ניתוחים פלסטיים לשינוי הבעת הפנים – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים לשינוי הבעת הפנים

ריבוי הסרטונים באינטרנט הלועגים למראה המכונה RBF) Resting Bitch Face), או בעברית פרצוף של כלבה במנוחה, העלה את הדרישה לטיפולי פנים ואף לניתוחים פלסטיים שמטרתם לשנות את הבעת הפנים, ולשוות לפנים מראה חייכני יותר וזועף פחות.

פרצוף הכלבה במנוחה מתאר נשים (ורק נשים), שנראות מרושעות או כועסות במצבן הטבעי, כלומר גם כשהן אינן מפעילות את שרירי ההבעה בפנים. לרוב, המראה אופייני לאנשים מבוגרים שקצוות הפה שלהם צונחים כלפי מטה, אבל הוא יכול להופיע גם אצל אנשים צעירים יותר, וליצור רושם מוטעה על מצב הרוח של האדם ועל אופיו.

סרטון הומוריסטי שכתב העיתונאי והקומיקאי טיילור אורצ'י עבור קבוצת הקומיקאים Broken Face מתאר את התופעה ולועג ליחס של החברה לנשים הלובשות את אותה הבעה. הסרטון נעשה ויראלי בתוך זמן קצר וזכה למיליוני צפיות, ויוצריו הבהירו שלא התכוונו לשלוח נשים לעבור ניתוחי פנים כדי לשנות את ההבעה.

 

לא רק מראה הכלבה במנוחה מקשר בין תווי הפנים לבין אופי או מצב רוח. הסביבה נוהגת לפרש הבעות פנים שונות, בין שהן מולדות ובין שהן תוצאה של הזדקנות, ולייחס להן תכונות אופי, רגשות ומחשבות.

למשל:

שפתיים דקות – אופי רע, קפדן וקשוח

קמטים סביב הפה ולצד הסנטר – מראה זועף, לא ידידותי וקשוח

עיניים קטנות – ערמומיות, עייפות או שעמום

קפלים בין העיניים – מראה כועס, קשוח ונוזף

גבות נמוכות וקמורות – עייפות ולחץ

גבות גבוהות וקעורות – הבעת הפתעה, פליאה

גבות נמוכות וקרובות למרכז הפנים – שיפוטיות

ועוד

במקרים חמורים, שבהם האדם מוטרד מיחס הסביבה אליו בגלל הקשר בין מראה הפנים לאופיו ולמצב רוחו, אפשר לעבור טיפולים קוסמטיים כדי לשנותם. למשל, יש העוברים ניתוח עפעפיים כדי לשוות לעיניים מראה צעיר יותר ועייף פחות במקרה של עפעפיים נפולות היוצרות מראה עייף או עצוב, או טיפולי הרמת גבות כדי למקם את הגבות במיקומן האנטומי האופטימלי ולהיפטר מהמראה המופתע, העייף או השיפוטי.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל