מהן הסיבות שבגללן נשים עוברות ניתוח חזה?- ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

מהן הסיבות לעבור ניתוח חזה?

כאשר אנחנו חושבים על ניתוחי חזה, לרוב אנחנו חושבים על נשים שעוברות הגדלת חזה כדי להשיג מראה חזה שופע, או נשים המעוניינות להקל את הנשיאה של חזה גדול ועוברות ניתוח להקטנת חזה. אבל יש סיבות רבות אחרות, רפואיות ולא רפואיות, שיכולות לגרום לאישה לעבור ניתוח חזה.

חזה גבשושי
חזה גבשושי הוא תופעה מולדת שכיחה למדי, הגורמת לעיכוב בהתפתחות נורמלית ומלאה של החזה. למצב זה יש וריאציות שונות, והן יכולות להתבטא בחוסר סימטריה של החזה, בגודלו, בעטרה גבוהה מדי ועוד. במקרים כאלו אפשר לעבור ניתוח הגדלת חזה ובאותה הזדמנות גם לשפר את הסימטריה שלו, לתקן את הצניחה ולשפר את הצורה הכללית של החזה, ובכך גם לשפר את הביטחון העצמי ואת דימוי הגוף.

מהן הסיבות לעבור ניתוח חזה

פטמה הפוכה
פטמה הפוכה היא תופעה נדירה למדי אבל היא עדיין קיימת. הנשים הסובלות מבעיה זאת מקפידות ללבוש בגדים וחזיות המסתירות את מראה הפטמות, והן לרוב חוששות שמצב זה יגרום להן לבעיות בזמן ההנקה. דאגה זו היא הסיבה העיקרית לביצוע ניתוח חזה במקרה הזה.

חזה לא סימטרי
חזה לא סימטרי היא בעיה מאוד נפוצה, ונשים הסובלות מבעיה זו רוצות לשחזר את המראה המלא והסימטרי בשני השדיים באמצעות ניתוח. מטרת הניתוח היא למלא בעזרת שתל, ובמידת הצורך, להרים את החזה ולעצב את רקמת השד הנפולה. בנוסף, בניתוח גם מוסר העור העודף וממקמים את העטרה ואתת הפטמה במקום המתאים.

עיצוב החזה
החזה משתנה עם השינויים שעובר הגוף. החזה נוטה להתרוקן ולצנוח כלפי מטה לאחר לידות, ירידה במשקל או פשוט עקב הזדקנות. נשים רבות רוצות להחזיר את מראה החזה שלהן לקדמותו ולכן פונות למנתח פלסטי ומבקשות לעצבו מחדש בעזרת ניתוח הרמת חזה. הניתוח ממלא את החזה ומרים אותו כלפי מעלה.

זמן ההחלמה מניתוחי חזה
לניתוחי חזה שונים זמני החלמה שונים, וכל אישה יכולה להידרש למשך התאוששות שונה.
ניתוח הגדלת חזה נחשב לניתוח הקשה ביותר. אם השתלים מוחדרים מתחת לשריר הם גורמים להתכווצויות בשרירים וכתוצאה מכך לכאב. אם הניתוח תבצע מעל לשריר, הוא גורם להרבה פחות אי נוחות משום שהתכווצות השרירים בניתוח מסוג זה היא קטנה יותר.
לרוב ניתוחי חזה דורשים כשבוע מנוחה וחופש מהעבודה, ונאסר על המטופלות להרים משקל כבד במשך כשבועיים לפחות. כמובן שלאחר הניתוח המנתח הפלסטי יעביר הנחיות מפורטות ומותאמות אישית לכל מטופלת לפי מצבה.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל