מדוע חשוב לעבור בדיקות לפני ניתוח פלסטי? - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

בדיקות רפואיות לפני ניתוח פלסטי

יש אנשים שנוטים להפחית בחשיבותו של ניתוח פלסטי, ולא לוקחים בחשבון ענייני בטיחות וסיכונים כפי שהיו לוקחים בכל ניתוח כירורגי אחר. אך בסופו של דבר, ניתוח הוא ניתוח, ואותם אמצעי הזהירות ננקטים בניתוח מתיחת בטן כמו בכל ניתוח כירורגי הכרחי אחר.

ייתכן שהאשמה היא בתקשורת, המתייחסת בקלילות לניתוחים פלסטיים ולהליכים קוסמטיים אחרים, אבל בפועל בכל ניתוח יש סיכונים ויש להתייחס אליהם ברצינות. כל המטופלים צריכים לעבור בדיקה ראשונית ויסודית לפני הניתוח, ללא קשר למורכבותו. הבדיקה לרוב תכלול מדדי לחץ דם וסימנים חיוניים אחרים, יחד עם בדיקות של הלב, הריאות ומערכות אחרות. בדיקות אלו יכולות להציל חיים.

בדיקה רפואית לפני ניתוח פלסטי

למה לצפות?
לפני טיפולים לא פולשניים, כמו טיפולי בוטוקס ודומיהם, הבדיקות יכולות להיות שטחיות יחסית, אך לפני ניתוחים הבדיקות יהיו מעמיקות הרבה יותר. לדוגמה, ניתוח למתיחת בטן נמשך כשעה ומבוצע בהרדמה כללית, והמנתח ירצה לוודא מראש שהלב של המטופל יוכל לעמוד בהליך מסוג זה.

לכל מנתח פלסטי ישנה רשימה של דרישות לפני ניתוח. מטופלות העתידות לעבור ניתוח חזה עשויות לעבור ממוגרפיה טרום-ניתוחית ולוודא שאין גידולים ממאירים היכולים להשפיע על הניתוח. בנוסף, ישנן דרישות לבדיקות נוספות הקשורות לגיל. למשל מטופלות מעל גיל 50 עשויות להתבקש לעבור בדיקת א.ק.ג או רנטגן של החזה בהתאם להיסטוריה הרפואית שלהן.

לעולם אל תשקרו לרופא שלכם
אף פעם לא כדאי להסתיר מידע רפואי מהרופא המנתח שלכם, ויש סיבות טובות ליידע אותו בכל אלרגיה, רגישות לתרופה, בעיה רפואית או כל מידע מההיסטוריה הרפואית שלכם. הסתרת המידע מעמידה אתכם בסיכון לסיבוכים קיצוניים או אפילו מוות. כמו כן, יחסי רופא-מטופל צריכים להיות מבוססים על אמון הדדי, וכאשר המטופל אינו מיידע את הרופא, לרופא יש את הזכות לבטל את הניתוח.

לכל דבר יש תחליף
אין ספק שיש קשר ליניארי בין סיכון לגיל. מגיל מסוים, הניתוחים המסוכנים ביותר, כמו מתיחת בטן, יכולים להיות מסוכנים מדי. ניתוח מתיחת פנים עשוי להיות מסוכן מדי עבור מטופלים במדללי דם. למזלם של מטופלים כאלה, בימינו ישנן אופציות אחרות שאינן פולשניות היכולות לשפר את המראה של האדם וללא הצורך בסכין. למשל בוטוקס, מילוי קמטים, טיפולי לייזר, אולטרסאונד ועוד.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל