הנקה אחרי ניתוח הגדלת חזה – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

הנקה אחרי ניתוח הגדלת חזה

הגדלת חזה הנו ניתוח שכיח מאוד בעולם המערבי. נשים בכל גיל עוברות אותו ונשים רבות  מתלבטות האם לעבור את הניתוח, בין היתר מהחשש שלא יוכלו להיניק לאחר הניתוח. ההתלבטות אכן מוצדקת כיוון שמדובר בניתוח כירורגי המצריך אשפוז וזמן החלמה ממושך בבית.
כאמור, אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב מטופלות המתעניינות בניתוח הגדלת חזה היא האם יהיה ניתן להיניק לאחר ניתוח הגדלת חזה? התשובה היא כן. המשיכי לקרוא להסברים על הנקה אחרי ניתוח הגדלת חזה.

איך אפשר לעבור ניתוח הגדלת חזה ולהיניק?

ישנן כמה שיטות לניתוח הגדלת חזה. השיטה הנפוצה ביותר היא החדרת השתל אל רקמת השד. בצורה זו השתל אינו משפיע על בלוטות החלב ועל האיברים הפנימיים בתוך השד. בנוסף השתלים המוחדרים עשויים מסיליקון, חומר הידוע כעמיד ויציב. לכן, אין כל חשש מחדירה של חומר זר מהחזה אל תוך חלב האם וניתן לומר בוודאות כי נשים שעברו הגדלת חזה יכולות להיניק ללא כל סכנה.

איך פועלת הנקה?

בעת ההנקה נוצר החיבור הראשוני בין הוולד לאמו. כאשר התינוק יונק הוא מקבל את חלב האם הנמצא בבלוטות החלב שנמצאות סמוך לפטמה. בפעולת ההנקה עובר מזון שהאם אוכלת אל מערכת העיכול של התינוק. כל עוד אין נזק במבנה הפטמה או לא קיימת פגיעה בבלוטות החלב אצל האם, ההנקה נעשת באופן טבעי ללא קושי. שתל הסיליקון אינו נמצא באזור בלוטות החלב, אינו מושפע מהן ואינו משפיע עליהן.

לפיכך, ניתן לעבור ניתוח הגדלת חזה ולהיניק ללא חשש. הרבה נשים שנעשו אמהות לאחר הגדלת חזה לא דיווחו על כל קושי בהנקה המושפע מההליך הרפואי שעברו.

מה חשוב לדעת על ניתוח הגדלת חזה והנקה?

 * חשוב לוודא שגודל השתל מתאים לפרופורציות גופך ולמידותייך. עובדה ידועה היא שהחזה גדל בזמן ההיריון ובתקופה שאחריו. לכן, כשצעירות שטרם ילדו מתעניינות בניתוח להגדלת חזה מסבירים להן את התופעה הזו, וממליצים להן לשים שתלים קטנים במעט מהתוצאה הרצויה, כדי להימנע מהמצב שהחזה נעשה גדול מדי בתקופת ההיריון ואחרי הלידה ולהימנע מתופעות לוואי כמו כאבי גב.

 * לכל ניתוח יש סיכונים, כך גם בניתוחים פלסטיים ובניתוח הגדלת חזה. יחד עם זאת, מדובר בניתוח שכיח בישראל ובעולם כולו. עם הזמן התפתח ידע רחב בנושא ופותחו טכניקות שונות המבטיחות שהשתל לא יוכל לחדור אל חלב האם ולעבור לתינוק.

כיום את יכולה להיות בטוחה שלא קיימות סכנות להיניק לאחר ניתוח הגדלת חזה, ואת יכולה לעבור ניתוח הגדלת חזה ללא חשש מהשלכות צפויות על ההנקה בעתיד.

 

 

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל