מידע ודרכי טיפול בהזעת יתר - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

מידע ודרכי טיפול בהזעת יתר

הזעת יתר – מדוע זה קורה?

הזעה היא אחת השיטות של הגוף לוויסות הטמפרטורה שלו ולהגן על עצמו במקרים של חום בסביבתו החיצונית.
אצל גברים ונשים הסובלים מתופעה של הזעת יתר התקלה היא לרוב במנגנון אשר אחראי לווסת בין פעילות בלוטות הזיעה בגוף לבין הטמפרטורה החיצונית ואמור לקבוע את עוצמת ההזעה באופן מבוקר –
כאשר מנגנון זה אינו פועל באופן תקין אותו אדם ספציפי צפוי לסבול מהזעת יתר.

הזעת יתר במהלך השינה

אם אתם מתעוררים מספר פעמים בלילה רטובים כולכם ונאלצים להחליף את המצעים באמצע הלילה, כנראה שאתם סובלים מהזעת יתר בשינה, ואתם לא צריכים לסבול בשקט…
הזעת יתר בשינה היא תופעה מוכרת בקרב חמישה אחוז מהאוכלוסייה בישראל בני כל הגילאים. היא נובעת לרוב מהמתח והלחץ בו כולנו נמצאים במציאות הבלתי אפשרית שלנו בחיים בארץ.
בנוסף לכך יש לציין את מזג האוויר החם בארץ ביום ובלילה, שינויים הורמונאליים, השמנת יתר וגיל המעבר. אין צורך להסתיר את התופעה של הזעת יתר בלילה, משום שאין במה להתבייש, אך כדאי לשקול לטפל בה.

מהי הזעת יתר בידיים?
הזעה בידיים אינה מוגדרת כמחלה, אלא כהפרעה המציקה ומשבשת את איכות החיים של הלוקה בה. הדבר בא לידי ביטוי בעוצמה מבחינה חברתית כתחושת בושה מתמשכת לבלות או לבוא במגע
(לחיצת ידיים, החזקת ידיים עם בת זוג ועוד) עם חברת אנשים במקום העבודה, בחוג החברתי בו אתם מסתובבים ואפילו בין קרובי משפחה שאינם בקרבת דם ראשונה.

כיצד מתבטאת הזעת היתר בחיי השגרה?
הזעה מוגברת עלולה להפריע מאוד בחיי היום יום. חפצים עלולים להחליק מהידיים, הצורך המתמיד בהחלפת הבגדים והמצעים,  וקיים קושי של ממש לצאת למפגשים חברתיים.

שיטות טיפול בהזעת יתר
הזעת יתר בשינה מטופלת לרוב על ידי הזרקת בוטוקס באזור בתי השחי הגורמת להשתקת בלוטות ההזעה ומעניקה פתרון כמעט מיידי לבעיה. עם זאת חשוב לציין כי במקרים רבים טיפול אחד בבוטוקס אינו מספיק למגר את התופעה לחלוטין ויש לבצע הזרקה אחת נוספת לאחר מספר חודשים בתום הטיפול הראשוני.

טיפול בהזעת יתר אשר נחשב לנפוץ, בעיקר עבור כפות הידיים והרגליים, הוא טיפול באמצעות חשמל. מכשיר מיוחד מעביר זרם חשמלי בכמות קטנה במשך מספר דקות ומסייע בהפחתת ההזעה במקומות הטיפול.

כמו כן, קיימים מספר טיפולים נוספים בהזעת יתר כמו תרופות מיוחדות, או מכשיר להמסת הזיעה. ניתן לשלב גם טיפולים אלטרנטיביים שונים.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל