ניתוח עפעף עליון או הרמת גבות? - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח עפעף עליון או הרמת גבות?

ד"ר ליאורה הולנדר מתארחת בתכנית מילון היופי ומשוחחת על ניתוח עפעפיים: מתי מראה עייף באזור העיניים מצריך ניתוח בעפעף העליון ומתי זוהי צניחה של הגבות שמצריכה ניתוח להרמת גבות; מה היתרונות הבריאותיים והאסתטיים של ניתוחי עפעפיים; איך נעשה הניתוח, איפה מסתירים את הצלקת ועוד תשובות לשאלות מעניינות בנושא.

מנחה: שלום לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית לכירורגיה פלסטית. אחת הבעיות שמטרידות נשים, את כולן נראה לי, בגיל ממש צעיר זה שהגבות צונחות, העפעפיים נופלות, המראה של העיניים עייף. למה זה קורה בכלל? למה אנחנו נראות עייפות?

ד"ר הולנדר: שאלה מצוינת. כשאנחנו עייפות כי אנחנו עייפות, אז זה בסדר. אבל אחת הבעיות שבאמת מטרידה הרבה אנשים זה שהם נראים עייפים בלי שהם באמת עייפים. אנשים מגיעים ושואלים: כל הזמן מעירים לי שאני עייפה, אוי את נראית עייפה, לא ישנת בלילה?

מנחה: זו אחת ההערות הכי מעצבנות שיש.

ד"ר הולנדר: נכון, ואז הן אומרות: אבל ישנתי מעולה הכל בסדר, אז למה אני נראית עייפה, מה הבעיה בעצם? אז מסתבר שברגע שיש התבגרות של אזור העין ושל כל היחידה של העין, אוטומטית המראה שלנו הופך להיות מראה שהוא עייף.

מנחה: וההתבגרות של העין מתחילה ממש ממש בהתחלה. זה אחד האזורים שמתבגר ראשון, נכון?

ד"ר הולנדר: תראי, זה מאוד אינדיבידואלי, זה מאוד אישי. אצל חלק גדול מהאנשים אזור העיניים באמת מתחיל להתבגר מאוד מוקדם, כבר באמצע שנות הארבעים, אנשים שהם רגישים באזור הזה מתחילים לראות איזשהי התבגרות.
המראה העייף הזה וההתבגרות, בשביל שנטפל בו טוב, קודם כל מאוד חשוב שנבין ממה הוא נובע. מגיעים אנשים ואומרים: אני צריך ניתוח עפעף עליון. בעצם זה לא תמיד עפעף עליון. לפעמים הבעיה היא בכלל בעיה של צניחה של הגבה.

מנחה: אז איך מבדילים?

ד"ר הולנדר: אי בין הבעיה של הגבה לבין העודף עור על פני העפעף העליון, הוא טסט מרפאתי מאוד פשוט. דבר ראשון צריך להחזיר את הגבה למיקום האנטומי שלה. גובה נכון של גבה זה משהו שהוא נורא מדויק, זה לא ענין של טעם אישי. מיקום נכון של גבה אצל אישה צריך להיות על פני ארובת העין, כאשר השליש הצדדי צריך להיות מעט גבוה מארובת העין כחצי סנטימטר עד 3/4 סנטימטר מעל. ואצל גבר בדיוק על פני הארובה.

מנחה: אנחנו רואים פה תמונה של לפני ואחרי.

ד"ר הולנדר: ברגע שאנחנו מרימים את הגבה מדי גבוה, אנחנו מקבלים מראה שהוא לא טבעי, מראה שהוא משתומם. וברגע שהגבה יושבת נמוך מדי, אנחנו מקבלים את המראה שמתורגם על ידינו כמראה העייף, יש האומרים המראה העצוב.
מה שאנחנו ראינו קודם אצל אותה בחורה, ניתן לראות סך הכל שהיא בחורה צעירה, וניכר שהגבה במקרה שלה דווקא יושבת במקום הנכון.

מנחה: זה עודף עור.

ד"ר הולנדר: הבעיה אצלה היא אכן עודף עור שמתפזר על פני העפעף העליון. ברגע שמסירים את עודפי העור מהעפעף העליון, המראה העייף פשוט נעלם.

מנחה: היא מתעוררת לחיים.

ד"ר הולנדר: אותה בחורה, בכלל אצל נשים שאוהבות להתאפר, אחת התלונות שאנחנו שומעים: פתאום אני לא מצליחה להתאפר. אין מקום לצללית, האייליינר נמרח, הרימל נמרח.

מנחה: בואי נשמע מה עושים בעצם, מה הטיפול?

ד"ר הולנדר: מה עושים. אז קודם אחרי שעשינו אבחנה מדויקת ואנחנו מבינים במה אנחנו מטפלים, אנחנו ניגשים לניתוח. כל האיזור, מה שמייחד את האיזור הזה, זה שהטיפול בו מתבצע בהרדמה מקומית, אין צורך בהרדמה כללית.

מנחה: זמן החלמה ארוך?

ד"ר הולנדר: זמן החלמה הוא לא ארוך, הוא סביב שבוע. הניתוח כפי שאמרתי הוא בהרדמה מקומית ומאוד חשוב לדייק ולהבין בדיוק מה צריך לעשות בניתוח. זה לא סתם הסרת עור, זה לא ניתוח שהוא שטנצי. לכל אחד יש מבנה שונה של עין. אצל כל אחד הפיזור של העודף הוא שונה. יש לנו גם כריות של שומן במרכז ליד האף. יש אנשים שכריות השומן מאוד בולטות אצלהם ויש אנשים שבכלל לא. פעם היו בצורה אחידה אצל כולם מסירים את העור, מסירים את השומן וחלק גדול מהאנשים היו מקבלים מראה שהוא חלול, של עיניים חלולות.

מנחה: איפה הצלקת מתחבאת?

ד"ר הולנדר: בעיניי מאוד חשוב לא לשנות את ההבעה של הבן אדם, כי את מסירה קצת יותר, את משנה משהו במבנה, הבן איבד את המימיקה שלו שזה בעצם האישיות שלו, הבן אדם. לכן נורא חשוב להתאים לבן אדם בדיוק את הניתוח שהוא צריך.
מבחינת הצלקת ששאלת. הצלקת צריכה לשבת בצורה מדויקת על פני הקפל האנטומי שיש לנו מעל העין. ברגע שהיא יושבת בצורה נכונה על פני הקפל היא בלתי נראית, היא מוסתרת והיא מוסוות בקפלים שיש לנו מעל העין. כבר כעבור שבוע ברגע שמסירים את התפר, שהוא כולו פנימי אין שום תפר חיצוני, אז כבר ניתן לאפר את האיזור והצלקת מוסוות לחלוטין.
תוך תקופה קצרה בכלל אי אפשר לדעת שאותו בן אדם עבר איזשהו תהליך.

מנחה: גם גברים עושים את זה, נכון? זה טיפול שהוא מאוד פופולרי אצל גברים.

ד"ר הולנדר: נכון מאוד. מאוד פופולרי עד דרגה שזה הטיפול האסתטי הכירורגי הכי נפוץ אצל גברים. המודעות היא מאוד גבוהה.
מאוד חשוב לציין שהנושא הזה הוא לא רק נושא אסתטי, הוא גם נושא רפואי. ברגע שיש לנו צניחה של אזור העיניים, העפעפיים, הגבות, אנחנו חשים כובד על פני העין. הכובד הזה גורם לעייפות. עייפות בקריאה, עייפות בהתבוננות בטלוויזיה וסתם עייפות בסוף יום. ברגע שמסירים את אותו כובד, את אותו עודף, פשוט העייפות חולפת.

מנחה: הכי חשוב שייראה טבעי נכון?

ד"ר הולנדר: נכון מאוד. כמו שאת יודעת, טבעי זה מאוד חשוב בכל הטיפולים בפנים ובמיוחד באזור העיניים. שיהיה טבעי ומותאם אישית לכל אדם.

מנחה: תודה רבה, ד"ר הולנדר.

ד"ר הולנדר: באהבה רבה.

 אם אתם מתעניינים בניתוח עפעפיים או הרמת גבות אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל