ניתוחי שתל בסנטר – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחי שתל בסנטר

אנשים רבים חושבים לעבור ניתוחי פנים, אך לא רבים יכולים להצביע על הסנטר כעל האיבר שהיו רוצים לשנות.

הפנים האידיאליות הן בעצם פנים עם פרופורציה נכונה בין כל מרכיבי הפנים. במקרים רבים, הסנטר הוא זה שמפריע להרמוניה בין תווי הפנים. עם זאת, הרבה מהמטופלים המתעניינים בשינוי במראה הפנים לא מודעים לחשיבותו של הסנטר במראה הכללי.

ניתוח שתל בסנטר

ניתוחים פלסטיים וטיפולים לעיצוב הסנטר

יש כמה אפשרויות למטופלים המתעניינים לבצע ניתוח לעיצוב הסנטר:

ניתוח פלסטי להקטנת הסנטר

בניתוח זה מסירים חלק מרקמת העצם של הסנטר, משייפים את האזור ומקטינים את הסנטר כדי לקבל פרופורציות נכונות יותר של מראה הפנים. ניתוח זה נדיר יחסית כי לרוב המטופלים מבקשים להגדיל את הסנטר ולא להקטינו.

עיצוב סנטר באמצעות חומר מילוי

טיפול זה מיועד לאנשים בעלי סנטר קטן המעוניינים להגדילו. מדובר בטיפול פשוט ובמהלכו מוזרקים חומרים ביולוגיים כמו אלקמיד המתמוססים בעור. החיסרון של הליך זה הוא שהתוצאות אינן נשמרות לאורך זמן ויש לחזור על הטיפול אחת לכמה חודשים.

הכנסת שתל לסנטר

בניתוח זה מכניסים לסנטר שתל סיליקון המחקה את עצם הלסת הטבעית. היתרון המרכזי של הסיליקון הוא בכך שהוא שומר על צורתו המקורית ואינו מתפזר ברקמות הגוף (למעט במקרים מאוד נדירים). השתל מותאם לכל מטופל באופן אישי לפי ממבנה תווי הפנים, קו הלסת, גודל השפתיים, המרחק מן השפתיים והבלט של הסנטר.

ניתוח שתל בסנטר הוא פתרון יעיל לאנשים המחפשים לשנות את מראה הסנטר באופן קבוע. הניתוח נחשב לפשוט יחסית, הוא אינו מצריך תקופת החלמה ממושכת ואינו מותיר צלקת גדולה ובולטת לעין.


למי מתאים ניתוח שתל בסנטר?

מטרת ניתוח שתל בסנטר היא לשפר את הפרופורציה בין הסנטר ליתר תווי הפנים. הניתוח מתאים למטופלים ולמטופלות בעלי סנטר שקוע, כלומר שהסנטר נראה משוך אחורנית יחסית לשאר תווי הפנים. סנטר שקוע יכול להיווצר באופן טבעי ומולד או בעקבות תאונה או  טיפול מתיחת פנים שנעשה לפני שנים רבות.

ניתוח שתל בסנטר לא מיועד לשפר את בריאות המטפל אלא רק לפתור בעיה אסתטית. אנשים בעלי סנטר קטן במיוחד, בעיות מנשך חמורות ומחלת רירית הפה לא מתאימים לעבור את הניתוח מחשש לסיבוכים שונים. ניתוח שתל בסנטר מביא לתוצאות מדויקות ואסתטיות ולשיפור מראה הפנים והיחס בין הסנטר לאיברי הפנים, ותוצאות אלו נשמרות לאורך עשרות שנים.


מהם הסיבוכים בניתוחי שתל בסנטר?

ניתוח שתל בסנטר הוא ניתוח פשוט יחסית והוא אורך כחצי שעה בהרדמה מקומית. לאחר הניתוח המטופל נשלח הביתה לשלושה ימי מנוחה, בהם יש לנטול אנטיביוטיקה ולאכול רק מזון רך וקר. ובכל זאת, ניתוח סנטר, כמו כל הניתוחים הפלסטיים, הוא הליך כירורגי הכרוך בסיבוכים אפשריים, כמו:

דימום – דימום קל מטופל בחבישת לחץ, דימום משמעותי יותר מצריך ניתוח נוסף לעצירת כלי הדם המדמם.

נפיחות האזור – חבורות ונפיחות באזור המנותח היא תופעה שכיחה מאוד עד לשבועיים אחרי הניתוח. אם הנפיחות אינה יורדת יש לפנות לרופא המנתח לייעוץ.

נדידת השתל ומראה אסימטרי בפנים – מצב נדיר שיטופל על ידי קיבוע מחדש של האזור או הסרת השתל הקיים והכנסת שתל חדש.

זיהום – בזיהום ניתן לטפל במתן אנטיביוטיקה. במקרה חריף ביוחד, יהיה צורך להסיר את השתל עצמו. מדובר במצב נדיר מאוד.

פגיעה עצבית – מצב נדיר אך בדרך כלל חולף מעצמו לאחר מספר שבועות.

ניתוח שתל בסנטר יכול לשפר את המראה הכללי של הפנים, להדגיש את מראה הסנטר ולתרום לסימטריה יפה של תווי הפנים. ניתן לשלב ניתוח שתל בסנטר עם ניתוחי פנים נוספים.

אם גם אתם מתעניינים בניתוח שתל בסנטר, אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבוע פגישת ייעוץ.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל