דברים שחשוב לדעת על הרמת עפעפיים - ד"ר הולנדר
טקסט הלוגו של ד

דברים שחשוב לדעת על הרמת עפעפיים

מנחה: אנחנו אומרים שלום לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית לכירורגיה פלסטית, והיום אנחנו מדברים על הרמת עפעפיים. קודם כל יש לעשות הבחנה ברורה בין עפעפיים עליונים לתחתונים.

ד"ר הולנדר: נכון, ולא רק בין עפעפיים עליונים לתחתונים, אלא בכלל להבין מה הבעיה באזור העיניים. כמו שאנחנו יודעים, אזור העיניים הוא נורא משמעותי במראה צעיר ומראה רענן. הרבה מטופלות נכנסות ואומרות לי: אני מרגישה עייפה, אומרים לי שאני נראית עייפה כל הזמן, ואני בכלל לא עייפה, ישנתי טוב, הכול בסדר, אז למה? כי בעצם יש לנו צניחה, יש לנו הזדקנות של כל היחידה האסתטית של העין. היחידה האסתטית של העין מורכבת מלמעלה, תחומה על ידי הגבה, תחתיה יש לנו את האזור של עפעף עליון ומלמטה יש לנו את האזור של עפעף תחתון וקו הלחי. כל היחידות האלה צריכות לשבת בצורה נכונה על מנת שנקבל את המראה הרענן. פעמים רבות המראה העייף נובע בעצם מצניחת גבה. ברגע שהגבה לא יושבת נכון והיא צונחת, היא יוצרת מראה עייף, היא יוצרת אשליה של עודף עור.

מנחה: והגבה צונחת בעצם כשכל מה שמעליה צונח?

ד"ר הולנדר: לאו דווקא. יש לנו כל מיני יחידות אסתטיות בפנים. בעיקרון הכל צונח עם הזמן.

מנחה: השאלה שלי היא האם אפשר לעשות את ניתוח העפעפיים בנפרד מכל שאר היחידות האסתטיות, או שבדרך כלל הוא בא כחלק מהרמת פנים וניתוח כולל?

ד"ר הולנדר: בהחלט שהוא נפרד. היחידה האסתטית של העין היא יחידה שהיא כביכול יחידה עצמאית. אבל מאוד חשוב להבין האם הבעיה היא אכן עודף עור בעפעף עליון. לפעמים ברגע שאנחנו מחזירים את הגבה למיקום האנטומי הנכון שלה, נפתרת הבעיה של העודף עור, ובכלל אין בעיה של עודף עור. ממקמים מחדש את הגבה, וזהו, עודף העור נפתר, נפרש. או שאולי צריך להסיר משהו שהוא מזערי מעודף העור.

מנחה: זאת אומרת, להגיע לרופא ולא להגיד לו שלום אני צריכה הרמת עפעפיים, אלא שיסתכל ויגיד לי מה אני צריכה כי יכול להיות שזה בכלל לא הרמת עפעפיים.

ד"ר הולנדר: בדיוק, לעשות אבחנה נכונה של כל האזור. כי בעין מאוד חשוב לעשות אבחנה מדויקת וכל מילימטר הוא נורא נורא משמעותי. ברגע שחסר לנו מילימטר בכיוון העליון, כבר נראה משהו שהוא לא טוב, כבר אנחנו לא משיגים את התוצאה הנכונה.

מנחה: אם כבר אנחנו מדברים על תוצאה נכונה, מה באמת הציפיות הריאליות מהרמת עפעפיים? האם הוא ימחוק לי את הקמטים, האם הוא יעלים לי את העיגולים השחורים?

ד"ר הולנדר: אוקיי, את שואלת נפלא. העיגולים השחורים זה בעצם אותם שקעים שמתחת לעין. הכהות מתחת לעין נוצרת משני דברים: גם מהצטברות של כתמי פיגמנטציה וגם משקעים מתחת לעין. נשים רבות מגיעות לרופא ואומרות: אני צריכה עפעף תחתון, תראה איזה שקע יש לי, לתקן את זה על ידי ניתוח. אבל בעצם הניתוח עצמו, הוא רק יחמיר את הבעיה. ברגע שיש לנו שקע, הטיפול הוא לא הסרה של עוד עודף עור, צריך למלא אותו. עכשיו לאו דווקא היאלורונית. האזור של עפעף תחתון הוא מאוד טריקי ומאוד לא סובלני.

מנחה: לוקחים שומן ממקום אחר?

ד"ר הולנדר: נכון, יש כמה טכניקות למילוי, תלוי באיזה עומק שקע ותלוי במיקום המדויק שלו ביחס לעין ולארובת העין. אפשר להשתמש בשומן עצמי שלנו שאנחנו לוקחים מאזור אחר של הגוף ומוסיפים לאזור הזה. אפשר את השומן עצמו שקיים בעין, לפרוש בצורה שונה ולמקם אותו ככה שהוא ימלא את השקע.

מנחה: התכוונת שאנחנו לוקחים מהישבן את השומן?

ד"ר הולנדר: לא מהישבן, אפשר לקחת מבטן תחתונה, אפשר לקחת מירך פנימית.

מנחה: צריך גם כל כך מעט שומן, שיבחרו מאיפה שהם רוצים.
זה יכול להיות שילוב נהדר. אתה יוצא מניתוח, רזית בתחת ועלית בעפעף.

ד"ר הולנדר: נכון, זה להוריד שתי ציפורים במכה אחת. במקרה של העפעף, הרווח של האיזורים האחרים הוא משני.
עכשיו, לנשים שרוצות משהו שהוא לגמרי לגמרי שמרני, אז יש לנו חומרי מילוי ספציפיים לאיזור של עפעף תחתון, שמה שמייחד אותם ומבדל אותם זה שהם מאוד עדינים, מאוד מאוד אלסטיים והם מתיישבים בצורה שהיא תואמת למבנה של העפעף. המילוי של העפעף התחתון הוא חייב להיות מאוד מדורג ומאוד בשלבים.

מנחה: סטינו מהנושא, אנחנו בעצם עכשיו לא מדברים על ניתוח עפעפיים אלא על מילוי של העפעף התחתון שזה לא ניתוח.

ד"ר הולנדר: תלוי. מילוי לפעמים חוסך ניתוח ולפעמים משיג תוצאה שהיא יותר נכונה מניתוח. לפעמים אנחנו צריכים ניתוח.
את שאלת לגבי הכיווצים בצידי העיניים, לגבי אותם קמטים, מה שבעבר היו עושים רק על ידי בוטוקס. בוטוקס יש לו המון יתרונות, הוא נפלא, הוא מהיר, הוא נותן אפקט מאוד משמעותי, אבל מצד שני החיסרון שלו הוא שהוא יחסית קצר טווח. צריך לחזור על הפעולה כל מספר חודשים. והיום יש לנו בוטוקס Forever. מה זה בוטוקס Forever? בזמן ניתוח עפעפיים אנחנו בעצם נכנסים לאיזור השריר. הרי הבוטוקס מרפה שריר דינמי, ואחרי שסימנו את האיזור שבו השריר עובד חזק מדי וגורם לאותם קמטים להיווצר, למניפה בצידי העין, אנחנו נכנסים ופשוט מרככים את השריר מבפנים, מחלישים אותו באותם איזורים.

מנחה: עם בוטוקס?

ד"ר הולנדר: לא עם בוטוקס. בפעולה כירורגית מרפים את השריר. אנחנו עושים איזשהו גירוד פנימי לשריר שבעצם גורם הרפיה מדויקת באותם איזורים שבהם הוא מתכווץ ביתר. ואז אנחנו מקבלים אפקט של בוטוקס Forever.

מנחה: זה לא מלחיץ?

ד"ר הולנדר: ממש לא. עכשיו חוץ מהאזור הזה, יש לנו את קמטי הזעף בין הגבות שכל כך מציקים להמון נשים, שעושים מראה קודר, מראה כועס. וגם את זה, אנחנו יכולים להיכנס דרך החתך של העפעף התחתון ולהרפות את אותם קמטי זעף, שגם זה הרפיה, זה ריכוך. והקמטים האלה חולפים For Life.

מנחה: יש לנו עוד כל כך הרבה דברים לשאול אותך על הסיבוכים של ניתוחי עפעפיים, מה קורה כשחותכים יותר מדי, אנחנו נדבר על זה בפעם הבאה.

ד"ר הולנדר: אנחנו נשתדל שזה לא יהיה.

מנחה: ד"ר הולנדר, תודה רבה לך.

מתעניינים בניתוח להרמת העפעפיים? צרו עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 ונקבע פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל