ניתוח הרמת עפעפיים למרכיבי עדשות מגע - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוח הרמת עפעפיים למרכיבי עדשות מגע

האם יש קשר בין הרכבת עדשות מגע לבין צניחת עפעפיים? איך ניתוח עפעפיים פותר את הבעיה של צניחה או נפיחות עפעפיים? והאם מותר להרכיב עדשות מגע לאחר ניתוח עפעפיים?

אנשים רבים מרכיבים עדשות מגע מסיבות רפואיות, אסתטיות או מטעמי נוחות. למרות היתרונות של עדשות מגע לעומת משקפיים, להרכבה ממושכת של עדשות יש סיכונים רבים, בהם נטייה לסבול מזיהומים ודלקות עיניים וכן סיכוי להתפתחות עין יבשה. תופעת לוואי נפוצה נוספת היא צניחת עפעפיים.

במחקר שפורסם ב-Aesthetic Surgery Journal נמצא שאנשים שהרכיבו עדשות מגע קשות או רכות נטו לסבול מצניחת עפעפיים או מעפעפיים שמוטים כבר אחרי שנתיים של הרכבת עדשות. במחקר השתתפו זוגות של תאומים זהים שרק אחד מהם הרכיב עדשות, ונשללו גורמים חיצוניים נוספים העלולים להשפיע על מראה העיניים כמו משקל, עישון, צריכת אלכוהול, חשיפה לשמש ועוד.

החדשות הטובות הן שאת הבעיה אפשר לפתור בקלות באמצעות ניתוח עפעפיים. ניתוח זה הוא אחד מניתוחי הפנים הנפוצים ביותר בשנים האחרונות. אנשים רבים – גם לא מרכיבי עדשות – סובלים מצניחת עפעפיים או מנפיחות עפעפיים, מצב שמלבד ההשלכות האסתטיות עלול להוביל גם לפגיעה רפואית, לצמצם את טווח הראייה ולגרום לדלקות חוזרות בעין.

ניתוח עפעפיים מטפל הן בצניחת עפעפיים והן בנפיחות בעפעפיים. במהלך הניתוח יוצרים החתכים באזורי הקפלים של העפעפיים העליונים. בעפעפיים התחתונים יוצרים את החתכים מתחת לקו הריסים, והם יכולים להגיע עד לאזור צידי העיניים.

הרכבת עדשות מגע לאחר ניתוח עפעפיים

במהלך ההחלמה מניתוח עפעפיים המטופלים עלולים לסבול מכאבים בעיניים ולהיות רגישים במיוחד לאור. אזור העיניים עשוי להיות רגיש לזיהומים לכן בעת החלמה מניתוח הרמת עפעפיים אסור להרכיב את עדשות המגע למשך 14 ימים לפחות. במקום זאת ניתן להרכיב משקפיי ראייה, ואף רצוי להרכיב אותם כבר בימים שלפני הניתוח כדי להסתגל אליהן. בנוסף, חשוב להתייעץ עם רופא לאחר הניתוח לגבי החלמתן של הצלקות ושימוש במסנני קרינה על גבי הצלקות.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל