שאלות ותשובות בנושא צוואר נפול - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

שאלות ותשובות בנושא צוואר נפול

ד"ר ליאורה הולנדר מתארחת בתכנית "לחיות טוב" ועונה על שאלות הצופים בנושא טיפולים אסתטיים בצוואר. בסרטון מסבירה ד"ר הולנדר על שלוש הבעיות הנפוצות בצוואר ועל הדרכים החדישות לטפל בצוואר נפול ומתבגר.  

 

 

 

מנחה: פורים שמח לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית לכירורגיה פלסטית.

ד"ר הולנדר: פורים שמח.

מנחה: זמן טוב לדבר על פורים וכירורגיה פלסטית. למי שרוצה פורים 356 יום בשנה.

ד"ר הולנדר: זאת הדגשה מצוינת, בפורים אנחנו באמת לובשים מסיכות אבל בשאר ימות השנה כדאי שלא נראה כמו מסיכה, כדאי שנראה טבעי.

מנחה: יש איזון קטן כזה בין להיראות טבעי לבין להיראות קצת over, כזה מסיכה, לא?

ד"ר הולנדר: לגמרי, טבעי זה נורא חשוב.

מנחה: אנחנו פתחנו היום את הקווים לשאלות הצופים מהבית, אז הנה יש לנו כבר שיחה על הקו, שלום.

צופה: בוקר טוב, מדברת ליזה, אני בת 58 ויש לי נזילה באזור הצוואר ורציתי לשמוע.

ד"ר הולנדר: אוקיי, ליזה בוקר טוב. חוץ מנפילה באזור הצוואר, יש לך נפילה בעוד אזורים, קו הלסת? את מרגישה שהוא טושטש?

צופה: כן, אני חושבת שכן.

ד"ר הולנדר: אוקיי. אם תגדירי לי באזור הצוואר, את מתארת נפילה, נפילה ככל הנראה זה עודף עור. האם יש לך גם את שני הקישורים במרכז הצוואר שהם ריפיון של שריר? את יודעת למה אני מתכוונת? מעין גידים שבולטים בצוואר.

צופה: לא, לא.

ד"ר הולנדר: אוקיי. ומבחינת שומן? יש לך עודף של שומן, פימה צווארית?

צופה: כן, כן, משהו כזה שבולט.

ד"ר הולנדר: ליזה, את בעצם מתארת בעיה מורכבת של אזור הצוואר. לניתוחי צוואר בדרך כלל מגיעים בגלל שלוש בעיות. יש לנו עודפי עור, יש לנו עודפי שומן ויש לנו רפיון של השריר הצווארי. לכל אחת מהבעיות צריך בעצם להתאים את הטיפול.
במקרה שלך מה שאנחנו צריכים לעשות זה שאיבה של עודפי השומן, כאשר מאוד חשוב כאשר עושים את השאיבה, לעשות גירוי פנימי של הדרמיס על מנת שעודף העור שנמצא מעל השומן יתכווץ ויחזור להתיישב יפה על רצפת הפה.
לפעמים הפעולה הזאת היא מספיקה כאשר יש לנו רק עודפי שומן ללא עודפי עור בכמות גדולה. לעיתים, כשיש מצב שהוא מתקדם ויש עודפי עור בכמות גדולה, צריך להוסיף לזה את מה שנקרא – המיני צוואר. המיני צוואר זה ניתוח קטן שבעצם עושה את הפעולה הזו. הוא אוסף את עודפי העור שיש לנו באיזור הצוואר לאיזור של מאחורי האוזן, ע"י חתך קטן שאנחנו עושים באיזור הזה. אנחנו אוספים את כל העודפים ומכניסים אותם, מכנסים אותם לאיזור שנמצא מאחורי האוזן. כך שיש חתך שהוא קטן מאוד רק באזור האחורי של האוזן והתוצאה היא מאוד טבעית, העור מתיישב בצורה נכונה ושארית העור שהיה לנו מעל עודפי השומן מתכווץ ומתיישב.

מנחה: זה מחזיק הרבה זמן הדבר הזה או שצריך לבוא אחרי 10–15 שנה ולעשות עוד פעם?

ד"ר הולנדר: 10–15 שנה זה הרבה זמן במונחים גלובליים, בטח של כירורגיה פלסטית, היות ולצערנו תהליך ההתבגרות, ההזדקנות נמשך ואנחנו לא יכולים לעצור אותו. אז בדרך כלל לאחר 15 שנה יש עניין שצריך לחדש, לרענן. אז זה בערך הפרק זמן וזה פרק זמן שהוא טוב, ארוך.

מנחה: ליזה תודה רבה. אנחנו עם שיחה נוספת, בוקר טוב.

צופה: שלום. אני בן 56 ויש לי צוואר נפול בצורה של שתי פסים מתחת לגרון. השאלה היא האם אפשר למתוח את זה?

ד"ר הולנדר: אז הוא באמת ממש משלים את השאלה של ליזה, כי כפי שאמרתי יש לנו שלוש בעיות בצוואר. אתה מתאר כאן מצב של שני קישורים באזור הצוואר, אותם גידים שיש לנו. הגידים האלה נוצרים מרפיון של השריר הצווארי. בצוואר יש לנו שריר אחד שנמשך מאיזור הפנים עד לאיזור בית החזה העליון והשריר הזה עם השנים נחלש והשוליים שלו הופכים להיות בולטים. מה שאנחנו צריכים לעשות זה לחזק את השוליים שלו. כיצד מתבצע החיזוק? החיזוק מתבצע על ידי תפירה וחיזוק של שולי השריר. במצבים המתקדמים יותר יש צורך בהכנסה של רשת צווארית שהיא מעגנת את השריר ומחזקת אותו על פני רצפת הפה, על מנת שהתוצאה גם תהיה טובה יותר וגם תאריך ימים.
מבחינת חתכים, האיזור שדרכו אנחנו נכנסים זה חתך קטן באיזור של הסנטר האחורי, באזור שיש לנו בדרך כלל קפל טבעי ככה שהאיזור הזה הוא ממוסך היטב וכמעט לא רואים את הסימן דרכו נכנסנו. אני נכנסת מכאן, מבצעים הפרדה של הרקמה התת עורית, מזהים את השריר, מקבעים. הפרוצדורה הזאת היא פרוצדורה פשוטה, אפשר לעשות אותה גם מרפאתית, גם בהרדמה מקומית וההחלמה היא יחסית החלמה קצרה.
אני מאוד שמחה שדווקא גבר שאל אותנו את השאלה הזו כי גברים מאוד נרתעים מצלקות. במיוחד שאנחנו מדברים על מתיחות פנים, גברים לא אוהבים את הצלקת המסורתית שיש לנו באיזור של קדמת האוזן ומאחורי האוזן. אבל מצד שני אנחנו עדים היום להרבה מאוד גברים שרוצים לשפר את המראה שלהם.

מנחה: אז יש פתרון?

ד"ר הולנדר: יש פיתרון ופיתרון שהוא פשוט, וכמעט לא משאיר צלקות.

מנחה: תודה רבה ד"ר הולנדר, פורים שמח!

 

מתעניינים בטיפול בצוואר נפול? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 לקביעת פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל