ניתוח הוצאת שתלים והחלפת שתלים בחזה - כל כמה שצריך לדעת - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד
ניתוח הרמת חזה

ניתוח החלפת שתלים בחזה וניתוח הוצאת שתלים

כל המידע על ניתוח החלפת שתלים והוצאת שתלים בחזה, כל כמה זמן צריך להחליף שתלים ומהן הסיבות להחלפה או להוצאה

ניתוח החלפת ו/או הוצאת שתלים בחזה

ניתוחי הגדלת חזה עם שתלים נפוצים מאד ויש להם מקום של כבוד בזירת הניתוחים הפלסטיים האסתטיים כבר מספר עשורים.

בשנות ה-90, התפתח יחס חשדני  כלפי שתלי הסיליקון בעקבות דיווחים על היווצרות קרעים ודליפה של סיליקון אל השד ואל בלוטות הלימפה. בעקבות מידע זה,  נשים רבות בעולם כולו ביקשו לבצע ניתוח החלפת שתלי סיליקון בחזה בשתלי מי מלח, או העדיפו לוותר עליהם כליל.
מאז נערכו מחקרים רבים ונרחבים  בנושא הקשר בין סרטן השד ובין מחלות אחרות לבין שתלי סיליקון ובמקביל, יצרני השתלים ביצעו בהם מקצה שיפורים נרחב.
שתלי הסיליקון המיוצרים בימינו הם בטוחים לשימוש ועמידים לשנים ארוכות ולצדם, ממשיכים לככב גם שתלי מי המלח.

יחד עם כל אלה התגברה המודעות לנושא, וכיום ממליצים לכל אישה עם שתלים בחזה לעבור בדיקת הדמיה פעם בשנה באופן סדיר, כדי לאתר בזמן שינויים לא רצויים.

למעשה, הסיבה העיקרית שבגללה נשים פונות כיום לניתוח להוצאת או החלפת שתלים בחזה, היא מאד סובייקטיבית וכלל אינה קשורה לשתלים עצמם: לפעמים, עשר שנים או יותר לאחר הניתוח, יש מי שרוצה לעצב מחדש את החזה, להקטין, או להרים אותו. טעמים, העדפות אישיות וגם אופנות – הם דבר שמשתנה עם הזמן, ולא תמיד השדיים שעוצבו מחדש בשנות העשרים, מתאימים להעדפות האישיות בגיל חמישים.

כל כמה זמן צריך להחליף שתלים בחזה?

אין הנחיה או המלצה מוגדרת בנושא, ומי שמרוצה ממראה החזה, אינה זקוקה להחלפת שתלים כל עוד הם תקינים ולא מתגלה סיבה בריאותית להחלפתם.

ההמלצה לכל מי שיש לה שתלים, ובעיקר למי שיש לה שתלי סיליקון, להקפיד על שגרה סדירה של בדיקות הדמיה שנתיות. במידה ובבדיקה כזו מאותר פגם או דלף בשתל, יש להוציאו בהקדם.

בשתלי מי מלח, ברוב המקרים, קרע במעטפת השתל או דליפת תוכן ממנו, יהיו בולטים לעין ויבואו לידי ביטוי בצורת השד או בא-סימטריה בין שני השדיים שלא היתה קודם, משום שלא כמו המילוי של שתלי הסיליקון שהוא בעל מרקם ג'ל סמיך, המילוי של שתלי מי המלח הוא נוזלי ואם הם נקרעים – תוכנם מתרוקן.

סיבות אפשריות להחלפת שתלים: שיקולים אסתטיים לעומת שיקולים רפואיים

כאמור, רוב הנשים שפונות להסרת שתלים, מעוניינות בעיצוב מחדש או בריענון המראה. חשוב להבין, שהתוצאה של ניתוח הגדלת חזה שבוצע בגילאי 20-30  עשויה לא להחזיק לאורך עשורים רבים לאור שינויים במשקל, הריונות, לידות, הנקה ותהליכי התבגרות טבעיים. במצבים כאלה, ניתן לבצע ניתוח משולב של הוצאת שתלים והרמת חזה, משום שלאחר הוצאת השתלים, השדיים מתרוקנים מנפחם, ויחד עם תהליך ההתבגרות והמתיחה של רקמת השד והעור, הם מידלדלים וצונחים.

לצד הסיבות האסתטיות, ישנן סיבות רפואיות להוצאת שתלים:

  • הוצאת שתלים – קפסולה שהתקשתה –

לאחר כל חדירה של גוף זר אל גופנו, מופעל תהליך טבעי של יצירת רקמה אשר עוטפת את הגוף הזר, ומקבעת אותו אל הרקמה הביולוגית. הרקמה הזו נקראת "קפסולה", או בעברית: "קופסית".

מבחינת הגוף, השתלים שהוכנסו אל השדיים הם גוף זר ולכן, בתהליך ההחלמה שלאחר הניתוח, כל שתל נעטף בקופסית.

הקופסית היא סוג של רקמת צלקת ובחלק קטן מהמקרים, היא מתעבה ומתקשה יותר מהרגיל. לעיתים, ההתקשות גורמת לשינוי במראה השד משום שהיא יוצרת לחץ על השתל, ולעיתים, היא גורמת לתחושת חוסר נוחות בתנועה, או לכאב.

במקרים כאלה, יבוצע ניתוח להוצאת הקופסית. לעיתים, במהלך הניתוח יהיה צורך גם להוציא את השתלים הישנים ולהחליפם בחדשים, או להוציאם ללא החלפה – בהתאם לרצון המטופלת.

  • פגם בשתל עם, או ללא דליפה –

בכל מקרה שבו מאותר פגם בשתל, בין עם בבדיקת הדמיה ובין אם בשל עיוות במראה השד או שינויים בתחושה – יש להוציאו.

  • תגובה לא שגרתית של המערכת החיסונית –

במקרים נדירים, הגוף עלול להגיב בקיצוניות ולדחות את השתל, או לפתח תגובה דלקתית ממושכת. כאשר טיפול שמרני אינו עוזר, יש צורך להוציא את השתל.

אילו אפשרויות עומדות בפני מי שמבצעת ניתוח להסרת שתלים?

טווח האפשרויות הוא רחב למדי. יש נשים שמעוניינות להוציא את השתלים ו"לשכוח מהסיפור" מבלי לשנות דבר ויש כאלה ששמחות לנצל את ההזדמנות לעיצוב מחדש של החזה.

האפשרויות העומדות בפני המטופלת הן:

  1. הוצאת שתלים בלבד, ללא התערבות נוספת –

כאשר מדובר על הוצאת שתלים שלא מסיבה רפואית (כמו התקשות קופסית למשל), מדובר בניתוח פשוט וקצר, בו השתלים מוצאים החוצה דרך חתך מינימלי בתחתית השד.

  1. החלפת השתלים הישנים בחדשים –

במקרה כזה הבחירה האישית תשפיע על סוג הניתוח:

  • רצון בחזה גדול יותר יצריך בחירת שתלים גדולים יותר מהקיימים.
  • רצון  בחזה קטן יותר, יצריך שילוב בין ניתוח החלפת שתלים והרמת חזה. אפשרות זו מאד מתאימה למי שהיו לה שתלים בנפח גדול יחסית עם רמת בלט גבוהה, משום שכאשר מוציאים אותם, יש צניחה מידית של השד. נשים רבות בוחרות באופציה הזאת, גם כשהשתלים שהוצאו אינם גדולים, בשל תהליך הצניחה הטבעי של השד.

ישנן טכניקות שונות להרמת חזה. בחלקן מכניסים שתלים חדשים ובחלקן, ניתן להרים את השדיים ללא צורך בשתלים. המנתח יבחר יחד עם המטופלת את  החלופה המתאימה לה ביותר, בהסתמך על מצב החזה ועל רצונותיה של המטופלת.

 כיצד מחליטים מהי האפשרות המתאימה ביותר למטופלת?

ההחלטה מבוססת על שקלול של היבטים אסתטיים, היבטים בריאותיים ורצון המטופלת.

על המנתח לקחת בחשבון את הסיבה המקורית להוצאת השתלים. אם לדוגמא, הסיבה היא רפואית עקב דחיית שתל, עדיף למצוא מענה מספק מבלי להכניס שתלים חלופיים.

אם הסיבה היא אסתטית בלבד, המנתח ייקח בחשבון את גודל וצורת השתלים המוסרים, את מצב השדיים הנוכחי (עם השתלים) והצפוי (בלעדיהם) ואת העדפות המטופלת לגבי המראה החדש ובהתאם לכך, יגבש המלצה לגבי אופן הפעולה הטוב ביותר.

לכן, חשוב מאד לבצע את האבחון ואת הערכת המצב, כמו גם את תהליך הייעוץ והניתוח עצמו, רק אצל מומחה לכירורגיה פלסטית בעל ניסיון רב בניתוחי שד אסתטיים.

כמה עולה ניתוח החלפת שתלים בחזה?

התשובה לשאלות כמה עולה הוצאת שתלים או כמה עולה החלפת שתלים בחזה היא אינה אחת ומשתנה בהתאם לפרמטרים שונים.
העלויות יכולות לנוע בין 25,000-20,000 ₪, כאשר העלות משתנה בהתאם לסוג השתל, סוג הניתוח והפרוצדורות הרפואיות הנדרשות

החלטת לעבור ניתוח החלפת שתלים עם או בלי הרמת חזה? מתלבטת? חוששת?

שמי דר' ליאורה הולנדר, רופאה בכירה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת ניסיון של עשרות שנים בניתוחים פלסטיים ובטיפולים אסתטיים, אמונה על פיתוח שיטות וטכניקות חדשניות בתחום הכירורגיה האסתטית.

 

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת היכרות ואבחון, אני מזמינה אתכן ואתכם ליצור עמי קשר:

בטלפון: 03-903-0015, 052-555-2690  |  באימייל: office@drhollander.co.il

צור קשר

יצירת קשר

מלאו פרטים ונציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם :

    © כל הזכויות שמורות

    קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל