ניתוח פנים: כל המידע הנחוץ למנותח הלחוץ – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

כל המידע על ניתוח פנים

1.     איך לבחור מנתח פלסטי למתיחת פנים?

בחירה נכונה של המנתח היא המפתח לתוצאה טובה של ניתוח הפנים. חשוב להרגיש בנוח עם המנתח, ולוודא שהוא עונה על  כל השאלות והלבטים העולים לפני הניתוח ויהיה זמין גם אחרי הניתוח בעת הצורך.

2.     מתי לעבור ניתוח מתיחת פנים?

ניתן לעבור ניתוח כאשר המצב הבריאותי תקין וללא בעיות רפואיות, וכאשר למטופל יש ציפיות מציאותיות לגבי תוצאות הניתוח. הניתוח עוזר להסיר סימני הזדקנות כמו עור נפול בפנים ובצוואר, אבל הוא אינו מסיר לחלוטין את כל סימני ההזדקנות, כמו למשל קמטים באזור השפתיים והעפעפיים, וכדי להסיר אותם נדרשים טיפולים שונים כמו ניתוח עפעפיים.

כל המידע על ניתוח פנים

3.     כמה זמן מחזיקות תוצאות הניתוח?

ניתוח פנים מוצלח יכול להצעיר את מראה הפנים של המטופל לתקופה של בין שבע לעשר שנים. אך זה תלוי גם בגורמים נוספים, כולל מצב העור של המטופל, האם המטופל מעשן או שותה אלכוהול והגיל כמובן. מטרת מתיחת פנים היא לגרום לעור הפנים להיראות טבעי וצעיר יותר, ובמובן מסוים היא יכולה להחזיר את הגלגל אחורה, אבל לא לעצור את הזמן.
על מנת להגיע לתוחלת חיים ארוכה ככל האפשר של מתיחת הפנים מומלץ לטפל היטב בעור, לא לעשן, להימנע מלהיחשף לשמש, ואם נחשפים לשמש – להשתמש במסנני קרינה.

4.     מהי תקופת ההחלמה הממוצעת אחרי ניתוח פנים?

תקופת ההחלמה נמשכת מהרגע שהמטופל עובר את הניתוח ועד הרגע שמסירים את התפרים, ואורכה הממוצע הוא עשרה ימים. לאחר תקופה זו המטופל בדרך כלל חוזר לעבודה.
ניתן לחזור לבצע פעילות ספורטיבית כשבועיים לאחר הניתוח, אך להימנע מתרגילים מסוימים. לאחר כחודש וחצי ניתן לחזור לפעילות גופנית מלאה.

5.     מהן תופעות הלוואי הנפוצות ביותר?

תופעות הלוואי שיכולות להופיע לאחר ניתוח פנים הן נפיחות, והיא תפחת בהדרגתיות עם הזמן, ומעין קשיחות באזור הצוואר, ואותה ניתן לפתור בעזרת עיסוי המקום. למרבה הפלא, ניתוח מתיחת פנים בדרך כלל לא לא מלווה בכאבים, אבל ייתכן שהוא ילווה בתחושה של אי-נוחות באזור הניתוח.

6.     האם נשארות צלקות?

צלקות מניתוח מתיחת פנים לרוב ממוקמות מאחורי האוזניים או בצמוד לאוזניים ולקו השיער, והן לרוב מוסתרות. מיד לאחר הניתוח הצלקות יבלטו, אך במהלך תקופת ההחלמה הן יבלטו פחות ופחות. ישנם מטופלים שכלל לא ניתן לראות עליהם את הצלקות, וזה תלוי בסוג העור של המטופל ובמיקום הצלקת.

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל