ניתוח פלסטי במתנה – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח פלסטי במתנה

סוף השנה האזרחית ועונת החגים הנוצריים היא התקופה העסוקה ביותר עבור מנתחים פלסטיים בארצות הברית, מכיוון שמטופלים רבים מנצלים את החופשה כדי לעבור טיפולים קוסמטיים ולהחלים מהם. בשנים האחרונות ניתוחים פלסטיים גם הפכו למתנת חג מבוקשת, ויותר אנשים, בעיקר נשים, מעדיפים לקבל לחג ניתוח עפעפיים במקום תכשיטים או לינה בצימרים.

ניתוח פלסטי במתנה

by Surachai/freedigitalphotos.net

ככל שניתוחים פלסטיים נעשו נפוצים יותר, כך אנשים מרגישים יותר בנוח לדבר עליהם בגלוי וגם להודות שהיו רוצים לעבור אותם. לפי האגודה האמריקנית למנתחים פלסטיים ב-2013 15.1 מיליון אנשים עברו טיפולים קוסמטיים, עלייה של 104% משנת 2000.

הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר כמתנות חג הם ניתוחי פנים מכל סוג – מהזרקת בוטוקס ועד פיסול פנים – וגם ניתוחי חזה. אבל מכיוון שניתוחים פלסטיים כרוכים בהוצאה גבוהה, הם עדיין אינם עומדים בראש רשימת המתנות. בארצות הברית, מחיר של ניתוח חזה ממוצע עמד על 3,500$ ב-2013; מתיחת פנים עלתה כ-6,500$, ומתיחת בטן כ-5,000$.

בגלל המחיר הגבוה של ניתוחים פלסטיים, לרוב בני הזוג הם מי שמעניקים ניתוחים פלסטיים במתנה. אבל לא כולם מאושרים לקבל מתנה נדיבה כזאת: במשאל בנושא ענו כשליש מהנשאלים שהיו נפגעים אם בני זוג, קרובי משפחה או חברים היו מציעים להם ניתוח קוסמטי כמתנת חג, והיו מפרשים את ההצעה כחוסר שביעות רצון של האנשים הקרובים עליהם ממראה הפנים או הגוף שלהם.

אבל מנתחים פלסטיים מעידים שברוב המקרים מי שמקבל ניתוח פלסטי במתנה לרוב כבר החליט בעצמו לעבור את הנתוח, דיבר עם בני המשפחה על הנושא, ואף עבר ייעוץ רפואי. מי שמעניק את המתנה מעורב רק במימון הניתוח, לא בהחלטה אם לעבור אותו. באופן כללי, מנתחים פלסטיים נעשים חשדנים כשהם שומעים שהניתוח הפלסטי ניתן במתנה, אבל בשיחת התייעצות פרטית עם המועמד לניתוח אפשר לברר אם הוא עובר את הניתוח מהסיבות הנכונות. כלומר, האם הניתוח בא לפתור בעיות בדימוי הגוף ובהערכה העצמית או כדרך לרצות את בן הזוג ולשמר את מערכת היחסים.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל