הגיל האידיאלי לניתוח פנים – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

הגיל האידיאלי לניתוח פנים

רבים שואלים מהו הגיל המתאים לעבור ניתוח למתיחת פנים, והאם גיל 40 הוא גיל מוקדם מדי בעבור הניתוח הזה. כמובן שלשאלה זו אין תשובה חד-משמעית והיא אינדיבידואלית לכל אדם ואדם.

בשנים האחרונות עלה הגיל הממוצע של המטופלים שעברו ניתוח מתיחת פנים. לנתון זה מספר גורמים בהם שיפור מוצרי הטיפוח לעור הפנים ופיתוח שיטות טיפוליות שאינן כירורגיות.

בעבר ניתוח מתיחת פנים היה אחד מחמשת הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בארצות הברית, אך כיום הפופולריות של הניתוח ירדה. בין היתר בגלל העלייה בבמודעות לגורמי הסיכון הסביבתיים, במיוחד לנזקים הנגרמים לעור בעקבות החשיפה לשמש. בשל כך עלה השימוש במסנני קרינה ובשיזוף מלאכותי ללא שמש ישירה. בגלל גורמים אלה פחת הנזק לעור, ואדם בן 40 היום נראה צעיר יותר מבני 40 לפני עשרים שנה.

הגיל האידיאלי לניתוח פנים

גם ההתפתחויות הטכנולוגיות הולידו מגוון רחב של אפשרויות להצערת מראה העור. האפשרויות כוללות שיטות טיפול לא-ניתוחיות שונות כמו בוטוקס, הזרקות, פילינג לעור, טיפולי לייזר ועוד.

יש לציין כי גם מתיחות הפנים השתנו במהלך השנים. חלפו הימים של מראה מתיחות הפנים המוגזמות והמתוחות, אף על פי שהסטריאוטיפ ממשיך להתקיים. כיום התוצאות הרצויות של ניתוח מתיחת פנים הן מראה עדין וטבעי יותר.

המטרה העיקרית של מתיחת פנים היא בדרך כלל להיפטר מעור נפול בפנים, במיוחד סביב אזור הפנים, הלחיים ואזור הצוואר. ישנם מספר סוגי מתיחות פנים בהם גם ניתוח מיני ליפט, שהוא ניתוח מינימלי וממוקד יחסית, ומתיחת פנים מלאה, שהוא ניתוח יסודי יותר.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל