ניתוח עפעפיים או הרמת גבות? – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח עפעפיים או הרמת גבות?

כידוע, העיניים הן האזור הראשון בפנים המשדר עייפות ותשישות (ולהפך: חיוניות ואנרגטיות). חוסר שינה לא יתבטא במראה הלחיים או הצוואר, אבל לילה לבן אחד כבר ישתקף במראה העיניים.

ניתוח אסתטי באזור העיניים יכול לשנות את מראה הפנים בצורה דרמטית ולגרום לאדם להראות צעיר יותר בכמה שנים. מטופלים רבים שעברו ניתוחי עפעפיים סיפרו שחברים החמיאו להם על השיפור במראה הפנים אבל בלי לדעת מהו מקור השינוי. אף על פי כן, ניתוח עפעפיים אינו הפתרון היחידי להצערת מראה העיניים, ולעתים דווקא ניתוח הרמת גבות הוא הטיפול המתאים ביותר לפתרון הבעיה של מראה עיניים עייף.

ההבדלים בין ניתוח עפעפיים והרמת גבות

לניתוח הרמת גבות יש דימוי שלילי שאינו מוצדק: מספיק להיזכר בצילומי פפראצי של סלבריטאים בגבות מורמות מדי הנראים כאילו פניהם קפאו בהבעת פליאה קבועה. אבל המטרה של ניתוח פלסטי היא ליצור גרסה טבעית, משופרת וצעירה יותר של המראה הקיים – לא ליצור פרצוף אחר.

לגבות יש מיקום אנטומי אידיאלי – כחצי ס"מ מעל עצם ארובת העין אצל נשים ועל ארובת העין אצל גברים – והוא אינו נתון לשיקולי טעם אישי. מכיוון שהגבות נוטות "לצנוח" כלפי מטה בגלל התבגרות העור, חשיפה לשמש וכדומה, משתבשות הפרופורציות בין העפעפיים לגבה והתוצאה היא מראה עייף ומעין שכבה של עור עודף על פני העפעף.

 

 

הרמת גבות עונה על השאלה אם עודף העור בעפעפיים הוא מדומה או ממשי ויש לטפל בו: אם אחרי השבת הגבה למיקומה האנטומי המדויק נותרו עודפי עור בעפעפיים, יש להסיר אותם באמצעות ניתוח עפעפיים.

גם ניתוח הרמת גבות וגם ניתוח עפעפיים נחשבים לניתוחים קלים יחסית. ברוב המקרים ניתוח עפעפיים נעשה בהרדמה מקומית, הוא נמשך כחצי שעה וההתאוששות ממנו קלה ומהירה: לרוב אין כאבים ותופעות הלוואי היחידות הן אסתטיות: פלסטרים המכסים את התפרים מעל העיניים, וייתכנו גם שטפי דם ונפיחויות, אבל גם אלו חולפים לאחר כשבוע עד עשרה ימים.

 

לסיכום, ניתוח אסתטי מוצלח להצערת מראה העיניים מתחיל באבחון נכון של הגורם למראה של עיניים עייפות ומבוגרות. ניתוח הרמת גבות יקבע אם אכן יש עודפי עור על העפעפיים ויש צורך בניתוח נוסף להסרתם או שנוצר עודף עור מדומה בשל צניחת הגבות. התייעצות עם רופא מומחה ומנוסה בתחום יעזור לכם לבחור את הטיפול האסתטי המתאים ביותר.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל

מעוניינים לקבוע פגישת ייעוץ?
X

מלאו את פרטיכם, ונחזור אליכם בהקדם.