ברזיל: מעצמת ניתוחים פלסטיים – ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

ברזיל: מעצמת ניתוחים פלסטיים

ברזיל נחשבת מעצמת ניתוחים פלסטיים. כיום היא הארץ שבה נעשים הכי הרבה ניתוחים פלסטיים בשנה – אפילו יותר מבארצות הברית, שבה מספר התושבים גדול יותר וגם ההכנסה הפנויה גבוהה יותר. בברזיל ניתוחים קוסמטיים כירורגיים נפוצים יותר בהשוואה לארצות הברית, שבה יש העדפה ברורה לטיפולים קוסמטיים לא כירורגיים כמו בוטוקס, פיסול פנים וטיפולי פילינג.

ב-2013 בוצעו 1.5 מיליון ניתוחים קוסמטיים בברזיל – 13% מכלל הניתוחים האלקטיביים שנערכו בכל העולם באותה שנה. אחת הסיבות לכך היא ריבוי המנתחים הפלסטיים בברזיל: משבר הבריאות הציבורית בברזיל הביא לייבוא רופאים מקובה ולרוויה במנתחים פלסטיים.

סיבה נוספת היא הכוח הכלכלי הגדל של נשים במדינה. כלכלת ברזיל התחזקה בעשור האחרון, המשכורות גדלו ובעקבותיהן גם ההכנסה הפנויה. נשים רבות בוחרות להשקיע את כספן בשיפור המראה החיצוני. יש הרואות בזה השקעה: למראה החיצוני יש חשיבות רבה, ולנשים שנראות טוב נפתחות יותר הזדמנויות בתעסוקה ובנישואים.

חוף ים בברזיל

by Didier Vidal/Flickr

בארצות הברית מטופלים נוהגים להסתיר את הניתוחים הפלסטיים שעברו, ואילו בברזיל הם דווקא מתגאים בכך. ניתוחים פלסטיים הם סמל ססטוס, והם מעידים על אהבה עצמית. בברזיל אפילו יש מוסד המסייע לאנשים שאין באפשרותם לממן ניתוחים פלסטיים.

מכון איבו פיטנגי (Ivo Pintanguy) בריו דה ז'נרו נקרא על שמו של המנתח הפלסטי שידוע באמירה "גם לעניים עומדת הזכות להיות יפים". המכון משלב בין ארגון צדקה ובית חולים אוניברסיטאי, ונערכים בו ניתוחים פלסטיים בחינם או בסבסוד גבוה, כולל ניתוחי חזה, ניתוחי פנים, בוטוקס, ניתוחי אף, וכמובן, הצעקה האחרונה – הרמת ישבן. "המטופלים מגיעים לכאן כדי להחזיר משהו שאבד עם הזמן." אמר מנהל המכון בריאיון ל-NPR, "אנחנו מאפשרים להם לחלום".

המטופלים אמנם אסירי תודה על האפשרות לעבור ניתוחים פלסטיים במחיר נמוך בשליש מהמחיר שנגבה בבתי חולים פרטיים, אבל רבים מודים שלא היו עוברים את הניתוחים אילולא היה לחץ כה גדול להתיישר לפי אידיאל היופי הברזילאי, והתפיסה לפיה האושר תלוי בשיפור המראה החיצוני הייתה כה מושרשת בתרבות.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל