עלייה בניתוחי הקטנת חזה בקרב מתבגרות – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

עלייה בניתוחי הקטנת חזה בקרב מתבגרות

יש נשים החולמות על חזה גדול ושופע ומוכנות לעבור ניתוח הגדלת חזה לשם כך. לעומתן יש כאלה הסובלות מהחזה הגדול ומוכנות לשלם סכומי כסף רבים כדי להקטינו לשפר את איכות חייהן. מספר הולך וגדל של צעירות בגיל ההתבגרות בוחרות לעבור ניתוח להקטנת חזה אך גילן הצעיר של המטופלות מעמיד את המנתחים הפלסטיים בפני אתגרים לא פשוטים.

למשל, המנתחים עומדים בפני דילמה אם לנתח מתבגרות שטרם סיימו את תהליך ההתפתחות שלהן. בנוסף, יש חברות ביטוח שונות שמסרבות לבטח מטופלות אלו. יש מנתחים שאינם ממהרים לנתח נערות בעלות חזה גדול, והם מנסים להציע טיפולים חלופיים, כמו ייעוץ והתאמת חזיות ואפילו טיפולים פסיכולוגיים לשיפור הביטחון והעצמי ולהתמודדות עם נושאים הקשורים בדימוי הגוף ובתגובות הסביבה. במקרים מסוימים שבהם המניע לניתוח הקטנת חזה הוא קושי נפשי, טיפול פסיכולוגי יכול לעזור.

ניתוח הקטנת חזה לנערות

לרוב מנתחים פלסטיים ימליצו על ניתוח להקטנת חזה בנערות רק לאחר שיוודאו שהמניעים לניתוח הם רפואיים וגודל החזה משפיע על התפקוד היום-יומי של המטופלת. במקרים כאלה לעתים תהיה השתתפות מקופת החולים או חברת הביטוח.

מהן ההשפעות השליליות של חזה גדול?

נשים רבות סובלות מבעיות בריאות שונות עקב החזה הגדול שלהן. בגלל כובד החזה הוא עלול לגרום לכאבי גב, כאבי צוואר, כאבי כתפיים כתוצאה מלחץ כתפיות החזייה, שפשפות וגירויים בעור, קושי בקניית בגדים, קושי בחיים האינטימיים, קושי בביצוע אימון גופני ויכול לגרום לירידה בדימוי העצמי.
לאחר שהמטופלת עוברת את הניתוח היא מחויבת ללבוש חזיית ספורט מיוחדת למשך שלושת החודשים הבאים, להימנע מספורט ומהרמת דברים כבדים, כדי לזרז את ההחלמה ולהבטיח שמירה על תוצאות הניתוח.

על פי נתוני האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית, שיעור ניתוחי הקטנות חזה גדל ב-157% בין השנים 1997 ל- 2013. יש הטוענים שהסיבות לגידול הוא השינוי בהליך הניתוחי עצמו, שנעשה פשוט יותר, וכיום יש מטופלות שאף משתחררות הביתה לאחר הניתוח. בנוסף, גם המודעות העולה לשיפור הבריאות, איכות החיים וחיזוק תחושות הביטחון שהניתוח יכול להביא למטופל תורם אף הוא לעלייה בפופולריות של הניתוחים בקרב צעירות ומבוגרות.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל