סוגי השתלים בניתוח הגדלת חזה - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

סוגי שתלים בניתוח הגדלת חזה

תחום הרפואה האסתטית השתנה והתפתח רבות בשנים האחרונות. לדוגמה, ניתוחי הגדלת החזה לפני עשרות שנים היו שונים בתכלית מאלו הנעשים כיום, ואחד השינויים העיקריים הוא בצורת השתלים, בחומר מהם הם עשויים ובאופן החדרתם לגוף.

אילו צורות יש לשתלים לניתוחי הגדלת חזה?

יש שתי צורות לשתלים: שתלים עגולים ושתלים אוטונומיים.

שתלים עגולים הם בעלי צורה של חצי כדור, והם יעניקו מראה הדומה לזה של חזיית פוש-אפ. לרוב בחירה בשתלים עגולים מוזילה משמעותית את מחיר ניתוח הגדלת חזה, אבל היא באה על חשבון מראה טבעי.

שתלים אוטונומיים דומים בצורתם לטיפה והם יעניקו חזה במראה טבעי יותר. שתלים מסוג זה מותאמים אישית עבור כל מטופלת בהתאם לצורת החזה המקורי שלה והתוצאה שהיא שואפת אליה. לרוב, הרופאים ממליצים על שתלים מסוג זה.

סוגי שתלים בניתוח הגדלת חזה

מאיזה חומר עשויים השתלים?


השתלים המשמשים בניתוחי הגדלת חזה עשויים בעיקר משני חומרים: סיליקון ותמיסת מי מלח.

שתלי סיליקון

הסיליקון הוא חומר צמיגי המופק מחומר כימי המכונה צורן שמצוי בחול הים. מכיוון שהסיליקון הוא בצורת ג'ל אפשר להתאים אותו באופן מדויק כדי ליצור מראה חזה טבעי למנותחת.

מה היתרונות של שתלי סיליקון?

המנותחות יכולות לבחור מילויי סיליקון בדרגות שונות וליהנות ממראה חזה טבעי יותר בהשוואה ליתר השיטות. בנוסף, שתלי הסיליקון ידועים כבטוחים יותר ויציבים יותר לאורך זמן.

תתי סוגים של שתלי סיליקון:

שתל סיליקון עגול גבוה high profile

זהו שתל הבולט בחלקו העליון של החזה, ולאחר הניתוח ייתן מראה המדמה חזה עגול ומורם כלפי מעלה ומקנה צורה של חזה עומד וכדורי, אך טבעי פחות. השיטה מתאימה עבור נשים המעוניינות בחזה בולט במיוחד.

שתל סיליקון עגול נמוך low profile
השתלים ממולאים באזור התחתון של החזה ומעניקים מראה של חזה מוצק ונופל ברכות.
זוהי השיטה המקובלת ביותר בניתוחי לחזה כיום, ומבטיחה למטופלת מראה חזה טבעי יחסית.

קאוזיבי

שיטת ניתוח דומה לשתלי סיליקון עגול נמוך, אלא שג'ל הסיליקון בשיטה הזאת הוא סמיך יותר. שיטה זו אמנם מבטיחה את עמידות השתלים לאורך זמן, אבל היא פוגעת במראה הטבעי של השתלים.

תמיסת מי מלח

ניתוחי הגדלת החזה הראשונים נעשו באמצעות שתלי תמיסת מי מלח. בשיטה זו קודם מוכנסת מעטפת סיליקון ולאחר מכן מוזרקים אליה מי מלח שגורמים למתיחת העור עד לתוצאה הרצויה. כיום השימוש בתמיסת מי מלח נפוץ פחות, ומשתמשים בה בעיקר בניתוחי חזה לשחזור השד.

מה היתרונות של שתלי תמיסת המלח?

יתרונה של שיטה זו הוא שהשתל הוא נוזלי, ובמקרה של דליפה תמיסת מי המלח אינה פוגעת בגוף אלא נספגת בו.

כאמור, כיום פעולת הזרקת מי מלח נפוץ פחות. הסיבה הראשונה היא שבהשוואה לסיליקון היו דיווחים רבים יותר על שתלים שלא נקלטו, נספגו בגוף ונזלו בצורה ניכרת לעין. בנוסף, לעומת שתלי הסיליקון שתלי תמיסת מי מלח נעימים פחות למגע, הם כבדים יותר והמראה שלהם טבעי פחות.

איך מכניסים את השתלים במהלך הניתוח?

ישנן שתי אפשרויות להנחת השתל: מתחת לרקמת השריר או מעליו.

הכנסת שתלים מתחת לרקמת השריר

היתרון של החדרת השתלים מתחת לשרירי החזה הוא מראה טבעי יותר. החיסרון הוא סיכון שהשדיים ייפלו לאחר זמן מה. כמו כן, בניתוחים שבהם השתל מוחדר מתחת לרקמת השריר תקופת ההתאוששות ממושכת יותר.

הכנסת השתלים מעל רקמת השריר

בניתוח שבו השתל מונח מעל השריר תקופת ההחלמה קצרה יותר, ולא קיימת סכנה לנפילת שדיים, אך המראה המתקבל נראה מלאכותי מעט.

הצלקות של ניתוחי הגדלת חזה מזעריות, והחתכים נעשים בשלושה מקומות שאינם בולטים לעין: מתחת לשד, לאורך קו הפטמה, מתחת לבית השחי.

איך בוחרים את השתלים ?

לפני כל ניתוח הגדלת חזה, מתקיימות פגישות אישיות עם הרופאים, ובמהלכן הרופאים בודקים את האישה וממליצים לה על השתלים שיתאימו לה. הבחירות בין סוגי השתלים השונים תלוי בראש ובראשונה בצורתו המקורית של החזה וברצונותיה של המטופלת. בנוסף, התאמת השתל מושפעת גם מגורמים כמו משקל האישה, גילה, רוחב המותניים והכתפיים והפרופורציה ביניהם. גודל השתל תלוי מאוד גם באלסטיות השרירים וברקמות העור באזור. החזה המנותח צריך להיות בגודל פרופורציונלי ביחס גוף האישה כדי למנוע תופעות כמו נפילת החזה, פגיעה בתחושה באזור, קושי בשכיבה והיווצרות של בעיות אורתופדיות בעתיד.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל