ניתוחים פלסטיים אצל בני נוער - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים אצל בני נוער

ככל שניתוחים פלסטיים נעשים נפוצים יותר, כך גם יורד הגיל של המטופלים, ובשנים האחרונות מגיעים יותר ויותר צעירים ואפילו בני נוער לשולחן הניתוחים. באופן מסורתי אמנם נהוג לשווק ניתוחים פלסטיים לאנשים מבוגרים, אבל בני הנוער חשופים לא פחות ממבוגרים לסטנדרטים של היופי, והפער בין הדמויות שנשקפות בטלוויזיה ובמגזיני היופי לבין הדמות שנשקפת במראת חדר השינה עלול להיות בלתי נסבל עבורם.

ניתוחים פלסטיים אצל בני נוער

קרדיט: Ambro/freedigitalphotos.net

לפי נתונים של האגודה האמריקנית למנתחים פלסטיים, בשנה שעברו 219 אלף בני נוער עברו ניתוחים פלסטיים, החל בהסרת צלקות וכלה בניתוחי עפעפיים. הניתוח הפופולרי ביותר בקרב בני נוער הוא ניתוח אף, ואחריו ניתוחי חזה. מחירם של ניתוחים פלסטיים בארצות הברית מתחיל מ-2,800$ להסרת צלקות ויכול להגיע ל-6,000$ לניתוח אף ול-7,000 להגדלת חזה.

האם יש הבדלים בין ניתוחים פלסטיים למבוגרים לניתוחים פלסטיים לבני נוער?

מומחים לרפואה פלסטית מציינים שבעוד המבוגרים לרוב עוברים ניתוחים אסתטיים כדי להתבלט, בני הנוער לרוב עוברים טיפולים קוסמטיים כדי "להיראות כמו כולם". פעמים רבות הסיבה לניתוחים פלסטיים אצל בני נוער היא הרצון להימנע מאלימות וממעשי בריונות.

המתנגדים לניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער טוענים שנערים האובססיוויים לגבי המראה שלהם לעולם לא יהיו מרוצים מתוצאות הניתוח. המטופל האידיאלי לניתוחים פלסטיים הוא מי שחושב באריכות לפני הניתוח, לוקח בחשבון את הסיכון הכרוך בטיפולים כירורגיים, ושיש לו ציפיות ריאליות לגבי תוצאות הניתוח. מטופלים כאלה לרוב גם מדווחים על שביעות גבוהה מהניתוח, על שיפור במראה החיצוני ובביטחון העצמי, ואף על שינוי משמעותי באיכות החיים.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל