מתיחת בטן לאחר ניתוח בריאטרי - כל הפרטים - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח בטן לאחר ניתוח בריאטרי – כל מה שצריך לדעת

ניתוח בטן לאחר ניתוח בריאטרי

מתיחת בטן היא ניתוח נפוץ בקרב אנשים שעברו ניתוח בריאטרי, הידוע גם בכינוי ניתוח לקיצור קיבה. מטרת ניתוח הבטן היא להסיר עודפי עור ולהדק את שרירי הבטן כדי ליצור בטן חטובה ומהודקת. לניתוח יש יתרונות בריאותיים ואסתטיים, והוא עוזר לשפר את הדימוי העצמי של אנשים שירדו ירידה משמעותית במשקל בעקבות ניתוח בריאטרי.

לכן, אם עברתם ניתוח בריאטרי ונשארו לכם עודפי עור באזור הבטן והמותניים, מצבכם הבריאותי תקין ומשקל הגוף יציב – אתם מועמדים מתאימים לניתוח מתיחת בטן. כמובן שכמו בכל ניתוח פלסטי מומלץ להכיר מראש את המגבלות והסיכונים ולגשת אליו עם ציפיות מציאותיות.

איך מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

ישנם כמה סוגי ניתוחי מתיחת בטן, והם נקבעים לפי כמות העור העודף שיש להסיר לאחר הירידה במשקל, וכן בהעדפה האישית של המנתח. ניתוח מתיחת בטן מלא כרוך בחתך אופקי באזור שבין קצה שיער הערווה והטבור. חתך נוסף סביב הטבור יאפשר למקם מחדש את הטבור במקרה שתוסר כמות גדולה של עור עודף. אם הניתוח נעשה בעקבות ניתוח הצרת קיבה (ניתוח טבעת), אז יהיה צורך גם למקם מחדש את הטבעת. בחלק מהניתוחים המנתח גם ייצור חתך אנכי באמצע הבטן, בין עצם החיק (Pubic bone) לעצם החזה כדי להדק את העור במרכז הגוף.

במהלך הניתוח המנתח מורם העור שמקיף את הבטן, כך שהמנתח מקבל גישה לקירות הבטן והוא יכול לטפל בשרירי בטן חלשים, להסיר עודפי עור, שומן ורקמות. במידת הצורך המנתח גם יתקן בקעים בבטן באותה הזדמנות.

למה לצפות מניתוח בטן לאחר ניתוח בריאטרי?

לאחר הניתוח ייתכן שתרגישו כאבים ונפיחות ותוצאות הניתוח לא ייראו מיד, אבל לאחר כשבוע או שבועיים תרגישו טוב יותר. בסופו של דבר, התוצאה הצפויה מניתוח מתיחת בטן היא קו מתאר שטוח ומוצק יותר באזור הבטן, ומראה פרופורציונלי יותר למבנה הגוף והמשקל שאחרי ניתוח לקיצור קיבה. כאמור, לתוצאות הניתוח יש יתרונות גם אסתטיים וגם פונקציונליים, ולרוב הן גם תורמות לדימוי העצמי ולמצב הרוח.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל