם, מצלמים סלפי ומפיצים את התמונות ברשתות החברתיות. הסלפי הקבוצתי שצילמה הבדרנית אלן דג'נרס בטקס האוסקר היה לתמונה הפופולרית ביותר בהיסטוריה של הרשת החברתית טוויטר, והסלפי המשותף של ראשת ממשלת דנמרק עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בטקס האשכבה של נלסון מנדלה עוררה סערה בתקשורת.

לפי סקר שנערך בקרב האקדמיה האמריקנית לניתוחים פלסטיים ולשחזורי פנים אחד משלושה מנתחים הבחין בעלייה בפניות לניתוחים פלסטיים ממטופלים שמעוניינים להיראות טוב יותר בפרסום באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות. עיקר הפניות היו לניתוחי פנים: עלייה של 10% בפניות בתחום ניתוחי אף, 7% להשתלות שיער ו-6% ניתוחי עפעפיים. מנתח פלסטי אחד דיווח על עלייה משמעותית מאוד של 25% בשנתיים האחרונות.

האם הרופאים המבצעים ניתוחים פלסטיים נענים לפניות של המטופלים האלה? אחד הרופאים שהתראיינו לכתבה הסביר שלא כל הפניות נמצאו מוצדקות. לטענתו, הצילום העצמי מעוות את מראה הפנים והרבה פעמים אינו מייצג את המראה האמיתי של המצולם. הוא מסרב לרבות מהפניות של אותם מטופלים, אבל הוא יודע שמי שאובססיבי לגבי התדמית שלו בפייסבוק ובאינסטגרם, פשוט ילך למנתח פלסטי אחר.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל