הסכנות שבניתוחים פלסטיים בחו"ל – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

הסכנות שבניתוחים פלסטיים בחו"ל

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת המכונה "תיירות ניתוחים פלסטיים", שבה אנשים המעוניינים בניתוח פלסטי מחליטים לטוס לחו"ל כדי לעשות זאת, לרוב למדינה מתפתחת.
השיקולים שמניעים את אותם אנשים הם לרוב כלכליים, מכיוון שניתוחים פלסטיים במדינות מסוימות זולים יותר באופן משמעותי.

המשיכה למדינות אקזוטיות כמו מקסיקו, הרפובליקה הדומיניקנית, תאילנד והפיליפינים מאוד מובנת. רבים חולמים לטוס לחופשה ביעדים מסוג זה, והמחשבה על לטייל בחופים ולחזור הביתה עם אף חדש או חזה גדול יותר, בהחלט מפתה. אבל לפני שמחליטים להזמין כרטיס טיסה, כדאי לדעת שיש לא מעט חסרונות וסכנות בביצוע הליך כירורגי פלסטי במדינות שכאלה.

הסכנות שבניתוחים פלסטיים בחו"ל

המנתחים הפלסטיים בישראל, כמו בשאר מדינות המערב, פועלים לפי תקני בטיחות מחמירים שנועדו לוודא כי לא נשקפת כל סכנה למטופל בעת ביצוע הניתוח. התקנים מחמירים כוללים רישיון בתוקף, סטנדרטים גבוהים של חדרי ניתוח, וכמובן צוות מקצועי בעל ניסיון.
לא ניתן לוודא במאת האחוזים שהמרפאה הפלסטית הנמצאת בתאילנד או במקסיקו אכן עומדת בתנאים האלו, ויש הרבה מקרים של הונאה, ניתוחים כושלים ואפילו מוות, למרבה הצער.
בחודש מאי 2015, אירע מקרה מוות של צעירה אמריקאית שבחרה לעבור ניתוח שאיבת שומן ברפובליקה הדומיניקנית, זאת בנוסף לשלושה מקרי מוות נוספים של צעירות אמריקאיות, רק במדינה זו.

רופא במרחק טיסה

לא כל הניתוחים הפלסטיים שמתבצעים בחו"ל מתגלים כהונאה או מסתיימים בתוצאות כושלות, ויש ניתוחים שעוברים בהצלחה ומביאים תוצאות נהדרות, זאת בתנאי שנערך מחקר מעמיק על הרופא הפלסטיקאי מבעוד מועד. אך חשוב לזכור שהליך הניתוח הפלסטי אינו מסתיים בתום הניתוח או עם הורדת התחבושות. כשמדובר בהגדלת חזה, שאיבת שומן או ניתוח מתיחת הפנים, עלולים להיווצר סיבוכים שמצריכים בדיקות נוספות. מצב אפשרי הוא שמטופלת עברה ניתוח פנים במקסיקו, במרחק אלפי קילומטרים מהבית, ולאחר מכן ראתה שהעור מתוח מדי וההבעה מופתעת, והיא מעוניינת בפגישת ייעוץ עם הרופא. ברוב המקרים, אותה מטופלת לא תטוס למקסיקו בשנית אלא תבחר בפלסטיקאי קרוב לבית, דבר שיעלה כסף ויוביל לתסכול מיותר. לכן הנגישות והזמינות של הרופא המטפל לכל בעיה ושאלה שתצוץ לאחר הניתוח היא בין הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון טרם בחירת מנתח פלסטי.

פערי המחירים

כאמור, פערי המחירים בין ישראל למדינות היעד הם המגנט המושך את תיירי הניתוחים הפלסטיים.
בעוד שבישראל ניתוחי אף עולים בין 5–15 אלף שקלים, הגדלות חזה ושאיבת שומן מתחילים מ-12 אלף, אותם הניתוחים במקסיקו או בפיליפינים יעלו עשרות אחוזים פחות. החופשה האקזוטית שמצטרפת לניתוח בחו"ל מחזקת את הבחירה, אך יש לקחת בחשבון גם את החסרונות שבצעד מכריע שכזה.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל