מתיחת פנים - ניתוח פלסטי בפנים וצוואר - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד
ניתוח מתיחת פנים

מתיחת פנים

כיצד מבצעים תהליך הצערת עור הפנים

מתיחת פנים-מטרת הניתוח, משך הניתוח, ההליך הרפואי וההחלמה

תהליך ניתוח פניםתהליך ההחלמהתמונות לפני ואחרי

ניתוח מתיחת פנים, או ניתוח הרמת פנים מיועד לנשים וגברים אשר העור בפניהם איבד מגמישותו עם השנים וגרם לצניחת רקמות הפנים והצוואר, באופן המשווה מראה עייף ורפוי. מטרת הניתוח להשיב את המראה הצעיר והרענן שאבד עם השנים, אך יחד עם זאת לשמר את מימיקת פניו של המטופל ואת מראהו הטבעי באופן מדויק. לרוב, מבוצע הניתוח בעשור החמישי ואילך אך קיימים מקרים בהם מבוצע הניתוח קודם.

הניתוח מבוצע על ידי ד"ר הולנדר –  בעלת ניסיון רב שנים בתחום הכירורגיה הפלסטית בדגש על ניתוחים פלסטיים בפנים, כולל מתיחת צוואר ועיצוב קו הלסת. את הניתוח ניתן לבצע בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית על פי העדפת המטופל/ת.

לאחר הניתוח המטופל/ת יישארו להשגחה וישוחררו למחרת למנוחה והחלמה בביתם. ההחלמה לאחר ניתוח מתיחת פנים הינה בין ימים ספורים לשבועיים, תלוי בהיקף ניתוח הפנים שבוצע ובקצב ההחלמה האישי. התוצאה הסופית תהיה מראה רענן, צעיר וטבעי, ללא צלקות נראות לעין.

 

 ניתוח מתיחת פנים – מתוך הבלוג של ד"ר ליאורה הולנדר באתר "סלונה"

 

מטרתו של ניתוח פלסטי בפנים

מטרת ניתוח מתיחת הפנים הינה הצערת מראה עור הפנים והשבת המראה הצעיר והרענן שאבד עם השנים, אך יחד עם זאת שמירה על מימיקת פניו של המטופל ועל מראהו הטבעי באופן מדויק. חשוב להבין כי קיימים סוגים רבים של ניתוחי פנים. ד"ר הולנדר מדגישה, שעל מנת להשיג תוצאה נכונה, אסתטית וטבעית, ראשית, יש צורך בהתאמה אישית. ניתוח פנים פלסטי אינו "שטנץ", ויש להתאים לכל אדם את הניתוח הספציפי הנכון עבורו על פי מבנה פניו הייחודי, מימיקת פניו ותהליך ההתבגרות האישי הייחודי לו.

בעבר ניתוחי הפנים היו גדולים ורדיקליים והיו מלווים בחתכים ארוכים, שיצרו צלקות ארוכות והתרכזו בעיקר במתיחה. כיום, התפתחה מאוד ההבנה בתחום זה ובהתאם לכך פותחו גם ניתוחי מתיחת פנים חדשניים. ד"ר הולנדר מדגישה שמראה מתוח יתר על המידה אינו משיג את התוצאה המיוחלת של מראה צעיר וטבעי. מטרת הניתוח היא הסרת עודפי עור והשבת הנפחים למקומם האנטומי, כמו גם תיקון צניחת כיסי השומן באזור הפנים, החזרתם למיקומם הטבעי והשבת הנפחים שאבדו.

ניתוחי פנים ממוקדים

ד"ר הולנדר דוגלת בביצוע ניתוחי פנים ממוקדים (minimal invasive surgery) להשגת תוצאת הצערת הפנים בצורה טבעית. ניתוחי פנים ממוקדים מבוצעים בפולשנות מינימלית – בשיטה זו אנו מטפלים בבעיות הספציפיות בפניו של הלקוח. באמצעות הטכניקה הממוקדת מתאפשרת תוצאה מדויקת וטבעית לשביעות רצון המטופל.

הניתוח מותאם לכל אדם בצורה אינדיבידואלית, לדוגמה: אצל אדם שההתבגרות מתבטאת אצלו בדלדול באזור קו הלסת והצוואר, ניתוח פנים פלסטי ממוקד יבוצע אך ורק באזור זה, והחתך ייעשה רק מאחורי תנוך האוזן. אחד היתרונות הבולטים של שיטה זו הינו צלקת מינימלית, הניתנת להסוואה באופן מוחלט, החלמה מהירה והחשוב מכול – שימור המימיקה האישית הייחודית של המטופל וקבלת תוצאה טבעית.

ד"ר ליאורה הולנדר מתארחת בתוכנית "לחיות טוב" ועונה לשאלות הצופים בנושאי ניתוח פנים ומתיחת פנים

  לקביעת פגישת ייעוץ אישית לתחום ניתוח פנים פלסטי צרו עמי קשר במייל  office@drhollander.co.il או בטלפון: 03-9030015

ההבדל בין מתיחת פנים מלאה או חלקית, לבין פיסול פנים

מתיחת פנים, בין עם מלאה או חלקית, היא הליך כירורגי, שבו מסירים רקמת שומן ועודפי עור, בעוד שפיסול פנים מבוצע ללא ניתוח וניתן לעשותו במגוון אמצעים בהתאם לצורך.

· במתיחת פנים מלאה –
הפעולה הכירורגית מטפלת בעפעפיים ובכל החלק שמקו עצמות הלחיים ומטה, כולל לסת וצוואר. קמטים בחלק העליון של הפנים (מצח, גבות וזוויות העיניים) ניתן      להחליק ולתקן באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית ובוטוקס.

· במתיחה פנים חלקית –
ההליך ממוקד יותר ומתבצע בחלק קטן יותר של הפנים – לרוב, בחלקן התחתון (לחיים, לסת וצוואר).

· בפיסול פנים –
מטפלים במילוי שקעים, בעיצוב והידוק של תווי הפנים, בתיקון פגמים כגון צלקות, קמטים, או אסימטריה קלה בין צדי הפנים, האף, או הפה. הליך זה מאפשר
להחזיר לפנים נפחים וליצור מראה צעיר וחיוני יותר, ללא ניתוח. הוא מתאים בדרך כלל לאנשים שסימני ההזדקנות אצלם קלים יותר ולכאלה המעוניינים בשיפור
המראה מבלי לעבור פעולה כירורגית.
את הפיסול ניתן לבצע באמצעות הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית, הזרקות שומן עצמי וכן, באמצעות חוטים נסתרים המוחדרים מתחת לפני העור.

צלקות סמויות לאחר התהליך

דר' הולנדר, כאישה שרגישה מאוד למראה אסתטי טבעי של הפנים, לא השלימה עם הצלקות המסורתיות של ניתוחי מתיחת פנים כפי שבוצעו בעבר.
במהלך השנים היא פיתחה טכניקה ייחודית למיקום הצלקת הניתוחית כך שתהיה מינימלית באורכה, חבויה ומוסתרת לגמרי בין הקפלים האנטומיים הטבעיים של מבנה הפנים, בצורה מדויקת. בטכניקה זו, איש אינו יכול לדעת שאדם עבר הליך כירורגי בפניו.

תמונות של מיקום הצלקת לאחר ניתוח מתיחת פנים – צלקות מוסתרות לחלוטין

הרדמה בניתוח מתיחת פנים

כמעט כל ניתוחי הפנים, ביניהם מתיחת פנים וצוואר, יכולים להיות מבוצעים בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית, על פי העדפתו של המטופל. לאופן ההרדמה אין השפעה על איכות התוצאה האסתטית.

ד"ר ליאורה הולנדר מסבירה על ניתוח מתיחת פנים פלסטי בהרדמה מקומית

 

משך ניתוח פנים פלסטי

משך ניתוח פנים פלסטי הינו בין שעה לשעתיים, תלוי בסוג ניתוח הפנים המבוצע.

באיזה מצב בריאותי צריכים להיות לקראת מתיחת פנים?

מומלץ להיכנס לניתוחי הפנים במצב של בריאות שלמה. אם ישנן מחלות רקע כגון יתר לחץ דם, סוכרת או מחלות אחרות, יש לאזן אותן טרם הניתוח. כל המנותחים נפגשים טרום הניתוח עם מרדים שבודק ומאשר את מצב בריאותם.

עישון

הפסקת העישון מאפשרת תנאי ריפוי טובים יותר (זרימת הדם לאזור המנותח משתפרת משמעותית) לכן, יש להפסיק לעשן כשבועיים לפני הניתוח.

האם הניתוח כרוך באשפוז?

לאחר ניתוח פנים מומלץ להישאר במחלקה להשגחה ללילה.

כיצד נראים בעת השחרור מבית החולים לאחר ניתוח פנים?

מבחינה חיצונית לא ניתן יהיה לראות את קווי הניתוח, המטופל משתחרר לביתו ללא כל חבישות ועם תפרים פנימיים בלבד, הנמסים מעצמם. כמובן שקיימת נפיחות מסוימת וייתכנו שטפי דם באזורים המנותחים וזאת בשל הפעולה הכירורגית.

החלמה לאחר ניתוח פנים

ההחלמה לאחר מתיחת פנים הינה בין ימים ספורים לשבועיים, תלוי בהיקף ניתוח הפנים שבוצע. לאחר הניתוח ייתכנו שטפי דם ונפיחות באזורים המטופלים. אלו חולפים בהדרגה, על פי רוב, תוך ימים ספורים. תיתכן גם תחושת מתח באזור הצוואר, אשר מוקלת באופן משמעותי תוך ימים ספורים.

יש לציין כי ההחלמה הנה בעיקר "החלמה אסתטית", כלומר, המנותח חש בטוב, ללא כאבים או מגבלות גופניות. ההחלמה הנדרשת היא בעיקר עד שחולפת הנפיחות שקיימת באזור הניתוח.

לרוב, החזרה לפעילות גופנית ביתית ומתונה צפויה תוך יום-יומיים.

החזרה לפעילות גופנית אינטנסיבית, כלומר ספורט מאומץ מתאפשרת ברוב המקרים תוך כחודש ימים.

לתמונות נוספות לפני / אחרי ניתוחי פנים

 

לקוחות ממליצים על מתיחת פנים

 

להמלצות נוספות לחצו כאן

ד"ר ליאורה הולנדר היא מומחית בתחום מתיחת פנים והצערת מראה הפנים, בעלת ניסיון עשיר בכל סוגי הניתוחים הפלסטיים האסתטיים. אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 לקביעת פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

שאלות ותשובות
  • אני רוצה לבצע ניתוח מתיחת פנים. לכמה זמן מחזיקות תוצאות הניתוח?

    מקובל לומר שניתוח פנים מחזיק כעשור, אך יש לזכור כי אין באפשרותנו לעצור את תהליך ההתבגרות ואת הגרביטציה. עד שנחזור לנקודת הפתיחה טרם הניתוח, ייקח כעשור ופעמים רבות אפילו יותר מכך. מומלץ לבצע שימור של תוצאת הניתוח באמצעות פיסול פנים והזרקות, אחת לשנה על מנת להאריך את משך התוצאה.
  • האם ניתן לשלב ניתוחים נוספים יחד עם ניתוח מתיחת פנים?

    בהחלט ניתן לשלב ניתוחים נוספים. מקובל מאד לשלב בניתוח מתיחת פנים גם ניתוח עפעפיים (עפעף עליון/עפעף תחתון), הרמת גבות, שתל בסנטר וניתוח צוואר. כמו כן, פעמים רבות משולבים ניתוחי גוף כגון, הגדלת חזה, החלפת שתלים, מתיחת בטן ועוד.. היתרון המובהק בשילוב ניתוחים הינו החלמה משותפת של 2 הניתוחים.
  • האם יישארו לי צלקות על הפנים לאחר ניתוח מתיחת פנים?

    כל חתך שמבוצע בעור, בהגדרה משאיר סימן כלשהוא. השאיפה בניתוחים אסטטיים ובניתוחי פנים בפרט, למזער ולהסתיר עד כמה שניתן את החתך ואת הצלקות. לכן בניתוח זה, החתכים מבוצעים במקומות נסתרים אנטומית, למשל סביב האוזן.
  • מאיזה גיל אפשר לבצע ניתוח מתיחת פנים?

    הניתוח מתבצע ללא קשר לגיל אלא על פי מצב התבגרות הפנים. ההתבגרות הינה תהליך אישי ושונה מאדם ולאדם עקב מרכיבים גנטיים, לכן אין גיל שממנו ניתן לבצע את הניתוח. על מנת לבצע את הניתוח נדרשת הצדקה אנטומית, קרי שיהיה מספיק רפיון עור בפנים, סביב קו הלסת ובצוואר. כמו כן תחושה פנימית של האדם שהתבגרות הפנים מפריעה לו ושמעוניין בשינוי זה.
צור קשר

יצירת קשר

מלאו פרטים ונציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם :

    © כל הזכויות שמורות

    קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל