הזרקות לפנים - סוגי ההזרקות למילוי קמטים ועיצוב ופיסול הפנים - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

זאת מתיחה? לא, זו הזרקה

סוגי הזרקות לפנים – הזרקות למילוי קמטים, למתיחה, עיצוב ופיסול

האם הזרקות וחומרי מילוי יכולים להחליף את סכין המנתחים? התשובה היא כן. כיום בהחלט אפשר למתוח ולהצעיר את הפנים בהרבה מצבים, שבעבר היה ניתן לטפל בהם רק מעל שולחן הניתוחים.
דר' ליאורה הולנדר, רופאה בכירה בעלת ניסיון של עשרות שנים בתחום הכירורגיה הפלסטיתן האסתטית פיתחה טכניקה של פיסול פנים ללא ניתוח. שיטה חדשנית זו מאפשרת להצעיר את מראה הפנים, מבלי לבצע בהם ולו חתך אחד וניתן להדגיש באמצעותה תווי פנים, לחדד את קו הלסת והסנטר, לבנות עצמות לחיים, להחליק קמטים, למלא שקעים ולמלא נפחים חסרים.
השיטה מטפלת בשכבות העור השונות, ומאפשרת דיוק מרבי והפקת תוצאות טבעיות והרמוניות.

הטיפול מבוצע בעיקר באמצעות הזרקה של שני חומרים שונים, המיועדים למטרות שונות אשר משלימות זו את זו:

  • בוטוקס, או בשמו המלא "בוטוליניום טוקסין" – חלבון בעל אפקט שמשתק פעילות שרירית ומשמש בכמויות מזעריות להחלקת קמטים ולעיכוב התפתחות קמטים חדשים, בעיקר באזורים של קמטי הבעה כמו המצח, ביו הגבות ובצידי העיניים 
  • חומצה היאלורונית – צורה מסונתזת (מיוצרת במעבדה) של חומצה טבעית המיוצרת בגוף, המשמשת למילוי, הוספת או החזרת נפח, עיצוב, חידוד ופיסול של תווי פנים, עיבוי שפתיים וגם, למילוי נפחים וקמטים.

התוצאות המתקבלות לאחר הטיפול, כשהוא מבוצע על ידי רופא מומחה מהימן ומנוסה, משוות מראה פנים צעיר, טבעי ורענן ומאפשר דחיית או מניעת ניתוח מתיחת פנים. עם זאת, יש לסייג ולומר, כי קיימים מקרים בהם מצב הפנים מחייב ניתוח.

היתרונות הגלומים בטיפולים אסתטיים ללא ניתוח

  • טיפולי הזרקה מאפשרים לסגל שגרת טיפוח קבועה וקלילה אחת לשנה בממוצע , לשפר את המראה בצורה הדרגתית ולשמר את התוצאות לטווח ארוך, מבלי שהדבר ימשוך תשומת לב מהסביבה ומבלי להסגיר את העובדה שבוצעה התערבות חיצונית. כאשר מתחילים בטיפולי הזרקה בזמן, ניתן להימנע מניתוח במשך שנים ארוכות ולעיתים, אפילו לא להזדקק לו כלל.

  • טיפולי הזרקה וטיפולים אסתטיים משלימים, מסייעים בין השאר, לייצור טבעי של קולגן, שהוא החלבון המרכזי האחראי למראה הצעיר והמתוח של העור. לכן, מלבד האפקט המיידי שהטיפול מייצר, ישנו גם אפקט משני ומתמשך של עידוד תהליכי חידוש וריפוי טבעיים .
  • יש לא מעט אנשים, שחוששים מאד מפני ניתוח , בנוסף  לאנשים שאינם יכולים לעבור ניתוח מסיבות רפואיות. ההזרקות מאפשרות להם ליהנות מטיפול אסתטי יעיל ואפקטיבי.

  • ניתוח דורש זמן החלמה ממושך, היעדרות מהעבודה ופגיעה זמנית בתפקוד היום-יומי. לעומתו, טיפולי ההזרקה נמשכים כשעה (לפעמים פחות), גורמים לאי-נוחות מינימלית והמטופל יכול לשוב אל שגרת היום שלו מיד אחריהם.

  • יש פער לא מבוטל בין עלות של ניתוח לבין עלות טיפול הזרקה, כשהאחרון, הרבה פחות יקר ולכן קרוב להישג ידם של יותר אנשים.

  • ביצוע של ניתוח לא מייתר את הצורך בהזרקות. במקרים מסוימים, תוצאות פוסט ניתוחיות יישמרו במשך מספר שנים ללא התערבות נוספת, אך חשוב להבין, שניתוח מתקן את המצב הקיים, אך אינו יכול לעצור את ההזדקנות או את פעולת הגרביטציה. לאחר הניתוח, אותם תהליכים של התרופפות הרקמות, צניחה של העור ואובדן נפחים, ממשיכים להתרחש ואם מעוניינים לשמר את המראה הצעיר, חשוב להיעזר בטיפולים משמרים אחת לשנה בממוצע. 

מתי בכל זאת יש צורך בניתוח?

אבן הבוחן העיקרית, היא הצוואר. כאשר הידלדלות העור היא משמעותית, המצב מחייב הסרת עודפי עור, וכך גם מצבורי שומן ניכרים, דורשים שאיבה של השומן. כמו כן, שרירים מאד רפויים דורשים התערבות עומק. כל אלו, הן פעולות שניתן לבצע רק בניתוח.
כאן המקום להזכיר, שהזרקות מטפלות אך ורק בשכבת העור ולא בשכבות שמתחתיה (שומן ושריר). גם כשמדובר ברקמת העור, ההזרקה מבצעת בעיקר מניפולציה של מילוי (החדרת חומר), ואינה מתאימה לטיפול בעודף עור מאסיבי.
לצד כל זאת, חשוב להדגיש, כי ברוב המקרים ניתוח ישולב עם הזרקות להשלמת התהליך ובאמצעותן יבוצע מילוי נפח ותיקון של שקעים בעור (פעולות, שבעבר בוצעו על ידי הכנסת שתלים).
גם כאשר נזקקים לניתוח, לרוב מדובר בניתוח זעיר-פולשני וממוקד, אשר שאינו מותיר אחריו צלקות נראות לעין.
השילוב בין ניתוח לבין הזרקות מניב תוצאות מאד אסתטיות וטבעיות, אשר רחוקות מאד מהמראה הקפוא וה"מנותח" שהיה מתקבל מניתוחי מתיחת פנים בעבר.

מתי ניתן להשיג תוצאות מעולות באמצעות הזרקה בלבד?

באופן כללי, בכל מצב שבו תוספת נפח, מילוי והחלקה שטחית הממוקדת רק ברקמת העור – מספיקים להפקת האפקט הרצוי. הזרקות בפנים מבוצעות לכמה מטרות ואופי הטיפול מותאם לאזור בפנים שבו מעוניינים להתמקד, למצבו של המטופל ולתוצאה הסופית שבה הוא מעוניין:

  • הזרקות בלחיים – משמשות להוספת נפח, לעיצוב ולפיסול. למשל, כאשר מעוניינים ליצור מראה של עצמות לחיים מודגשות, או למלא לחי נפולה. המילוי תורם להרמה של הלחיים ולכן יכול גם לסייע בעידון "קמטי מריונטה" (אותם קמטים אנכיים עמוקים בצדי הפה).
  • הזרקות באף – יכולות לעדן ולטשטש מראה אף גבנוני או מעוקם, לעצב נחיריים, למלא שקעים ופגמים ולתקן א-סימטריה בין שני צדי האף.
  • הזרקות בשפתיים – מתאימות למילוי שפתיים דקות, לאיזון בין שפה עליונה לתחתונה כשהאחת דקה יותר ופחות מלאה מהשנייה, ליצור הרמוניה בין פרופורציית השפתיים ביחס לשאר הפנים ולתקן שקעים וחסרים בעור השפתיים.
    הזרקה של בוטוקס בזווית הפה מסייעת גם להחלקת קמטי הבעה ואף משמשת במקרים בהם החיוך הטבעי חושף את השיניים במידה מופרזת, שמפריעה למטופל.
  • הזרקות לצוואר, לאזור קו הלסת והסנטר – מיועדות להחזרת נפח לעור נפול (כאמור, כשהמצב אינו כזה שדורש ניתוח), למילוי והחלקת קמטים, לעיצוב וחיטוב קו הלסת והסנטר ולמילוי שקעים והקניית מראה עור אחיד וחלק. מילוי באמצעות חומצה היאלורונית יכול לטפל גם בסנטר נסוג ולהחליף את הצורך בשתל.
    כאשר מדובר בצניחת עור קלה, המילוי יוצר מראה מהודק יותר, מדגיש את קו הלסת ויוצר הפרדה ויזואלית ברורה בין הלסת לצוואר.

על מה חשוב לא להתפשר?

בשום אופן לא מומלץ להתפתות למחיר זול באופן משמעותי מהמחיר המקובל לכל סוג של טיפול (לשם כך, כדאי לערוך השוואת מחירים). מחיר זול משקף ברוב המקרים חיסכון שעלול להביא לתוצאה הפוכה מהתוצאה המקווה ועלול להתבטא בחומר מאיכות ירודה, בחוסר ניסיון של המטפל, או חלילה, במטפל שאינו רופא ואינו מורשה לבצע את הטיפול.
היבט חשוב נוסף, הוא מידת הניסיון ורמת המומחיות של הרופא המבצע את הטיפול. מומחה לכירורגיה פלסטית, המגובה בשנות ניסיון רבות, ובעל המלצות מוכחות של מטופלים קודמים, יוכל להבטיח תוצאות איכותיות, בריאות, יפות וטבעיות.

שמי דר' ליאורה הולנדר, רופאה בכירה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת ניסיון של עשרות שנים בניתוחים פלסטיים ובטיפולים אסתטיים, אמונה על פיתוח שיטות וטכניקות חדשניות בתחום הכירורגיה האסתטית.

למידע נוסף ולתיאום פגישת היכרות ואבחון, הנכם מוזמנים ליצור עמי קשר:

בטלפון: 03-903-0015, 052-555-2690  |  באימייל: office@drhollander.co.il

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל