כל הפרטים על ניתוח מתיחת בטן – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

כל מה שצריך לדעת על ניתוח מתיחת בטן

חלק גדול מהאוכלוסייה סובל מעור רפוי, בעיקר באזור הבטן, ובעיקר אצל נשים אחרי לידה. ההיריון מותח את העור ומפריד את השרירים, ואף פעילות גופנית לא תמיד תוכל לעזור בחיטוב הבטן, מאחר שגמישות השרירים והעור עשויים להיות נמוכים מאוד.
גם לאנשים שירדו משמעותית במשקל יכולות לסבול מהשפעות אסתטיות לא רצויות כדוגמת עור רפוי, ואלו עלולות לעתים לדכא אותם ולפגוע במוטיבציה שלהם לשמור על אורח חיים בריא. בשני המקרים, ניתוח מתיחת בטן הוא לרוב הדרך היעילה ביותר לחזק את שרירי הבטן ולהיפטר מעודפי העור.

ניתוח מתיחת בטן אמנם אינו תחליף לדיאטה, אבל הוא יכול להשלים את התהליך כאשר לא מצליחים להיפטר מכל עודפי השומן בעזרת דיאטה ופעילות גופנית. ניתוח מתיחת בטן יכול לשפר את מראה הבטן, ולגרום לבטן להיראות מתוחה, מוצקה ואפילו צעירה יותר. ניתוח מתיחת בטן צריך להיות מותאם אישית לכל מטופל, לענות על הצרכים והמטרות הייחודיות של כל מטופל ולסייע לו להגיע לתוצאות טבעיות ולתחושת ביטחון משופרת.

כדי לעבור ניתוח מתיחת בטן  המטופל צריך לעמוד בכמה תנאים:

1. מצב בריאותי כללי טוב
2. משקל עודף ועור רפוי בבטן
3. ציפיות מציאותיות מתוצאות הניתוח
4. התחייבות לשמור על התוצאות בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה

ניתוח מתיחת בטן

מי לא יכול לעבור ניתוח מתיחת בטן?

1. מעשנים
2. אנשים במצב בריאותי לא תקין שטיפולים כירורגיים עלולים לסכן אותם
3. נשים שמתכננות להיכנס להריון
4. אנשים שמתכננים לרדת במשקל

לאחר שהתקבלה ההחלטה על ביצוע ניתוח מתיחת בטן, ההחלטה החשובה הבאה היא בחירת המנתח הפלסטי. הניתוח הוא בלתי הפיך ולכן חשוב לבחור ברופא מומחה שיביא לתוצאה טובה וטבעית. בנוסף, אצל מנתח מקצועי ישנם פחות סיכונים והחלמה מהירה יותר, לכן מומלץ לשאול בפגישת הייעוץ על ניסיונו המקצועי.  מומלץ לראות תמונות לפני ואחרי של ניתוחי מתיחת בטן ולשאול את עצמכם אם התוצאות הנראות משביעות את רצונכם. זאת ועוד, אין תחליף לתחושת בטן ותמיד מומלץ לבחור מנתח שמרגישים בנוח אתו וסומכים על שיקול דעתו.

שאלות לשאול לפני שבוחרים מנתח פלסטי:
האם המנתח הקשיב לחששות שלי?
האם המנתח תיאם ציפיות מולי?
האם המנתח והצוות אדיבים?
האם המנתח ענה על כל השאלות שלי?

הסיכונים בניתוח והתוצאה עצמה לרוב נמצאים בראש השיקולים אצל רוב המטופלים, אבל גם לקשר האישי בין הרופא והמטופל יש חשיבות רבה.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל