כל הסיכונים בניתוח הגדלת חזה - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

סיכונים בניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים השכיחים ביותר בתחום הרפואה הפלסטית כיום. עם זאת, כמו בכל ניתוח גם בו גלומים סיכונים לסיבוכים ולתופעות לוואי. עם השנים נצבר ידע עצום בתחום הגדלת חזה וגם הטכנולוגיה הרפואית התפתחה מאוד, וכל אלו מקלים על מהלך הניתוח ועל תהליך ההתאוששות של המנותחת.

הסיכונים הגלומים בניתוח הגדלת חזה הוא נושא המטריד מטופלות רבות וגורם לחששות והיסוסים רבים. פגישת הייעוץ עם המנתח הפלסטי מאפשרת למטופלת לברר על ההשלכות והסיכונים שבניתוח הגדלת חזה.

סיכונים לאחר ניתוח הגדלת חזה: תקופת ההחלמה הראשונית

כמו בכל הליך רפואי, בימים הראשונים שלאחר הניתוח המטופלות עלולות לסבול מכאב באזור המנותח, בעוצמה המשתנה בין מטופלת למטופלת. כמו כן תיתכן נפיחות באזור, בצקות ושטפי דם.

אין מה לחשוש מתסמינים אלו כי הם עוברים בתוך מספר ימים. במקביל כל מטופלת מקבלת משככי כאבים להקלה. תקופת התאוששות בבית נמשכת כשבועיים, ובמהלכם המטופלת נדרשת להימנע מפעילות פיזית, ומהרמת משאות כבדים ולהקפיד על מנוחה רבה. בנוסף, במשך כחודש המטופלת צריכה ללבוש תחבושת הדומה לחזיית ספורט כדי להבטיח שהחזה יקבל את צורתו הרצויה.
כדי להימנע מסיבוכים שונים יש להקשיב להוראות הרופא בתקופת ההחלמה הראשונית. כמו כן, יש להקפיד על נטילת תרופות ומשכי כאבים, להישמע להוראות הרופאים ולהקפיד על ניקיון האזור.

ניתוח הגדלת חזה - סיכונים

סיכונים הקשורים להחלמת האזור בניתוח הגדלת חזה

לאחר תקופת ההתאוששות הראשונית ישנם סיכונים הקשורים להחלמה של הצלקות ושל העור סביבן. מטופלות רבות חוששות מצלקות בולטות לאחר ניתוח הגדלת חזה, אך למעשה הצלקות הנלוות לניתוחי הגדלת חזה הן קטנות מאוד, והן דוהות ונעלמות עם הזמן. מיקומן של הצלקות משתנה, אך בדרך כלל הן נמצאות באזורים לא בולטים לעין כמו בקפל השד או מתחת לבית השחי.

עם זאת, יש להקפיד על הנחיות הרופא המנתח, כדי לעזור לעור באזור המנותח להתאושש מהר יותר. הימנעות מחשיפה לשמש בתקופה של שנה לאחר הניתוח תורמת גם היא להפחתת האדמומיות באזור סביב הצלקות והיא חיונית להחלמת העור.
סיכון נוסף שיכול להיגרם מהניתוח הוא אובדן התחושה סביב אזור הפטמה והחזה. אובדן התחושה נפוץ בשלב ההחלמה הראשוני, אבל בתקופת ההתאוששות הראשונית תחושה זו חולפת. מצב שבו אובדן התחושה באזור נמשך לצמיתות הוא נדיר מאוד, אך עדיין קיים.

 

 

סיבוכים חמורים לאחר ניתוח הגדלת חזה

בנוסף לסיכונים בתקופות השונות של התאוששות מהניתוח, ישנם סיכונים נוספים חמורים יותר, המצריכים ניתוח נוסף לתיקון נזקי הניתוח. מצב זה נדיר מאוד וקיים בקרב אחוז מצומצם מבין המנותחות. הסיבוכים החמורים בעקבות ניתוח הגדלת חזה הם:

זיהום חמור של האזור

כדי למנוע זיהום שייתכן במהלך החדרת גוף זר לגוף, המטופלת מקבלת טיפול תרופתי ואנטיביוטיקה בתקופה הראשונית שלאחר הניתוח. זמן מתן התרופות משתנה ממטופלת למטופלת, ותלוי מואד בהיסטוריה הרפואית, בקצב ההחלמה ובמשתנים נוספים. לרוב המטופלות נוטלות אנטיביוטיקה במשך שלושה ימים.

דימומים פנימיים חמורים

ייתכן דימום פנימי מהאזור שבו הושתל השתל. מצב זה נפוץ בימים הראשונים שלאחר הניתוח ואין מה לחשוש ממנו. אם הדימומים נמשכים במשך יותר משלושה ימים לאחר הניתוח, או שהדימום הראשוני כבד מאוד, יהיה צורך בניתוח נוסף לניקוז הדימום ולהחזיר את השתל למקום.

עיוות החזה

עיוות החזה הוא מצב נדיר מאוד, אך עדיין קיים בקרב שיעור נמוך של המנותחות. המצב נוצר בגלל היווצרות קופסית (קפסולה) בין השכבה החיצונית של השתל לשכבת העור הפנימית של החזה. במקרה הזה, חוזרים לניתוח נוסף (ללא תשלום) ובמהלכו מוציאים את השתל, מנקים את האזור המנותח מוציאים את שכבת הקופסית שנוצרה, ומחליפים את השתל לסוג אחר.

תופעות לוואי לאחר ניתוח הגדלת חזה

כמו בכל הליך רפואי, גם ניתוח הגדלת חזה כרוך בהופעה של תופעות לוואי מסוימות. תופעות הלוואי פחות מדאיגות לעומת הסיכונים והסיבוכים האפשריים, והן לרוב חולפות מעצמן עם הזמן. יחד עם זאת חשוב לעקוב אחרי תופעות הלוואי, ולשתף את הרופא המטפל אם הן לא חולפות אחרי זמן מה.
אילו תופעות לוואי חווים בתקופת ההחלמה הראשונית?

מראה חזה מעוות בימים הראשונים

בשבועות הראשונים שלאחר ניתוח הגדלת חזה, ייתכנו רגישויות רבות באזור, והחזה ייראה נוקשה ומוגבה. לאחר תקופת החלמה של כמה שבועות סימנים אילו יחלפו, והחזה יקבל את צורתו הסופית הרצויה.

רגישות באזור המנותח

כל אזור שעובר ניתוח הופך לרגיש יותר וזקוק לטיפול ותשומת לב מיוחדת, במיוחד בתקופה ההתאוששות הראשונית מהניתוח. אזור הפטמות עלול להיות רגיש במיוחד בימים הראשונים לאחר הניתוח, ברוב המקרים הרגישות תחלוף לאחר זמן מה. אפשר לצמצם את הרגישות באזור על ידי מריחת קרם גוף שונים, באישור ובהמלצת הרופא כמובן.

כאבים באזור השרירים והעור סביב האזור המנותח

לפני ניתוח פלסטי והגדלת החזה השרירים והעור סביב אזור החזה התמודדו עם משקל קטן יותר לעומת המשקל שאחרי הניתוח. מטופלות רבות עלולות לחוש בכאב במהלך תקופת ההתאוששות הראשונית, אבל כאב זה יחלוף כשהעור יגדל ויעטוף את האזור, ושרירי האזור יתרגלו אל המשקל החדש. כאבי שרירים באזור ומראה עור מתוח נפוצים מאוד בימים הראשונים לאחר ניתוח הגדלת חזה, אך הם חולפים לאחר כמה ימים.

תחושת משקל כבד באזור החזה

החזה של המטופלות אכן הופך לכבד לאחר ניתוח הגדלת חזה, לכן אין זה פלא שבימים הראשונים לניתוח ישנה תחושה לא נעימה באזור. במשך תקופת ההחלמה הגוף מתרגל למשקל החדש, היציבה משתנה ומתרגלת למשקל הנוסף.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל