איך להימנע מניתוחים פלסטיים לא מוצלחים – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

איך להימנע מניתוחים פלסטיים לא מוצלחים

כל עיתון או אתר העוסק ברכילות ידווח מדי פעם על ניתוח פלסטי של מפורסם כלשהו שהשתבש, לרוב בליווי תמונות מצמררות של התוצאות. השבוע, למשל, הייתה זו כוכבת הריאליטי פארה אברהם שחשפה בטוויטר את תוצאות ניתוח השפתיים הקלוקל שעברה. בתמונות נראית השפה העליונה שלה נפוחה באופן לא פרופורציונלי עד גרוטסקי, במה שנראה כתגובה אלרגית לחומרי ההרדמה או לסיליקון.

אבל לא רק סלבריטאים עוברים ניתוחים פלסטיים כושלים. לכן, האיגוד האמריקני למנתחים פלסטיים פתח לאחרונה בקמפיין שמטרתו לעודד בטיחות בניתוחים פלסטיים ולהסביר למטופלים פוטנציאליים איך להחליט החלטות מושכלות בנוגע לניתוחים פלסטיים. לשם כך, הם מציגים דוגמאות לניתוחים שהשתבשו, כולל כאלה שלא ניתנים לתיקון.

לפי נשיא האיגוד, הקמפיין נוצר בעקבות פניות מרובות לתיקון ניתוחים פלסטיים. "ניתוח פלסטי הוא ניתוח ככל הניתוחים ועל המטופלים לעשות שיעורי בית לפני שהם עוברים הליך פלסטי כירורגי", הוא אמר. "אנשים משקיעים יותר זמן בלבחור את צבע ואת סוג המכונית מאת המנתח הפלסטי שיבצע בהם ניתוח אף או הגדלת חזה."

איך לבחור מנתח פלסטי?

האיגוד האמריקני למנתחים פלסטיים ממליץ קודם כל לוודא שהמנתח הפלסטי הוא מומחה בתחומו, ושהקליניקה שבה הניתוח מתוכנן להתבצע היא מוכרת ומכובדת. בשלב הבא מומלץ לברר על ניסיונו של המנתח בניתוחים הפלסטיים המבוקשים, לבקש לראות תמונות לפני ואחרי ואפילו לשוחח עם מטופלים קודמים. אם המנתח מסרב להראות תמונות או להפנות אתכם למטופלים – זהו סימן רע.

ניתוח פלסטי - תמונות לפני ואחרי

בנוסף, מומלץ לשאול את המנתח על סיבוכים וסיכונים צפויים. אם המנתח יענה שאין כל סיכונים או סיבוכים, כדאי להתרחק ממנו, מכיוון שבכל טיפול רפואי יש סיכונים מסוימים, וגם ניתוחים נפוצים ובטוחים עלולים להסתבך בגלל בעיות בריאות של המטופל.

מומלץ למטופל גם להגיע לניתוח פלסטי עם ציפיות ריאליות ומודעות לשינויים האפשריים והבלתי אפשריים. למשל, יש מטופלים שרוצים להיראות כמו אדם מסוים, ועל המנתח הפלסטי להסביר להם שתוצאה כזו אינה אפשרית, שכן כל ניתוח פלסטי, בין שמדובר בניתוח פנים או בניתוח גוף, צריך להתאים למראה הטבעי של המטופל, להבעות הפנים שלו ולמבנה ומימדי הגוף שלו.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל