"ליצור מחדש את הצוואר" - ד"ר ליאורה הולנדר למגזין TheMarker - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

"ליצור מחדש את הצוואר" – ד"ר ליאורה הולנדר למגזין TheMarker

כתבה 2 דה מרקרקמגזין כתבה דה מרקר מגזין

 

 

 

 

 

 

 

 

אם מראה הצוואר מסגיר את תהליך ההתבגרות ומפריע לכם, אתם יכולים לבצע ניתוח ממוקד באזור הזה. ד"ר ליאורה הולנדר, מומחית בכירורגיה פלסטית, מסבירה מה משפיע על הצוואר, מהם סוגי הניתוחים, למי הם מתאימים וכמה זמן לוקח להחלים מהם.
הצוואר הינו חלק בלתי נפרד ממראה הפנים. צוואר ארוך, מחוטב, ברבורי, הינו חיוני למראה פנים צעיר. אצל חלק גדול מהאוכלוסייה, ההתבגרות הצוואר מקדימה את התבגרות הפנים, כך שניתן לראות אנשים רבים, שמראה פניהם עדיין צעיר, אולם באזור הצוואר כבר ניכרים סימני הזמן, כלומר, הצוואר החל להזדקן. הצוואר הוא אחד האזורים הכי "מסגירי גיל", והיות והצוואר חשוף, הסתרת התבגרותו קשה ומטרידה רבים. ישנן נשים רבות המתארות כי הן מקפידות על לבישת צעיפים ומטפחות עקב התרופפות אזור הצוואר. במקרים קשים יותר, אף מפסיקות להצטלם, עקב מראה הצוואר המבוגר הבולט בתמונות.

באיזה גיל מתחילה הבעייה הצווארית?
זהו אינו עניין של גיל, מסבירה ד"ר הולנדר. זה תלוי במבנה הצוואר ובגנטיקה של האדם. תהליך ההתבגרות הינו אישי, וכידוע ישנם פערים גדולים במראה בין אנשים באותו הגיל.
ישנם אנשים אשר יש להם נטייה גדולה יותר לרפיון באזור זה. כבר בתחילת שנות הארבעים ניתן להבחין אצל רבים בטשטוש קו הלסת ובפימה צווארית.

מהו ניתוח צוואר?
ניתוח צוואר הינו ניתוח שמטרתו הצערת מראה אזור הצוואר וקו הלסת. ד"ר הולנדר מדגישה כי בניתוח מטופלים ומסולקים עודפי השומן ועודפי העור שהצטברו עם השנים, כמו כן מחוזק ומהודק השריר הצווארי ואזור הלסת .

מה ההבדל בבינו לבין ניתוח מתיחת פנים?
ד"ר הולנדר מדגישה כי ישנו הבדל מהותי בין שני הניתוחים, ניתוח צוואר הוא ניתוח ממוקד, המטפל בצורה ממוקדת בבעייה הצווארית. הוא שייך למשפחת הניתוחים "זעיר הפולשניים" המטפלים בבעיה ממוקדת. ניתוח פנים הוא גדול יותר, המטפל באזור הפנים. גם ניתוחי הפנים מתחלקים כיום למספר סוגי ניתוחים על פי היקף הבעיות, אולם על פי רוב משתמשים במושג ניתוחי פנים, מתכוונים לניתוח גדול הכולל את כל אזור הפנים והצוואר.

אילו ניתוחי צוואר קיימים ולפי מה מוחלט כל סוג ניתוח?
לכל אדם מבנה צוואר ייחודי לו, מבנה התבגרות הצוואר שונה מאדם לאדם. לכן, יש להתאים לכל אדם את התהליך הכירורגי על פי המבנה ואופי "הבעייה הצווארית" חשוב לבצע הבחנה של מבנה הצוואר, ומהות הבעייה הצווארית, ועל פי זה נקבע ומותאם סוג והיקף הנתיחה.

מהם סוגי הניתוחים הצוואריים?
עודפי שומן צוואריים/ טיפול בפימה הצווארים:
ד"ר הולנדר מסבירה כי אצל אנשים רבים קיימת נטייה לצבור שומן באזור הצוואר, "הפימה הצווארית". נטייה זו אינה נחלתם של אנשים בעלי משקל עודף בלבדף פעמים רבות ניתן לראות אנשים רזים הסובלים מריכוז שומן באזור הצוואר שכן זהו חלק ממבנה הצוואר ומהנטייה הגנטית. פימה זו יכולה להופיע בגילאים צעירים והיא שכיחה מאוד בקרב גברים.
כאשר הבעייה היא עודפי שומן בלבד, ללא עודפי עור משמעותיים, הטיפול הינו על ידי סילוק השומן העודף, אשר יכול להתבצע על ידי המסתו או על ידי שאיבתו בצורה ממוקדת. התהליך מתבצע על ידי החדרת צינוריות עדינות דרך חתך של כחצי ס"מ מהאזור האחורי של האוזן, דרכן מסולקים העודפים. אחד הדברים החשובים בתהליך הוא גירוי פנימי של הדרמיס, המאפשר התכווצות של העור באזור המטופל. היתרון בשיטה זו הוא בכך שאין בה חתכים משמעותיים, ולכן התהליך מסתיים ללא כל צלקות או סימן היכר לעין. עם זאת חשוב להדגיש כי לצורך הצלחת התהליך, איכות העור חייבת להיות טובה על מנת שיתאפשר כיווץ העור. לכן, באופן קלאסי מתאים לצעירים יותר בעלי עור גמיש.
השומן הנשאב מהווה חומר מילוי מצויין הניתן לשימוש במידת הצורך, באזור הפנים. כך, באותה פרוצדורה ניתן לבצע הזרקת שומן עצמי.
הטיפול בשריר הצווארי הרפוי, "הגידים" הצוואריים: שריר הצווארי רפוי מתבטא בצורה של מעין שני "גידים" בולטים באזור הצוואר,
כאשר לעיתים קיימת א-סימטריה וישנו אחד בולט יותר ממשנהו. במצב זה הטיפול מתמקד בחיזוק רצפת הפה ובטיפול בשוליים הרפויים של השריר הצווארי, הגורמים למראה זה.
ניתוח זה מטפל בבעיה בצורה ממוקדת, והוא מבוצע דרך חתך האזור הקפל התת סנטרי, במיקום אחורי ומוסתר, שאורכו כשלושה ס"מ.
דרך החתך מבוצע חיזוק השריר בצורת ערסל צווארי או רשת צווארית,המהווה תמיכה וחיטוב של אזור רצפת הפה. 

הטיפול בעודפי העור:
הבעייה העיקרית והמטרידה ביותר בצוואר הינה עודפי העור. ד"ר הולנדר מדגישה כי היקף הניתוח נקבע על פי היקף הבעיה. כאשר עודפי העור קלים, ניתן להסתפק בניתוח קטן וממוקד, המטפל באזור קו הלסת בלבד. כאשר העודפים רבים יותר, הניתוח בהתאם גדול יותר. מיקום החתכים הינו סביב תנוך האוזן ומאחורי האוזן, הממוקמים בדיוק בקפל האחורי של האוזן, כך שהם מתמזגים היטב והופכים לבלתי נראים.
חשוב להבין כי אצל אנשים רבים הבעיות הצוואריות הינן משולבות, וקיימות מספר בעיות יחד בדרגות חומרה שונות. ניתוחי צוואר אינם "שטעץ". כאשר מבצעים ניתוח, יש להתאים לכל אדם את הניתוח על פי מבנה פניו וצווארו.
האם משתנה המימיקה? כיצד להימנע ממראה מתוח?
בניתוחי פנים בכל, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שמירה על מראה טבעי ועל המימיקה האישית במלואה ללא שינוי.
הטכניקה הניתוחית כיום, המקפידה על הימנעות מחיתוך שרירים. במקום זאת, הטיפול בשריר נעשה באמצעות קיפולו וקיבועו ללא חיתוך. ההקפדה על הימנעות ממתיחת עור מוגזמת מאפשרת תוצאות טבעיות ביותר של ניתוחי הפנים והצוואר.

כתבה דה מרקר -חתך

 

 

 

 

 

מהו משך ההחלמה?
ד"ר הולנדר מדגישה כי ניתוחי הצוואר אינם אחידים כאמור, ההחלמה תלויה בסוג הניתוח והיקפו. כאשר מדובר בשאיבת שומן צווארית בלבד, ההחלמה הינה קצרה יותר, והיא אורכת סוף שבוע אחד. הטיפול אינו כרוך בכאבים, אך יתכנו שטפי דם, סימנים כחולים ונפיחות מקומית. כאשר מבוצע חיזוק רצפת הפה, על פי רוב ניתן לחזוק לשגרת החיים תוך ימים ספורים. הסרת עודפי עור, לעומת זאת, הינו ניתוח שההחלמה ממנ אורכת בין שבוע לשבועיים. בזמן זה, קיימת תחושת מתח באזור הצוואר, יתכנו שטפי דם ונפיחות באזור המטופל.

לכמה זמן מחזיק הניתוח?
פרק הזמן שהניתוח מחזיק הינו אישי ומשתנה מאדם לאדם. זה תלוי בגורמים גנטיים, במצב בריאותו של האדם ובשמירה על משקל גוף קבוע. בנוסף, תהליך ההתבגרות ממשיך מרגע הניתוח ולא ניתן לעצירה. מקובל לומר שהניתוח מחזיק בין חמש לעשר שנים, אך תלוי גם בסוג הניתוח ובחומרת הבעיה בה טיפלנו.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל