ניתוחים פלסטיים כדי להיראות כמו מפורסמים - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים כדי להיראות כמו סלבריטאים

רוב האנשים שעוברים ניתוחים פלסטיים רוצים להיראות טבעי וחוששים משינוי קיצוני במראה הפנים. אבל יש יוצאי דופן: ג'ורדן ג'יימס פרק, מאפר בן 23 ממנצ'סטר, אנגליה, עבר עשרות טיפולים קוסמטיים כדי להיראות כמו האלילה שלו, כוכבת מדורי הרכילות קים קרדשיאן.

לפי הדיווחים בתקשורת, פרק השקיע עד היום 150,000$ בניתוחי פנים שונים כולל בין היתר עבר טיפולי בוטוקס, מילוי שפתיים, הסרת שיער בלייזר וקעקוע גבות, והוא מתכוון לעבור ניתוח אף בקרוב ואולי עוד ניתוחים. בנוסף השקיע פרק כמה עשרות אלפי דולרים לטובת שחזור המלתחה של קרדשיאן.

karadshian-lookalike

צילום מסך: Instagram

"אני צוחק כשאנשים מנסים להעליב אותי ולהגיד שאני נראה מזויף או מפלסטיק", אמר פרק בריאיון לעיתון הבריטי הסאן. "אם התוצאה הייתה מראה טבעי הייתי מבקש את כספי בחזרה". הוא גם אינו מתרגש מהתגובות המעורבות שהוא מקבל. "אני אוהב את תשומת הלב ואת המבטים ברחוב. אני מקבל בברכה את השנאה, היא מעוררת לא פחות תשומת לב והיא רק מחזקת אותי להמשיך ולעבור עוד ניתוחים פלסטיים".

פרק הוא כמובן לא האדם הראשון שעבר ניתוחים פלסטיים כדי להידמות למושאי ההערצה שלו, ג'סטין ביבר, ריאן גוסלינג ואחרים "זכו" בגילויי הערצה מסוג זה. גם פסיכיאטרים כבר דנו בתופעה. לפי אחד ההסברים, מי שעובר ניתוח פלסטי כדי להידמות לאדם מפורסם מאמין, במודע או שלא במודע, שאם ייראה כמו סלבריטי כלשהו, הוא גם יזכה במעמד, בתהילה ובכוח המשיכה שלהם. לפי הסבר אחר, מדובר בחוסר ביטחון והערכה עצמית כה ירודה עד שהיא פוגעת במערכות היחסים שלהם ובתפקוד המקצועי. אחרים רואים בפעולה הזאת ביטוי קיצוני של קנאה.

שאלה אחרת שנשאלת בהקשר הזה נוגעת לאחריותם של המנתחים הפלסטיים. האם עליהם להסכים לכל מטופל? בארצות הברית מנתחים פלסטיים אינם עוברים הכשרה באתיקה, ואין גבולות מוסכמים לגבי מה מותר ומה אסור. ד"ר ליאורה הולנדר מאמינה שמנתחים פלסטיים צריכים לסרב למטופלים המעוניינים במראות מוגזמים גם אם הם יודעים שבקשתם קיצונית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל