מאיזה גיל אפשר להתחיל בניתוחי עפעפיים - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

מאיזה גיל אפשר להתחיל בניתוחי עפעפיים

בתהליך ההתבגרות עור הפנים מאבד מהגמישות שלו, מצטברים עודפי שומן באזור הפנים ובעפעפיים, נוסף לזה שרירי העפעפיים נחלשים והעור סביב העפעפיים מידלדל. כתוצאה מארבעת התהליכים האלו העפעפיים נשמטים. עפעפיים שמוטים יוצרים מראה של עיניים קטנות ונפוחות ורושם של מראה מבוגר מהגיל הביולוגי. לפעמים הם גם עלולים לצמצם את טווח הראייה ולכן לפגוע באיכות החיים.

ניתוח עפעפיים נועד לתקן את המראה העייף של אזור העפעפיים העליונים ואת הקמטים והשקיות שבאזור העפעפיים התחתונים. ניתן לטפל בנפילת העפעפיים העליונים ובנפיחות העפעפיים התחתונים יחדיו או רק באחד משניהם, על פי דרישות המטופל ורצונו. מדובר בניתוח פלסטי שכיח ופשוט הכרוך בהחלמה קצרה מאוד. הניתוח מאפשר שינוי מידי של מראה הפנים של המטופל ותורם גם להרגשתו הכללית ולדימוי העצמי שלו.

ניתוחי עפעפיים - באיזה גיל

מתי מומלץ לעבור ניתוח עפעפיים?

אם אתם סובלים מאחד או יותר מהתופעות המתוארות בסעיפים הבאים ניתוח עפעפיים יכול לעזור לכם:
– עפעפיים עליונים נפולים.
– עפעפיים תחתונים נפוחים.
– עודפי עור בעפעפיים העליונים שחוסמים את שדה הראייה.
– החלק הלבן שמתחת לאישון העין חשוף.
– "שקים" שחורים מתחת לגלגל העין.
– לנשים, קושי להתאפר בגלל נפיחות העפעפיים העליונים והתחתונים.
– מבט של אדם עייף לכאורה.
– אי שביעות רצון ממראה העיניים.

מה ההבדל בין ניתוח עפעפיים עליונים לתחתונים?

ניתוח עפעפיים עליונים: עודפי עור בעפעפיים עליונים מתבטאים בצניחת העור אל עבר קו הריסים. בניתוח עפעפיים עליונים מוסר העור העודף. בניתוח זה, הצלקות הן בקפלים של גלגל העין, ולכן הן לא יבלטו.

ניתוח עפעפיים תחתונים: ניתוח זה מטפל ברקמות השומן שיוצרות מראה של מעין שקים שחורים מתחת לעיניים. ניתוח זה אינו מטפל בקמטים באזור העפעף אך בגלל הוצאת רקמות השומן הקמטים נעשים פחות בולטים.

רוב ניתוחי העפעפיים נעשים באחד מהאזורים ולרוב לא מטפלים בשניהם ביחד. מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ עם רופא המומחה בתחום, לתאם מולו ציפיות ולבחור את סוג הניתוח ביחד. אם אתם סובלים מבעיות עיניים וממחלות כרוניות יש צורך לציין זאת בפני הרופא. בחלק מהמקרים, המנתח יכול להמליץ על טיפולים נוספים לניתוח הרמת העפעפיים כדי להצעיר את מראה הפנים, כמו ניתוח הרמת גבות או ניתוחי מתיחת פנים.

באיזה גיל אפשר להתחיל בניתוחי עפעפיים?

מצב העפעפיים משתנה בין מטופלים שונים; חלק מהאנשים יסבלו מעפעפיים נפולים כבר מגיל 40, בעוד שאחרים לא יצטרכו כלל ניתוח הרמת עפעפיים גם בגיל 75. מראה עפעפיים עליונים נפולים ועפעפיים תחתונים נפוחים לא תמיד קשור לגיל ולתהליך ההתבגרות של העור. גורמים נוספים המזרזים את תהליך נפילת העפעפיים הם נטייה גנטית, מבנה הפנים, קצב הזדקנות העור, אורח חיים, מחלות ועישון.
אין גיל מינימלי לניתוחי עפעפיים, אך לרוב המטופלים הם בגיל 35 ומעלה, גברים ונשים כאחד.


האם יש סיכונים בניתוחי הרמת עפעפיים?

כמו בכל הליך רפואי, גם לניתוח הרמת עפעפיים ייתכנו סיבוכים רפואיים כמו: דימום, אסימטריה של העיניים, תחושת יובש בעיניים בתקופת ההחלמה ואחריה, פזילה וראייה כפולה כתוצאה מתגובה של שרירי העין ועיוותים בצורת העפעף. חשוב להישמע להוראות הרופא בימים הראשונים לאחר הניתוח כדי לנסות ולצמצם את הסיבוכים האפשריים. עם זאת, מדובר בניתוח שלא מצריך אשפוז, וכרוך בזמן זמן החלמה קצר מאוד של יומיים–שלושה. לאחר כשבוע מהניתוח הנפיחות באזור תרד, האדמומיות סביב הצלקות תפחת והן יהיו עוד פחות בולטות לעין.

תוצאות ניתוח הרמת עפעפיים

כאמור, הניתוח משנה במידיות את מראה הפנים של המטופל, את הרגשתו ואת הדימוי העצמי שלו. ניתוח הרמת עפעפיים משחזר בהצלחה רבה מראה עיניים צעירות. אצל מרבית המטופלים תוצאות הניתוח נשמרות לכל החיים ואין צורך לחזור עליו בשנית.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל