סיכונים בניתוחי סנטר - ד''ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

מהם הסיכונים בניתוח עיצוב סנטר?

הסנטר הוא רכיב מהותי בפנים; הוא מעניק למראה הפנים מסגרת תוחמת ויש לו חשיבות גדולה ביצירת הרמוניה בין תווי הפנים. מטופלים רבים שעברו את הניתוח התעניינו בשינוי כללי בפנים, אך לא ידעו כי שינוי מינורי במבנה הסנטר יקנה להם מראה פנים סימטרי.

סנטר פרופורציונלי ביחס לפנים נמצא בקו מקביל לשורש האף. אם הסנטר בולט ניתן לקצר אותו על ידי שיוף העצם. אך הבעיה הנפוצה היא הפוכה: מראה סנטר נסוג לאחור. את הבעיה הזו ניתן לתקן על ידי ניתוח עיצוב סנטר באמצעות שתל.

ניתוח לעיצוב סנטר - סיכונים

על הניתוח לעיצוב סנטר באמצעות שתל

לכל מטופל מותאם שתל סיליקון באופן אישי על פי מבנה פניו והפרופורציה שבין תווי הפנים. שתל הסיליקון שומר על צורתו המקורית ואין סכנה שיתפזר ברקמות, לכן ברוב המקרים אין צורך לחזור על הניתוח פעם נוספת.
במהלך הניתוח  ממקמים את השתל בין אזור רקמות הלסת לאזור הרירית הפנימית של הפה, שיטה זו טובה משום שכך הצלקות מינימליות ומוסתרות דרך חלל הפה. כדי להגיע לתוצאות טבעיות יותר, לעתים משלבים את הניתוח עם טיפול פיסול פנים.

סיבוכים וסיכונים בניתוח עיצוב סנטר

ניתוח עיצוב סנטר אורך כחצי שעה ונעשה בהרדמה מקומית. על אף שמדובר בניתוח פלסטי פשוט, גם הוא כרוך בתופעות לוואי, סיבוכים וסיכונים כמו בכל הליך רפואי.

לאחר הניתוח ייתכנו תופעות לוואי כמו כאבים, תחושת אי נוחות, נפיחות, שטפי דם ואבדן תחושה זמנית באזור המנותח וסביבו. תופעות אלו הן שכיחות אך זמניות ולרוב חולפות בתוך כמה ימים לאחר הניתוח.

הסיכון הכי שכיח בניתוח עיצוב הסנטר הוא זיהום באזור, ובמידת הצורך ניתן לטפל בבעיה באמצעות נטילת אנטיביוטיקה.

סיבוכים נדירים יותר הם דימומים כבדים, תזוזת השתל ודחייתו. במידת הצורך ניתן לטפל גם בהם בנטילת תרופות מתאימות או בהתערבות כירורגית נוספת.

כדי להימנע מתופעות הלוואי ומהסיכונים בניתוח לעיצוב הסנטר יש להקפיד על הוראות הרופאים המנתחים:

– להקפיד על היגיינה של האזור המנותח.
– בשבוע שלאחר הניתוח אין לצחצח שיניים במברשת שיניים אלא רק לשטוף את הפה מי פה כשבוע.
– אין לגעת באזור המנותח עם הלשון או האצבעות כדי למנוע זיהום.
– בימים הראשונים בתקופת ההחלמה מומלץ לאכול אוכל רך ופושר כמו מרק, יוגורט ופירה, אין לשתות ולאכול מאכלים חמים מידי או קרים מידי.
– יש להימנע מעישון סיגריות או קנביס רפואי לבעלי רישיון כשבועיים לאחר הניתוח.
– להימנע משימוש באיפור ובתכשירים קוסמטיים אחרים באזור המנותח עד לאישור הרופא המטפל.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל