פיסול פנים באמצעות שומן עצמי - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

פיסול פנים באמצעות שומן עצמי

מנחה: עכשיו אנחנו עם ד"ר ליאורה הולנדר, מומחית בכירורגיה פלסטית. והיום נושא מאוד מאוד מעניין, אנחנו נשתמש בשומן העצמי שלנו למלא את החסרים בפנים, זאת אומרת לעשות פיסול פנים. נכון?

ד"ר הולנדר: בוקר טוב. פיסול פנים באמצעות שומן עצמי זה בעצם תהליך שבו אנחנו משתמשים במשאב הכי זמין שיש לנו בגוף, שזה השומן שלנו עצמנו. בעצם אנחנו מניידים אותו מאיזור של עודף לאיזור של חסר. כשבראו אותנו, בראו אותנו בצורה מאוד חכמה ובעצם בנו לנו בנק של רזרבות.
כמו שאנחנו יודעים, עם תהליך ההתבגרות יש לנו תהליך של ספיגה של רקמת שומן, ורקמת שומן לא קיימת רק בתת עור. בפנים יש לנו גם כיסי שומן שעם השנים הם עוברים ספיגה וברגע שהם צונחים ונופלים כלפי מטה, זה גורם לנפילה של כל הפנים. הם פשוט צונחים כלפי מטה. אנשים מרגישים שהפנים נפלו, זה אחד הביטויים שאני שומעת ממטופלות: נפלו לי הפנים, הלחי צנחה, נהיה לי שקע באזור של העפעף. זה בעצם מגיע מהצניחה כלפי מטה. בתהליך הזה, השומן העצמי שלנו הוא מנויד, אני לוקחת שומן מאזור שיש לנו עודף, אם זה באזור של הבטן התחתונה, אם זה באזור של המותניים, ירך פנימית.
השומן עובר תהליך של מיצוי וריכוז וסינון ושטיפה מאוד מדויקת על מנת להפיק ממנו את תאי הגזע בצורה הכי נקייה והכי טובה שיש שתאפשר בעצם אופיטמליות של קליטה שלו באזור, והוא מוחדר לאזור של הפנים.

מנחה: השומן העצמי הזה ברגע שאנחנו משתילים אותו, הוא גם נספג בסופו של דבר בגוף, אז כמה ממנו בעצם נשאר במקום שבו רוצים למלא נפח?

ד"ר הולנדר: זאת שאלה מצוינת, כי באמת בעבר הטכניקות היו פחות נכונות ופחות מוצלחות. היום, מה שמאוד חשוב זה להקפיד על טכניקה של בעצם סינון השומן ומיצוי שלו וריכוז שלו, על מנת להפיק ממנו באמת את המרב. ברגע שהתהליך הזה מבוצע בצורה הטובה ביותר והנכונה ביותר, והוא מוחדר בצורה מדויקת לאזורים שצריך, אז בעצם יש אחוזי קליטה גבוהים מאוד, שזה סביב 70–80 אחוז שהשומן ממש נקלט, הוא נקלט באזור הפנים. בעצם הוא הופך להיות הרקמה של אותה מטופלת.
יש לי מטופלות שעשיתי להם את התהליך הזה כבר לפני שש שנים, והשומן מחזיק בפנים ונשאר בדיוק באותו מקום וכרגע הן מגיעות אך ורק ל-  Touch up. זה אחד הדברים הגדולים בתהליך.

מנחה: אפשר לשמור, דרך אגב, את השומן?

ד"ר הולנדר: לא. ברגע שלוקחים אותו מיד צריך להשתמש בו היות וזה רקמה חיה ומייד הוא צריך להיקלט בתנאים אופטימליים.

מנחה: בעצם ההבדל הגדול בין שימוש בשומן עצמי לעומת חומרי מילוי כמו חומצות היאלורוניות למשל, זה משך הזמן שהם יוכלו לשמש אותנו. חומצה היאלורונית תחזיק מן הסתם בגוף הרבה פחות.

ד"ר הולנדר: זה אחד הדברים. מעבר לזה, השומן הוא החומר הכי טבעי שיש לנו בגוף, אין בכלל אלרגיות, רגישויות יתר. המרקם שלו הוא טבעי ביותר, אין משהו יותר טבעי מהרקמה שלנו עצמנו בגוף. הוא מחקה בצורה נכונה ביותר את המראה של הפנים ברגע שמפסלים אותו בצורה נכונה, זהו, הוא שלנו והוא טבעי.

מנחה: אז רק תיאום ציפיות קטן. אם אתן מצפות להיפטר מהישבן כדי למלא את הנפח מתחת לעין, זה לא יקרה. זאת אומרת, השומן שאנחנו לוקחים הוא בסך הכל קטן, מעט מאוד שומן.

ד"ר הולנדר: צריך מעט מאוד שומן. דבר ראשון לפני התהליך, מאוד חשוב לשרטט ולהגדיר בדיוק את כמות השומן שצריך לכל אזור ואזור. לכל יחידה אסתטית יש את כמות השומן שצריך להחדיר לה, אם זה לשקעים שמתחת לעיניים, אם זה לאזור של הלחי העליונה, של עצמות הלחיים, של השקעים מתחת ללחי, לקמטי המריונט שעושים המראה המריר. כמעט לכל אזור בפנים ניתן להחדיר את השומן.
מאוד חשוב לשרטט אותו בצורה מדויקת על מנת שנדע בדיוק איך להחדיר אותו, באיזה כמות ובאיזה מבנה. אחד הדברים שעוזרים לי מאוד בשביל לדייק, אני מבקשת מהמטופלת להביא תמונות שלה אפילו מהילדות על מנת שנוכל להתחקות אחר תהליך הנפחים, תהליך ההיעלמות שלהם והצניחה שלהם.

מנחה: שלא נראה סתם נפוחות.

ד"ר הולנדר: נכון, שלא נראה נפוחות, על מנת שזה יהיה מאוד מדויק ומאוד מאוד טבעי. ברגע שאנחנו משרטטים ומתאימים את זה, אנחנו יכולים לדייק בתהליך הזה. כפי שאמרתי, אותו שומן שנלקח מהגוף, את שאלת לגבי אם אפשר לקחת שומן יתר, אז יש נשים שכבר על הדרך אומרות "תראי, אם את כבר לוקחת מהמותניים, אז כבר תוציאי עוד קצת". אז לפעמים אנחנו עושים את זה, היות והכל נעשה בהרדמה מקומית והמטופלת היא שותפה לכל התהליך הזה, זה מתבצע אפילו מול המראה, לפעמים אפילו בעמידה. אז היא ממש רואה את כל התהליך.

מנחה: אוי, מעולה! ודרך אגב שתדעו שזה לאנשים רזים שתמיד יש להם את שאריות השומן הקטנות, נכון?

ד"ר הולנדר: נכון, אז זה שאיבת שומן. יש לי אפילו אנקדוטה על גבר שעשיתי לו הזרקת שומן בפנים, אז הוא אמר לי: תשמעי, אם כבר אז יש לי חלום שתעשי לי קצת קוביות בבטן. אם אפשר לעשות את הפס הזה של המכון. אז ציירנו ואחרי זה באמת אני שאבתי את השומן בצורה כזאת שהשאירה לו בבטן את החיטוב של הקוביות ובפנים רואים את התהליך של הפיסול.

מנחה: מעולה. ד"ר ליאורה, ניאלץ להמשיך לדבר בפעם הבאה על כל העניינים האלה.

אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 לקביעת פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל