מהו הגיל המתאים להגדלת חזה? – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

הגדלת חזה וגיל המטופלת

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם. לפי האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים, בשנת 2015 נעשו יותר מ-270 אלף ניתוחי הגדלת חזה, עלייה של 31% בהשוואה למספר הניתוחים שנעשו בשנת 2000. ניתוח הגדלת חזה משנה את הנפח ואת המלאות של השדיים, ובמקרים רבים הוא גם תורם לשיפור הביטחון העצמי ואיכות החיים של המטופלות.

נשים רבות שואלות מהו הגיל האידיאלי לעבור ניתוח הגדלת חזה. ברמה העקרונית, נשים מגיל 18 ועד 70 יכולות לעבור את הניתוח. בפועל, הגיל הממוצע של הנשים העוברות את הניתוח הוא 34.

ההתאמה לניתוח הגדלת חזה היא אינדיבידואלית וכרוכים בה כמה גורמים, חלקם קשורים לגיל המטופלת:

1. בחירת השתל

בארצות הברית, נשים בגיל 18 יכולות לעבור ניתוח הגדלת חזה אבל הן יכולות לבחור רק בשתלי מי מלח. לפי התקנות של מנהל התרופות האמריקאי, נשים יכולות לבחור בשתלי סיליקון רק מגיל 22. בארץ אמנם התקנה אינה קיימת ואפשר לעבור את הניתוח אף לפני גיל 18, אבל מן הראוי לקחת בחשבון את התקנה הזו אם מתכננים לעבור ניתוח הגדלת חזה בגיל העשרה.

הגדלת חזה וגיל המטופלת

2. התפתחות גופנית

לכל אישה מבנה גוף שונה וגם תהליך ההתפתחות אינו זהה בין אישה לאישה. נשים בנות אותו גיל יכולות להיות בשלבי התפתחות שונים של החזה. ניתוח הגדלת חזה יכול להיעשות רק לאחר שהחזה התפתח באופן סופי. לכן מטופלות צעירות נדרשות לדחות את גיל הניתוח.

3. בגרות נפשית

ככלל, מומלץ לעבור את הניתוח רק אחרי חשיבה מדוקדקת על הסיבות לניתוח. חשוב מאוד שלמטופלות יהיו ציפיות ריאליות מתוצאות הניתוח והבנה כי תוצאות הניתוח הן ממושכות. חשוב עוד יותר שהמנותחות ירצו לעבור את הניתוח לטובתן ולא בגלל לחץ מגורם חיצוני.

4. היריון

ניתוח הגדלת חזה אמנם לא יפגע ביכולתה של המטופלת להרות ולהיניק, אבל לתופעות הלוואי של ההיריון, כמו עלייה במשקל ועור מתוח, יכולות להשפיע לרעה על תוצאות הניתוח. לעתים קרובות המטופלת תצטרך לעבור ניתוח הגדלת חזה נוסף לאחר שתשלים את הקמת המשפחה כדי לשחזר את תוצאות הניתוח. כדי להימנע מניתוחים נוספים, לרוב מומלץ לחכות עם הניתוח עד לאחר הלידות.

אם את חושבת שאת מתאימה לעבור ניתוח הגדלת חזה, את מוזמנת ליצור אתנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ אישית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל