ניתוחים פלסטיים מתחת לגיל 30 – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים מתחת לגיל 30

הסטריאוטיפ של המטופלים המבקשים לעבור ניתוח פלסטי הוא של נשים מבוגרות אשר רוצות לשפר את סימני הגיל בפנים ובגוף: להעלים את המראה העייף מהעיניים, להרים את החזה או למתוח את הבטן לאחר לידות או לאחר ירידה מסיבית במשקל וכדומה. במילים אחרות, כשחושבים על חדר המתנה במרפאה של מנתח פלסטי לרוב לא מדמיינים חדר מלא באנשים צעירים. בניגוד להנחה זאת, סקר שנערך לאחרונה בארצות הברית על ידי האקדמיה האמריקנית לכירורגיה פלסטית הצביע על עלייה של 58% במספר המטופלים שעברו ניתוחים פלסטיים וגילם היה מתחת ל-30.

ניתוחים פלסטיים מתחת לגיל 30

 

הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר למטופלים מתחת לגיל 30 הוא ניתוח אף, ובו 20% מהמנותחים היו מתחת לגיל 21. הניתוח השני הנפוץ ביותר הוא ניתוח להגדלת חזה. צעירות רבות אשר עברו את הניתוח מספרות שהן מרגישות טוב יותר, ומדווחות על שיפור הביטחון העצמי ודימוי הגוף ועל שינוי לטובה באיכות החיים.
הניתוחים הנפוצים הבאים הם ניתוח הצמדת אוזניים בו 20% מהמטופלים היו מתחת לגיל 18 וניתוח להקטנת חזה בו 15% מהמטופלים היו מתחת לגיל 18.

האם העובדה שגיל המטופלים יורד אף למתחת 21 צריכה להדאיג? כידוע, ההופעה החיצונית חשובה מאוד לבני נוער ולצעירים, והם מושפעים מאידיאל היופי המוכתב להם דרך הטלוויזיה, האינטרנט ושלטי החוצות. הנתון המדאיג הוא ש-76% מהצעירים שהחליטו לעבור ניתוח פלסטי עשו זאת משום שהיו קרבן להתעללות, אם זה בגלל אוזניים בולטות, אף גדול או כל "פגם" אחר בגופם.

למשל בשנת 1994 מספר ניתוחי האף שבוצעו בארצות הברית למטופלים מתחת לגיל 21 עמד על 4,311 בשנה, והגיע בשנת 2003 ל42,513 ניתוחים בשנה.באופן כללי מספרם הכולל של הניתוחים הפלסטיים שבוצעו בארצות הברית לצעירים מתחת לגיל 18 עמד על 364,398 ניתוחים בשנת 1994, ובשנת 2003 מספרם נסק והגיע ל-8,793,943 ניתוחים בשנה (!), ואפשר לנחש שכיום המספרים גבוהים הרבה יותר. בארצות הברית, להבדיל מישראל, קיימת חובת דיווח של כל ניתוח פלסטי המתקיים לרשויות הבריאות, ולכן ניתן לאסוף נתונים סטטיסטיים. אף על פי שבישראל אין נתונים רשמיים על מספר הניתוחים הפלסטיים שנעשים בצעירים, יש להניח שהמגמת היא כלל עולמית.

אף על פי כן, מנתחים פלסטיים רבים כלל אינם מעודדים מטופלים לעבור ניתוחים בגיל כה צעיר, בעיקר מכיוון שהתבגרות הגוף אינה הושלמה בגילאים אלו. ההמלצה המקובלת כיום היא לחכות לגיל 18 כדי לעבור ניתוחים פלסטיים כמו ניתוח אף והגדלת חזה.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל