הגיל האידיאלי לניתוחים קוסמטיים – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

הגיל האידיאלי לניתוחים קוסמטיים

האם יש גיל אידיאלי לניתוחים קוסמטיים או שיש מטופלים היכולים להיות צעירים מדי או מבוגרים מדי עבור ניתוח מסוים? האם נערה בת 17 יכולה לעבור ניתוח הגדלת חזה והאם לאפשר לבני 80 ומעלה לעבור ניתוח פנים בהרדמה מלאה? אלו שאלות טובות, אבל אי אפשר לענות עליהן בהכללה. ההתאמה לניתוח פלסטי תלויה בכמה גורמים, ויש לשקול אותם עבור כל מטופל וכל טיפול בנפרד. להלן כמה מהשיקולים המשפיעים על התאמת המטופל לניתוח:

בגרות – אמנם בגרות נפשית ואינטלקטואלית לרוב גדלה עם הגיל, אבל לא תמיד יש התאמה מלאה בין הגיל הכרונולוגי לבגרות. יש צעירים שהבגרות הנפשית שלהם גדולה משל מבוגרים ואף משל קשישים. בהקשר של ניתוחים פלסטיים, הבגרות נמדדת ביכולת להבין את המשמעות המלאה של הניתוח הפלסטי המתוכנן ואת הסיכונים הצפויים, וגם ביכולת להתמודד עם תקופת ההחלמה, ובמניעים לניתוח: האם ההחלטה לעבור ניתוח בשלה או הפכפכה?

הגיל האידיאלי לניתוחים קוסמטיים

by stockimages via freedigitalphotos.net

מי שאינו בוגר דיו עלול לרצות בניתוח פלסטי מהסיבות הלא נכונות, כמו להידמות לאדם נערץ או כדי לרצות אדם אחר, ולהגיע לניתוח בציפיות לא מציאותיות, למשל בת 80 המצפה שניתוח הפנים יחזיר אותה לגיל 30. במקרים כאלה, על המנתח הפלסטי להניא את המטופל מלעבור את הניתוח בשלב הזה.

מצב בריאותי – השיקול החשוב ביותר בהתאמת המטופל לניתוח פלסטי הוא מצבו הבריאותי הכללי. בהכללה אפשר לומר שיש מטופלים שהם מבוגרים מדי או צעירים מדי עבור ניתוחים פלסטיים מסוימים, בעיקר כאלה שנעשים בהרדמה כללית, והם יתקשו להתמודד עם הניתוח עצמו ועם תקופת ההחלמה. לפני כל ניתוח על המטופל לעבור סדרת בדיקות בהן בדיקות דם, א.ק.ג, כדי לוודא שהלב במצב תקין, ובדיקות נוספות בהתאם למצב בריאותו של המטופל ולסוג הניתוח. למשל, מקצת הנשים שעוברות ניתוחי חזה יידרשו לעבור ממוגרמה, ומנותחים מבוגרים יצטרכו לעבור צילום רנטגן של בית החזה, אולטרסאונד ועוד. באופן כללי, אם התוצאות מעידות על מצב בריאותי תקין, הגיל אינו משמעותי בהתאמת המטופל לניתוח פלסטי.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל