איך לשמור על הפרופורציה בניתוחי פנים - ד"ר הולנדר
טקסט הלוגו של ד

איך לשמור על הפרופורציה בניתוחי פנים

ד"ר ליאורה הולנדר מתארחת בתכנית "לחיות טוב" ומדברת על ניתוחי פנים ועל המדע המדויק של מבנה פנים פרופורציונלי. ד"ר הולנדר מציגה את הבעיות הנפוצות המביאות אנשים לעבור ניתוחי צוואר ועל חיטוב הפנים באמצעות שתל סנטר במקרים של סנטר נסוג או פימה צווארית.

 

מנחה: אנחנו אומרים שלום לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית לכירורגיה פלסטית. בוקר טוב לך.

ד"ר הולנדר: בוקר אור.

מנחה: ואתך אנחנו התחלנו לדבר על המנדיבולה, על הצוואר שמאוד מאוד מסגירים את הגיל שלנו. ואנחנו רוצים לעזור לטבע.

ד"ר הולנדר: נכון. הצוואר הוא חלק בלתי נפרד מהפנים, ולצערנו הוא אחד איברים שמזדקן מוקדם. הוא מזדקן לפני הפנים, והחשיבות שלו למראה צעיר ורענן היא ענקית.

מנחה: כמו שהבטחנו אנחנו ממשיכים עם ד"ר הולנדר, שתלמד אותנו איך למצק את הצוואר. יותר נכון איך להצעיר אותו.

ד"ר הולנדר: לרענן אותו. אז קודם כל מאוד חשוב להבין מה הבעיה בצוואר. כי כמו שהתחלנו להסביר, בצוואר יש כמה סוגי בעיות: יש רפיון של שריר, יש עודפי שומן, יש עודפי עור. ולפעמים יש לנו בעיה שעצם הלסת, כמו שאמרת המנדיבולה, היא בעצם מוחבאת ואז זה ממסך לנו את מסגרת הפנים. מסגרת הפנים, המעבר בין הפנים לצוואר הוא קריטי למראה צעיר. מה אנחנו עושים? למה זה נוצר? אז יש מצבים שהם מצבים מולדים. שפשוט יש מצב שבמקום זווית של 90 מעלות, יש קיצור של עצם הלסת, והלסת היא לסת נסוגה. מה שנקרא סנטר נסוג. במצב כזה על מנת לחדד את קו הלסת, צריך בעצם להאריך את עצם הלסת. איך אנחנו עושים את זה?

מנחה: זה משהו קומסטי שאפשר לעשות בלי קשר לצניחת הצוואר, זאת אומרת זה משהו מולד.

ד"ר הולנדר: זה משהו שהוא מולד והוא קריטי על מנת לייצר את ההפרדה בין הצוואר לפנים.

מנחה: במקרה כזה מדובר אפילו בשתל סיליקון. אפשר ממש לבנות עצם לסת יותר…

ד"ר הולנדר: נכון מאוד. כי ברגע שחסר לנו את אותו מבנה שמשלים לנו את עצם הלסת, הפרופורציות בפנים אף פעם לא יהיו נכונות, ותמיד ייראה שהצוואר הוא חלק מהפנים. אין את החיטוב ואת המעבר הנכון בין הפנים לצוואר.
איך אנחנו מייצרים את ההארכה? על ידי שתל סנטר. שתל הסנטר הוא כמובן מותאם לכל אדם על פי המבנה שלו: מבנה הפנים שלו, מבנה הלסת שלו שהוא שונה מאדם לאדם, לוקחת הטבעה מדויקת מהעצם. מאוד חשוב למדוד את המרחקים בין השפה לקו העצם. שהפרופורציות יהיו מדויקות וזה מאוד חשוב פה, ממש כל מילימטר הוא קריטי. אני מגלפת את זה בשתל סיליקון ואותו מחדירים דרך חתך קטן שמבוצע ברירית הפנימית בתוך הפה. מחדירים ומושיבים אותו במקום.

מנחה: את עושה הדמיה לפני כן? כלומר, אם אני כלקוח רוצה לשנות את מבנה הלסת שלי, אפשר לתת לי לראות איך זה יראה אחרי?

ד"ר הולנדר: בהחלט וגם מאוד חשוב לעשות את זה. מאוד חשוב לעשות ולהדגים בדיוק איך זה יישב. על מנת לראות בדיוק למי חסרים אותם כמה מילימטרים, לפעמים זה סנטימטר, על מנת להאריך את עצם הלסת, אנחנו מסתכלים בתמונת פרופיל. האורך של קו הלסת צריך ליפול בדיוק, אם אנחנו מורידים אנך מגשר האף למטה, הוא צריך ליפול בדיוק בקו הסנטר.

By Richard Hebstreit (angelina2) [CC-BY-2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons

By Richard Hebstreit  [CC-BY-2.0] via Wikimedia Commons

מנחה: זה מדע מדויק.

ד"ר הולנדר: הפרופורציות הנכונות בפנים הן פרופורציות מאוד מדויקות. זה לא שזה עניין של טעם. פעם אנשים חשבו שזה עניין של טעם. אחד אוהב ככה ואחד אוהב ככה, זה ממש לא. הפרופורציות הנכונות בפנים הן מאוד מאוד מדויקות.

מנחה: בכלל הנטייה שלנו לאהוב פרצופים שהם מאוד מאוד סימטריים ויש ממש פרמטרים מדויקים למה סימטרי ואיפה זה צריך להיות.

ד"ר הולנדר: מרחקים מדויקים שהם הנכונים. עכשיו, לאחר שהדגשנו את עצם הלסת והארכנו אותה במידת הצורך, אנחנו צריכים לראות שהיא מודגשת. הרבה פעמים עצם הלסת היא מוחבאת בגלל עודף שומן. עודף השומן הזה הוא לא תמיד קשור להשמנה כללית. יש אנשים שפשוט יש להם מבנה שפשוט נוצרת להם פימה צווארית. גם אצל אנשים רזים, אנחנו יכולים לראות פתאום פימה צווארית. הדבר הזה גם מטשטש את המעבר בין הפנים לצוואר.
מה אני עושה? על ידי שאיבה עדינה של קו הלסת, אני בעצם מוציאה את קו הלסת החבויה והופכת לגלויה יותר.

מנחה: לאנג'לינה ג'ולי.

ד"ר הולנדר: סוג של. כי מאוד חשוב שזווית הלסת תהיה גלויה, לא תהיה חבויה, ואז מסגרת הפנים ברורה יותר. כמובן שעם אותו עודף שומן שאני מוציאה גם מקו הלסת וגם מהפימה, אפשר לעשות שימוש ולהזריק אותו באזורים שיש לנו חסר בפנים.

מנחה: ד"ר הולנדר, את יודעת מה היתרון אצלך? שאפשר לדבר איתך שעות על קו הלסת ועל הצוואר, ובגלל זה אנחנו נמשיך בפעם הבאה.

ד"ר הולנדר: לא הספקנו לדבר על עודף עור בצוואר ועל שיטת הבננה ששאלו אותי עליה.

מנחה: בפגישה הבאה אנחנו נדבר על זה ועל ההליך המכונה בננה, או בננה הפוכה..

לפרטים נוספים על ניתוחי פנים,  אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל