האם אפשרי לבצע ניתוחים פלסטיים בגיל מבוגר – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ניתוחים פלסטיים בגיל מבוגר

נשים רבות אמנם שומרות על המראה הטבעי של שיערן ומאמצות את הטרנד של השיער האפור-כסוף, אך כשזה מגיע לקמטים, עפעפיים רפויים או עור נפול רבות מהן רוצות להסתיר את סממני הגיל המבוגר באמצעות ניתוח פלסטיים.

בשנת 2014 בוצעו בארצות הברית יותר מעשרה מיליון ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים לא-כירורגיים (כמו בוטוקס, הזרקת מילויים וכדומה). על פי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית, נשים וגברים בגיל 51–64 היוו 24.6% מהמטופלים שעברו ניתוחים פלסטיים, ו-32.9% מהמטופלים שעברו טיפולים אסתטיים לא כירורגיים.

בני 65 ומעלה היוו 7.9% מהמטופלים שעברו ניתוחים פלסטיים, ו-10.9% מהמטופלים שעברו טיפולים אסתטיים לא כירורגיים. וניתן לראות זאת בבירור שבשנים האחרונות חלה עלייה בשיעור בני ה-50 וה-60 שעוברים טיפולים אסתטיים – לפני ארבע שנים רק 5.2% מבני ה-65 ומעלה עברו תחת סכין המנתח.

ניתוחים פלסטיים בגיל מבוגר

הסיבות לעלייה בניתוחים פלסטיים בגיל מבוגר

לעלייה בפופולריות של ניתוחים פלסטיים יש כמה סיבות. בגלל תוחלת החיים הארוכה והעלייה במודעות לאורח חיים בריא, אנשים חיים זמן רב יותר ורוצים להיראות טוב כמו שהם מרגישים. פעמים רבות אנשים בני 50 ו-60 נמצאים בסביבת עבודה צעירה או בפרק ב' בזוגיות והם רוצים להיראות טוב. בנוסף, יש נשים שעוברות ניתוחי הצערת פנים כדי להיראות צעירות יותר לרגל חתונת הבן או הבת. לפיכך, אין זה מפתיע שהניתוחים המבוקשים ביותר בארצות הברית בקרב מבוגרים הם שאיבת שומן, מתיחת פנים, הרמת חזה, הרמת עפעפיים ומתיחת בטן.

האם קיימים סיכונים בניתוחים בגיל מבוגר?

באופן כללי, הגיל כשלעצמו אינו מהווה הגבלה; אבל מחלות ומצבים רפואיים האופייניים לגיל מבוגר עלולים להגדיל את הסיכון בניתוחים פלסטיים. למשל, אנשים שעברו שבץ, התקף לב או ניתוח מעקפים ונדרשים לקחת אספירין בכל יום, נמצאים בסיכון גבוה לדימום. גם חולי סוכרת נמצאים ברמת סיכון גבוהה ולא מומלץ להם לעבור ניתוח פלסטי. כמובן שבדומה לכל ניתוח בכל גיל, גם בניתוחים פלסטיים בגיל מבוגר המטופלים עוברים בדיקות מקיפות כדי לוודא את כשירותם הרפואית לעבור את הניתוח.

לסיכום, כיום הרפואה הפלסטית מפותחת הרבה יותר מבעבר, וישנן טכניקות חדשות להצערת מראה הפנים והגוף שלא היו זמינות לפני עשרים שנה, וגם הרדמה הפכה בטוחה יותר. בנוסף, בשנים האחרונות השתנה היחס לזקנה, בעיקר לביטוייה באזור הפנים, ונתונים אלה הופכים את הניתוח הפלסטי לפופולרי יותר עבור אנשים מבוגרים, וגם בטוח וקל יותר.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל