כל מה שרציתם לדעת על טיפול בצוואר רופף - ד"ר הולנדר
טקסט הלוגו של ד

טיפול בצוואר רופף

מנחה: אנחנו אומרים שלום למומחית בכירורגיה פלסטית, ד"ר הולנדר, שלום. אנחנו מדברים היום על ניתוחי צוואר, שהוא זה שמסגיר בדרך כלל את הגיל, אבל שנים לא התייחסו אליו.

ד"ר הולנדר: נכון. שנים אנחנו התמקדנו בניתוחי פנים, מתיחת פנים, איך הפנים נראות. אבל הצוואר הוא חלק בלתי נפרד מהמראה והצוואר הוא מאוד מסגיר גיל, והרבה פעמים הצוואר מזדקן הרבה לפני הפנים. הפנים נראות עדיין טוב והצוואר כבר לא.

מנחה: למה? הרי בסך הכל הפנים הן אלו שחשופות יותר לשמש, הוא יחסית מוגן לו פה בצל.

ד"ר הולנדר: נכון. כל אחת יש לה את גנטיקת ההזדקנות שלה. יש נשים שעל הצוואר רואים את סימני הגיל. הרי יש שריר אחד בצוואר, הוא מחזיק את כל המשקל שלנו. התנוחה של הישיבה היא לפעמים גורמת להתבלות. אבל יש לנו מצב וצריך לטפל, צריך להיות מודעים לזה שצריך לטפל.

מנחה: תמיד שנים אמרו לנו לחזק את שרירי הצוואר, את הפלטיז, צריך?

ד"ר הולנדר: נכון מאוד, וודאי. הנה את בדיוק אומרת את שם של שריר הצוואר, שהוא שריר אחד שהוא שריר אחד ארוך שהוא מהאיזור הזה של בית החזה עד לפנים. והשריר הזה נחלש.
כשאנחנו באים לטפל בצוואר, קודם כל חייבים לעשות אבחנה איזה בעיה יש לנו בצוואר. בצוואר יש שלוש בעיות עיקריות: בעיה אחת, חולשה של השריר, רפיון של שריר.

מנחה: אבל אז אנחנו רואים רופאים שטוענים שדווקא חיזוק של השריר יוצר את אותם סיבים כאלה.

ד"ר הולנדר: לא, אז דווקא הריפיון יוצר את אותם סיבים, כמו שקראת להם, הקישורים, הגידים האלה שאנחנו רואים כאן, שלפעמים רואים רק אחד או שניים, והם עושים מאוד את המראה המבוגר והזקן של הצוואר.
בעיה שנייה שאופיינית לצוואר זה מלאות כאן. זה בעצם מצבורי שומן, עודף שומן שמתיישב לו בצוואר. אתם יודעים, עם הגיל אנחנו לא בוחרים איפה שיישב השומן, והוא מתיישב דווקא פה ומטשטש את המסגרת. לפעמים שעושים דיאטה אז אנחנו יורדים בכל המקומות שאנחנו לא כל כך רוצים ודווקא כאן נשארת הפימה הזו שהיא מאוד לא חיננית והיא מפריעה למסגרת הצעירה.
הבעיה השלישית הנפוצה בצוואר זה עודף עור. עודף עור שמתחיל כאן עם הבולדוגים האלה, ועם הזמן גדל, ועם הזמן אנחנו נהפכים לשקנאי כזה והמסגרת מתקלקלת.

מנחה: לפני שאנחנו מגיעים לפתרון של הבעיה הזאת ואיך פותרים את המצוקה הכירורגית הזאת, איך מונעים את זה בגיל צעיר יותר? מה המניעה? הבעיה זה הגרביטציה?

ד"ר הולנדר: תראה, מניעה זה, דבר ראשון, מאוד חשוב. היום אנחנו מבינים שטיפול מוקדם הוא בעצם תורם למניעה של הגעה לשלבים המתקדמים. היום אנחנו רואים המון נשים בגילאים מבוגרים שנראות טוב. היום כמעט אין גיל, כלומר הסבתות של היום זה לא הנשים המבוגרות שהיו פעם, כי אנשים משמרים. ברגע שמשמרים, עושים את מה שנקרא פיסול הפנים בגיל צעיר יותר, מודעים לשימור, השימור יש לו תהליך מניעתי ואז אנחנו באמת יכולים למנוע מתיחת פנים. יכולים למנוע ניתוחים.

מנחה: טיפול בצוואר גם הוא לשימור לפנים, נכון? הצוואר מושך לנו את הפנים למטה.

ד"ר הולנדר: אמת, אמת. באמת בשלבים הראשונים כשיש לנו התחלה של הריפיון באיזור הזה, או התחלה של הבולדוגים, אנחנו יכולים באמצעים שמרנים ופשוטים לעשות פיסול לפנים. לחדד את קו הלסת, להחליש את אותם קישורים שחזרה יתיישבו טוב עם השריר ויתנו לנו את המראה של רצפת פה חלקה וישרה, והמסגרת תהיה שוב מוגדרת.
בשלבים המתקדמים יותר של השריר הרפוי, אין ברירה וצריך על ידי ניתוח קטן שאפשר לעשות אותו באופן מרפאתי בהרדמה מקומית, להיכנס עם סיב קטן גמיש מכאן ופשוט לקשור את השריר, לחזק אותו ואז הוא מתיישב שוב במקומו, אותם קישורים נעלמים.
במצבים הקשים ממש, לפעמים אנחנו מחדירים גם רשת קטנה שמתיישבת ופשוט אוספת את הכל פנימה.

מנחה: כמו ערסל.

ד"ר הולנדר: סוג של ערסל. עכשיו, הצלקת היא מינימלית. היא חתך קטנטן בגודל של שני מילימטר בדיוק פה, בקפל, שיש לנו קפל טבעי. לפעמים אנחנו צריכים להיעזר ואנחנו עושים עוד חתכונצ'יק בדיוק מאחורי האוזן ונכנסים גם מכאן אם צריך עוד גישה. וזהו, אלה דברים שמחלימים נפלא, ולא רואים, וזה בהרדמה מקומית, וכעבור שעה האישה קמה והולכת הביתה כמעט ללא סימנים.
עכשיו, הנושא שנורא מטריד הרבה נשים זה השומן, המלאות הזאת שעושה את המראה המבוגר. המלאות הזאת היא מתחילה הרבה פעמים בגיל מאוד צעיר, כלומר גם נשים שהן צעירות ועוד לא מקומטות והפנים לא ממש נפלו, משהו בחיטוב זה כבר לא זה. למה? כי יש לנו פה את המצבורים.
דרך אגב, גם לפעמים יש נשים צעירות שהמבנה שלהן הוא כזה, שגם אם אין להן שום עודפים, פה יש להן משהו כזה עודף. לעומתן, יש לנו את הנשים השמנות שכאן באה בשורה לאותן נשים שמנות. הרי שאיבת שומן היא לא מיועדת לשמנות, היא לא מיועדת לירידה במשקל, ירידה במשקל זה דיאטה וספורט.

מנחה: ברור. יש לי רעיון, אנחנו הרי נפגשות פה שוב, אני חושבת שהמלאות כאן מטרידה הרבה מאוד אנשים ואנחנו צריכים להקדיש לזה את הזמן. ניפגש פה שוב ונמשיך לדבר על הצוואר שלנו.
תודה רבה לד"ר הולנדר.

מתעניינים בניתוח צוואר? אפשר ליצור אתי קשר דרך האתר, המייל office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 ונתאם פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל