הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בעולם - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים בעולם

על פי הנתונים של החברה הבינלאומית לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בשנת 2013 בוצעו יותר מ-11.5 מיליון ניתוחים פלסטיים בכל העולם. עקב התפתחות הטכנולוגיה פותחו בשנים האחרונות כמה שיטות ניתוח חדשות ואפילו ניתוחים פלסטיים חדשים כמו עיצובים גומות חן מלאכותיות.
באמצעות ניתוחים אלו אפשר לעצב ולפסל את הגוף מחדש לפי אידיאל היופי והאופנות הרווחות. לפי הניתוחים הפלסטיים הפופולריים בכל מדינה אפשר ללמוד על אידיאל היופי בתרבויות השונות.

ניתוחים פלסטיים בעולם

ברזיל: הרמת ישבן
ברזיל היא בירת הניתוחים הפלסטיים של העולם, ובה מתקיים מספר הניתוחים הגדול ביותר.
בשנת 2013 בוצעו בברזיל כ-1.5 מיליון ניתוחים פלסטיים, ולשם השוואה בארצות הברית, שבה מספר התושבים גדול יותר, בוצעו רק 1.1 מיליון ניתוחים. יש הטוענים כי שכיחות הניתוחים נובעת מזמינות של תכניות אשראי גמישות המאפשרות מימון נוח של הניתוחים.
אמנם הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בברזיל הם הגדלת חזה ומתיחת בטן, אבל בברזיל נעשה  המספר הגבוה ביותר של ניתוחים להרמת הישבן יותר מבכל מדינה אחרת בעולם.  בניתוח הרמת הישבן מסירים שומן מאזור הגב התחתון של המטופל, מטהרים את השומן ולאחר מכן מזריקים אותו לישבן. ניתוח זה הוא בעל תהליך הצמיחה המהיר ביותר בעולם, ומשנת 2010 גדל ב-400%!

ארצות הברית: הגדלת חזה
בשנת 1962 הייתה טימי ג'ין לינדסי מטקסס לאישה הראשונה בעולם שעברה ניתוח הגדלת חזה שבו הושתלו לה שתלי סיליקון. מאז ניתוח זה גדלה הפופולריות של הניתוח הזה, והוא המשיך להיות הניתוח הפופולרי ביותר בארצות הברית במשך למעלה מעשור. שיעור הפופולריות של הניתוח ממשיך לטפס, וב-2013 נרשמה של עלייה של 210% בניתוחי הגדלת חזה בהשוואה ל-1997.
בשנת 2013 בוצעו בארצות הברית יותר מרבע מיליון ניתוחי הגדלת חזה, כלומר ביותר מחמש מיליון נשים, 4.93% מכלל אוכלוסיית הנשים במדינה, ומספר שתלי הסיליקון שהושתלו באותה שנה יכלו למלא בריכת שחייה אולימפית.

איראן: ניתוח אף
בגלל קוד הלבוש המחמיר הנהוג אצל נשים באיראן, כיסוי ראש ובגדים רחבים המכסים את כל הגוף, הפנים הן האפשרות היחידה לאישה להציג את היופי שלה.
כתוצאה מכך, הנשים באיראן עוברות ניתוחי אף בגיל צעיר כדי להגיע ל"מראה הבובה המאופיין באף קטן וסולד.

באיראן נעשים בכל שנה כ-200,000 ניתוחי אף, בעיקר לנשים, ויש מטופלים שאף משאירים את התחבושות גם לאחר תקופת ההחלמה מהניתוח כסימן למעמד החברתי הגבוה.

דרום קוריאה: ניתוח עפעפיים כפול
בדרום קוריאה, הניתוח המבוקש ביותר הוא ניתוח עפעפיים כפול, אשר יוצר מראה "פתוח" יותר של העיניים. קוריאה היא המדינה בעלת השיעור הגבוה ביותר של ניתוחים פלסטיים לנפש בעולם, ואחת מכל חמש נשים בדרום קוריאה עוברת ניתוח פלסטי. ניתוחים אלו אינם מושפעים מאידיאל היופי המערבי אלא דווקא מאידיאל היופי המקומי, ויש שטוענים שהניתוחים הפלסטיים מושרשים כה עמוק בתרבות הקוריאנית העכשווית עד שהם נתפרסים כתנאי להצלחה במערכת יחסים או בעבודה.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל