טיפולי בוטוקס | הזרקת בוטוקס ללא כאבים - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

בוטוקס – טיפולי הזרקת בוטוקס להעלמת קמטים

מה זה בוטוקס? טיפולי הזרקת בוטוקס להעלמת קמטים

בוטוקס – טיפולי הזרקת בוטוקס להעלמת קמטים

מהו בוטוקס? טיפולי הזרקת בוטוקס להעלמת קמטים

בוטוקס הוא שמו המסחרי של הרעלן בוטולינום טוקסין, המיוצר על-ידי חיידק שנקרא Clostridium Botulinum ומזוקק במעבדה בתנאי פיקוח קפדניים. למעשה, "בוטוקס" הוא שילוב בין שתי המילים הללו: "בוטוליניום" ו"טוקסין".

אף על פי שמדובר ברעלן, במינונים מזעריים הוא יכול לעצור פעילות שרירית ובכך להביא תועלת מבחינה בריאותית ואסתטית.

סגולותיו הרפואיות והאסתטיות של החומר מוכרות מזה כמה וכמה עשורים. במקור הוא שימש לטיפול בפזילה ובעין עצלה. בעשורים האחרונים, טיפולי בוטוקס חדרו לתודעת הציבור בעיקר בזכות תרומתם לרפואה האסתטית, בה הם משמשים לטשטוש קמטי הבעה במצח, קמטי זעף בין העיניים , קמטי הבעה בצידי העיניים, ולהרמת גבות . בנוסף לשימושיו ברפואה האסתטית, בוטוקס משמש לטיפול בהזעת יתר, מיגרנה כרונית, שלפוחית רגיזה ובמצבים רפואיים נוספים שמתאפיינים בפעילות יתר של השרירים.

כיצד פועל בוטוקס לקמטים?

הפנים שלנו מכילות יותר מ-40 שרירים האחראיים על פעולות כגון דיבור, לעיסה, מצמוץ, נשיקה, חיוך, כיווץ של האף, וכן, על ביצוע כל קשת הבעות הפנים.

בהיותם האיבר העיקרי האחראי על התקשורת שלנו עם אחרים, הפנים אינן נחות כמעט אף פעם, ושריריהן פועלים ללא הרף. כל התכווצות של קבוצת שרירים, מושכת עמה את העור העוטף אותם והתוצאה היא בלאי מואץ של העור, המתבטא בקמטים, חריצים ושקעים.

אל כל הפעילות הענפה הזו נלווים תהליכי שחיקה אחרים שנובעים מפגעי הזמן: חשיפה תמידית לתנאי מזג האוויר ולשמש, התרוקנות, דלדול וצניחה של רקמת העור.

שילוב כל הגורמים הללו הוא הסיבה לכך שעור הפנים והצוואר מזדקן ומתקמט מהר יותר יחסית לעור באזורי גוף אחרים.

הבוטוקס נותן מענה נהדר להיבט של התנועתיות. הוא מוזרק באופן ממוקד ומדויק ישירות אל צומת העצב-שריר, שם הוא חוסם באופן זמני את התקשורת בין השניים, ומונע מהשריר להתכווץ בתגובה להוראה המועברת אליו על-ידי העצב.

השיתוק הזמני של שרירי הפנים היוצרים קמטי הבעה, מצמצם את עומקם של הקמטים ומעכב התפתחות קמטים חדשים.

כאשר מבינים את אופן הפעולה של החומר, קל גם להבין מדוע הוא מיועד לטשטוש והחלקה של קמטים דינמיים, כלומר, כאלה שנוצרו בשל הפעלה תכופה של שרירי הפנים. הוא אינו מתאים לקמטים סטטיים וקבועים, שנגרמו בשל התבגרות העור והידלדלותו או בגלל חשיפה לשמש ואשר אינם תלויים בפעילות שרירית.

לכן, כדי לקבל תוצאות אופטימליות, נהוג לשלב את טיפולי הבוטוקס עם טיפולים נוספים באמצעות חומרי מילוי (בעיקר חומצה היאלורונית), שמספקים מענה להיבטים אחרים של הזדקנות העור.

הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית משמשים גם לאחר ניתוחים פלסטיים אסתטיים, לשימור תוצאות הניתוח.

טיפולי בוטוקס נפוצים

  1. בוטוקס במצח בשילוב בוטוקס בין הגבות ו/או בוטוקס בצידי העיניים –

מחליק את החלק העליון של הפנים. מאחר שאזור זה בפנים מאד פעיל ועשיר בשרירי הבעה, יש לטיפול אפקט עוצמתי בהקניית מראה חלק וצעיר יותר של העור.

  1. בוטוקס בסנטר –

מסייע בעיצוב קו הלסת, בעיקר כשהוא משולב עם בוטוקס בצוואר. ניתן להזריק את החומר גם בזוויות הפה להחלקת קמטי הבעה בצידי הפה ולהיעזר בו גם למיתון "קמטי המריונטה" – אותם חריצים אנכיים שבין זוויות השפתיים לסנטר.

  1. בוטוקס בשפתיים –

משמש לתיקון פגמים הנובעים מא-סימטריה בפעולת שרירי השפתיים, להרמת קצות השפתיים (בעיקר זוויות השפה העליונה שנוטות לצנוח ולהקנות מראה זעוף או עצוב) ולהחלקת קמטוטים בשפתיים.

הטיפול מתאים גם לעידון ולמיתון של עומק החיוך, במקרים בהם החיוך חושף את החניכיים והשיניים יותר מן הרצוי.

למעשה, בביצוע טיפול בוטוקס בפנים ניתן להתמקד בכל אזור ספציפי שמעוניינים לשפר את מראהו, או לשלב טיפול בכמה מוקדים – תלוי בתוצאה הסופית הרצויה.

למי מתאים הטיפול בבוטוקס?

ניתן לבצע טיפולי בוטוקס לגברים ולנשים כאחד, המעוניינים להחליק קמטים ולהצעיר את עור הפנים.

הגיל הממוצע לתחילת טיפול בבוטוקס הוא 35, אבל ישנם רופאים הממליצים על טיפול בוטוקס מונע כבר עם הופעת קמטי ההבעה הראשונים, במהלך שנות העשרים.

גם בגילאים מבוגרים יותר, כשהעור נעשה דק ורפוי יותר, בוטוקס יכול לתרום למראה פנים צעיר יותר. חשוב לציין, שהתאמת הטיפול תלויה במצבו הבריאותי של המטופל, במצב העור שלו, בסוג הקמטים ובמיקומם, ופחות בגילו הביולוגי.

אמנם, המינונים של החומר בהם נעשה שימוש הם זעירים וההזרקה שלו היא שטחית, כך שאין לו השפעות כלל מערכתיות על הגוף, אך עם זאת, עדיף לבצע את הטיפול בבריאות תקינה ולהימנע ממנו בזמן הריון והנקה.

כיצד מתבצע הטיפול בבוטוקס?

טיפול ממוצע משלב הזרקות במספר אזורים בפנים, בעיקר בצידי המצח, סביב העיניים או הפה, והוא לרוב נמשך כרבע שעה ומבוצע לאחר מריחת חומר אלחוש.

הבוטוקס מוזרק באמצעות מחט קטנה ודקיקה במיוחד ולכן הטיפול עצמו אינו כואב. עם זאת, לעיתים הוא גורם לתחושת אי-נעימות וגירוי באזור, ויש מטופלים המתלוננים על תחושת צריבה קלה.

החלמה מהזרקת בוטוקס

בוטוקס נחשב לטיפול קל שכמעט ולא דורש החלמה. מכיוון שאין חתכים, תפרים, או חבישה והטיפול אינו כרוך בהרדמה, ניתן לחזור לפעילות יום-יומית ואף לעבודה מיד לאחר הטיפול בבוטוקס.

הוראות אחרי בוטוקס

  • להימנע משכיבה במשך 6 שעות לאחר הטיפול
  • להימנע מפעילות גופנית אינטנסיבית ב- 24 השעות שלאחר הטיפול
  • להימנע משפשוף, חיכוך, או גירוד של אזור ההזרקה ביום הטיפול, כדי שהחומר ייספג ולא ינדוד לאזורים אחרים.
  • ניתן להניח בעדינות קומפרס קר להפחתת הנפיחות במידה והיא מפריעה, מבלי לעסות את המקום או ללחוץ עליו.
  • מומלץ להיוועץ ברופא לגבי שימוש בתכשירים קוסמטיים בימים שלאחר הטיפול.

מתי בוטוקס מתחיל להשפיע? – תוצאות הטיפול בבוטוקס

השפעת הבוטוקס ניכרת לאחר כשבועיים. אם הטיפול בבוטוקס נעשה בידי רופא מקצועי ומיומן, התוצאה היא טבעית ואסתטית וקשה מאד למתבונן מבחוץ "לחשוד" שבוצעה התערבות טיפולית.

בנוגע לשאלה כמה זמן בוטוקס מחזיק? – התשובה היא שהשפעת הבוטוקס נמשכת בין 3 ל-6 חודשים בממוצע ולאחר מכן יש לחזור על הטיפול. לאחר כמה סבבי טיפולים, בדרך כלל המרווחים הדרושים לשימור התוצאות בין טיפול אחד למשנהו – גדלים.

בוטוקס – תופעות לוואי וסיכונים

הזרקת בוטוקס היא הליך בטוח עם רמת סיכון נמוכה מאד, בתנאי שהיא מבוצעת על ידי רופא מנוסה ובעל הכשרה בתחום. עם זאת, צפויות תופעות לוואי קלות ונקודתיות באזור הטיפול:

  • נפיחות אחרי בוטוקס – לרוב, נפיחות קלה שרובה מתפוגג תוך שעות ספורות.
  • תחושת אי נוחות קלה.
  • אדמומיות.
  • כאב ראש (במקרים בהם קיימת רגישות לחומר).

במקרים של שימוש לא מבוקר או לא מיומן בבוטוקס הסיכונים והסיבוכים גדולים יותר, החל ממראה קפוא ולא טבעי, עיוותים שונים וא-סימטריה, או זיהום. לכן חשוב שהטיפול יבוצע בידיים הנכונות.

כמה עולה הזרקת בוטוקס?

עלות בוטוקס תלויה במספר פרמטרים כמו האזור המטופל ובהיקף הטיפול המבוקש (כאשר החומר מוזרק לכמה מוקדי טיפול). מעבר לכך, עלות הטיפול מושפעת מהפער בין מצבו ההתחלתי של המטופל לבין המצב אליו הוא שואף להגיע, אשר מכתיב את כמות המזרקים והטיפולים הנדרשת והאם יש צורך גם בשילוב טכניקות טיפול נוספות דוגמת מילוי באמצעות היאלורונית.

עלות הזרקת בוטוקס נעה בין 1200-3600 ₪ והיא תלויה כאמור, במיקום ההזרקה (צידי העיניים, צוואר, סנטר, מצח וכדומה) ובכמות החומר המוזרק.

מעבר לכך, עלות הטיפול מושפעת מהפער בין מצבו ההתחלתי של המטופל לבין המצב אליו הוא שואף, אשר מכתיב את כמות המזרקים והטיפולים הנדרשת והאם יש צורך בשילוב טכניקות טיפול נוספות דוגמת מילוי באמצעות חומצה היאלורונית.

מעוניינים בטיפול בוטוקס?

שמי דר' ליאורה הולנדר, רופאה בכירה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת ניסיון של עשרות שנים בניתוחים פלסטיים ובטיפולים אסתטיים, אמונה על פיתוח שיטות וטכניקות חדשניות בתחום הכירורגיה האסתטית.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת היכרות ואבחון, אני מזמינה אתכן ואתכם ליצור עמי קשר:

בטלפון: 03-903-0015, 052-555-2690  |  באימייל-: office@drhollander.co.il

צור קשר

יצירת קשר

מלאו פרטים ונציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם :

    © כל הזכויות שמורות

    קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל