ההבדלים בין חומצה היאלורונית ובוטוקס – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ההבדלים בין חומצה היאלורונית ובוטוקס

טיפולי פנים באמצעות חומצה היאלורונית ובוטוקס הם שניים מטיפולי האנטי אייג'ינג הלא פולשניים הפופולריים ביותר בעולם. לפי האגודה האמריקאית לניתוחים פלסטיים, רק ב-2014 נעשו בארצות הברית 6.1 מיליון טיפולים כאלה למטרות אסתטיות. במאמר זה נציג בפניכם מידע על הטיפולים ועל ההבדלים ביניהם.

חומצה היאלורונית מול בוטוקס

גם חומצה היאלורונית וגם בוטוקס הם טיפולים יעילים, בטיחותיים והם יכולים להביא לתוצאות נפלאות.

בוטוקס הוא חומר המופק מרעלן והוא נמצא בשימוש הרפואה זה למעלה מ-30 שנה. מחקרים קליניים רבים הוכיחו את יעילותו ואת בטיחותו. ישנם מספר הרכבים של טוקסין הבוטולינום, וגודל ומבנה המולקולה עשוי להשפיע על תוצאות הטיפול. אם הטיפול נעשה באמצעות רופא מומחה והוא משתמש בנוסחה המקורית ובטכניקה מתאימה, לטיפול יכולה להיות השפעה ארוכת טווח על מראה הפנים.

הבוטוקס אולי זכה למוניטין שלילי בגלל תפוצה רחבה של בוטוקס ממקורות מפוקפקים, אבל מיליון הזרקות בוטוקס מוכיחות כי לטיפול אין תופעות לוואי קשות. מחקרים שנערכו על מספר רב של מטופלי בוטוקס הראו כי תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הן כאב קל, אדמומיות ושריטות באזור הזריקה. מספר מועט של מטופלים סבלו מצניחת עפעף, אבל לרוב נמצא קשר בין תופעת הלוואי לבין טיפול לא מקצועי בבוטוקס.

הטיפול בחומצה היאלורונית הוא גמיש במיוחד, הוא מתאים למגוון רחב של טיפולי פנים בהתאם לדרישות המטופל, וחשוב מכך, מבטיח תוצאה טבעית להפליא.

חומצה היאלורונית או בוטוקס

מה זה בוטוקס?

בוטוקס, הידוע גם כרעלן הבוטולינום, הוא חומר המופק מהרעלן Clostridium botulinum, הנחשב לרעלן הקטלני ביותר למין האנושי ואף שימש כנשק ביולוגי בכמה מקרים בהיסטוריה. במינונים קטנים הרעלן יכול להחליש את פעילותם של שרירים, ולכן משתמשים בבוטוקס ברפואה האסתטית כדי לטשטש קמטי גיל והבעה.

מה זה חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית הוא חומר טבעי המצוי בשכבה החיצונית של העור, במפרקים ובאזור העיניים. כשמזריקים חומצה היאלורונית לעור הפנים היא משמשת חומר מילוי מצוין למעין שקעים שנוצרו בפנים בעקבות דלדול רקמת העור ואיבוד נפחים.

מתי להשתמש בבוטוקס ומתי בחומצה היאלרונית?

כאמור, בוטוקס מטפל בעיקר בקמטי הבעה ומונע את הופעתם, והוא מתמקד בעיקר באזור המצח, העיניים והצוואר. חומצה היאלורונית מציעה טיפול לכל אזור הלחיים והשפתיים. והיא גם מסייעת בהשבת הנפח בלחיים וכך גם לשחזר את מסגרת הפנים המקורית. במידת הצורך, אפשר לשלב בין טיפול בבוטוקס ובחומצה היאלורונית.

דרכי הטיפול בבוטוקס ובחומצה היאלורונית

מטרת הבוטוקס היא להשתיק זמנית את שרירי ההבעה בפנים. הבוטוקס מונע את התנועה בשרירים הקטנים היוצרים הבעות פנים כמו כעס, עצב ופליאה, וכך גם יוצרים את הקמטים המכונים קמטי הבעה. אם מזריקים מינון נכון של בוטוקס למיקום המדויק, התוצאה יכולה להיות ריכוך הקמטים מבלי לפגוע בהבעתיות הטבעית של הפנים.

מכיוון שהבוטוקס הוא טיפול מקומי, ניתן לעבור אותו גם בגיל צעיר, כשהקמטים מסביב לעיניים רק מתחילים להופיע ועוד לפני שהם מתייצבים. בגיל מבוגר יותר, אחרי שהקמטים כבר העמיקו והתקבעו, הטיפול בבוטוקס יהיה יעיל פחות, מכיוון שהעור כבר איבד מגמישותו והקמטים התייצבו.

חומצה היאלורונית מוזרקת מתחת לעור כדי למלא נפחים באזור הלחיים והשפתיים, ולמלא קמטים באזור השפתיים וסביב הפה. הטיפול בחומצה היאלורונית הוא מהיר, בטוח ואינו כואב.

תדירות הטיפולים

מומלץ לעבור טיפול בבוטוקס לא יותר מפעמיים-שלוש בשנה (במקרים מסוימים אפשר גם לעבור ארבעה טיפולים בשנה). לפי מחקרים, טיפולים חוזרים ונשנים בבוטוקס עלולים לגרום למערכת החיסונית לייצר נוגדנים המנטרלים את ההשפעה.

השפעת הטיפול בחומצה היאלורונית נמשכת בין חצי שנה ולשנה וחצי.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל