שיטת הבננה למיצוק הצוואר - ד"ר ליאורה הולנדר
טקסט הלוגו של ד

איך למצק את הצוואר ומהי שיטת הבננה?

ד"ר ליאורה הולנדר מתארחת בתכנית "לחיות טוב" ומדברת על ניתוחי צוואר ועל שיטת הבננה לטיפול בצוואר רפוי ובעודפי עור באזור הצוואר. שיטת הבננה היא שיטה ייחודית למיצוק הצוואר הנעשית בהרדמה מקומית וכוללת הרמת הצוואר, קיבוע השרירים וסילוק של עודפי העור. השיטה מתאימה לגברים ולנשים שהצוואר שלהם הקדים להתבגר לפני עור הפנים, והיא מתאפיינת בהחלמה קצרה ומשאירה צלקות רק מאחורי האוזן.

 

מנחה: עכשיו אנחנו עוברים לאזור הצוואר, ואומרים בוקר טוב לד"ר ליאורה הולנדר, מומחית בכירורגיה פלסטית, שתספר לנו איך למצק את הצוואר ומהי שיטת הבננה.

מנחה: מה המקום שמסגיר את גילנו? יש פנים מושלמות ופתאום עור מידלדל, או מה שנקרא תרנגול הודו.

ד"ר הולנדר: הצוואר הוא חלק בלתי נפרד מהפנים וצוואר הוא מאוד חשוב למראה צעיר ולמראה ורענן. צוואר ארוך וברבורי נותן לנו את המראה האצילי. נשים רבות מתחילות באמת את ההתבגרות שלהן בצוואר, הרבה לפני הפנים. פעמים רבות הפנים עדיין במצב טוב ובצוואר מתחיל להיות רפוי.

מנחה: ובאייטם הזה אנחנו נגיד ביתר שאת, נשים וגברים.

ד"ר הולנדר: אמת. חלק בלתי נפרד מהמטופלים שלנו, וזה בעלייה מתמדת, הם הגברים, בהחלט. לפני שאנחנו מתחילים לטפל בצוואר, מאוד חשוב להבין מהי הבעיה בצוואר. יש לנו את הבעיה שהיא אופיינית בעיקר לנשים הרזות שמגיעות עם שני הקישורים האלה, שני הגידים, אז אותם קישורים הם בעצם ריפיון של השריר שיש לנו בצוואר.

מנחה: כמה שרירים יש בצוואר, אחד?

ד"ר הולנדר: אחד. יש לנו את שריר הפלטיזמה שזה שריר אחד ארוך שהוא נמשך מהאזור הזה עד לאזור הפנים שבו הוא נאחז. למול הפנים, שיש לנו 22 זוגות שרירים וכל העומס נמצא על אותו שריר. הטיפול הוא כמובן חייב להיות מכוון לבעיה.כלומר, מישהו שיש לה רק רפיון של הגיד אין סיבה שנעשה לה את הניתוח הגדול, את ניתוח הפנים, לפתוח את הכל, למתוח את הכל  –מיותר ולא נחוץ.

מנחה: מה עושים?

ד"ר הולנדר: מה עושים? על ידי חתך באזור הזה של הקפל התת-לסתי מאחורי הסנטר, שיש לנו גם קפל אנטומי, אני נכנסת לכאן ועושה הפרדה באמצעות מים של העור מהשריר מהרקמות התחתונות יותר, מזהה בדיוק את קישורי השריר שהם רפויים יותר, שחלשים יותר ומקבעת אותם, מחזקת אותם על ידי ערסל.

מנחה: וזה בעצם מותח את כל האזור הזה כבר?

ד"ר הולנדר: זה בעצם מחליק את השריר, מחזק את השריר ומסלק את אותם קישורים בעייתיים שיש לנו בשריר. אפשר לעשות את זה גם בהרדמה מקומית, ככה שתקופת ההחלמה היא קצרה יותר.

מנחה: וגם אין צורך להיכנס לתוך הפנים.

ד"ר הולנדר: אין בכלל עבודה על הפנים, העבודה היא מכוונת לאזור הזה ולבעיה הזו. החתך הוא קטנטן, חתך של כשני סנטימטר, ככה גם שאין צלקות וההחלמה זריזה והפעולה פשוטה.

מנחה: כשהיינו ילדים נפלנו הרי על האזור הזה ככה שממילא יש לנו איזה כמה תפרים פה.

ד"ר הולנדר: האמת שזה נכון, יש הרבה אנשים שיש להם חתך באזור הזה. לעומת אותן נשים שיש להן פה את הגידים, יש נשים שיש להן עודף עור. וגברים. הנשים שיש להן את העודף עור הקל באות אליי עם התנועה הזו: את רואה, טיק. בניגוד לאלה שבאות עם זה, פה, אז יש את אלה שבאות בקטן לפה, את זה לסלק. אז איך אנחנו מסלקים את זה? כשהבעיה היא באמת עודף עור קל בצוואר, שוב, אין צורך לפתוח את כל הפנים, ההחלמה ארוכה, הפרדות גדולות. מה שאני עושה, אני עושה את שיטת הבננה, שזה חתך בצורת בננה רק באזור התנוך ומאחורי האוזן, הפרדה שכולה בננית, חצי סער באזור הזה, ואני בעצם מקפלת את מעטפת השריר על עצמה ועל ידי זה אני מסלקת את העודפים שיש לנו באזור הצוואר ומחזקת אותם. כמובן שעודף העור נעלם.

מנחה: הנה התמונות הראשונות כבר מגיעות אלינו. מה עשינו פה?

ד"ר הולנדר: זו גברת שאפשר לראות שהיא אישה יפהפייה ויש לה התחלה של התבגרות באזור הצוואר, הכל במקום חוץ מהצוואר. דבר ראשון זה משפיע לנו על טשטוש קו הלסת ועודפים באזור הצוואר. נשים שהן מטופחות ויפות, כבר הדבר הזה מפריע להן, הן לא רוצות את ההתבגרות הזאת. וגם זו גברת שאפשר לראות שהפנים שלה סך הכל טובות והבעיה העיקרית היא באזור של הצוואר. זו גברת שעשיתי לה באמת את שיטת הבננה, שזה פתיחה רק באזור שמאחורי האוזן והרמה של הצוואר עם קיבוע של השרירים וסילוק של עודפי העור.
זו פעולה בהרדמה מקומית, האישה ערה ומשתפת פעולה במהלך הפרוצדורה, החלמה שהיא קצרה וללא צלקות. הצלקות הן אך ורק באזור הזה ומאחורי האוזן.
עכשיו, יש לנו את הבעיה השלישית של הצוואר.

מנחה: שזה עניין קו הלסת, אבל אנחנו ניאלץ לדבר על זה בפעם הבאה, אבל תודה רבה לך ד"ר ליאורה הולנדר.

מתעניינים בטיפול למיצוק הצוואר? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: office@drhollander.co.il או בטלפון 03-9030015 ולתאם פגישת ייעוץ אישית ומקצועית.

© כל הזכויות שמורות

קידום אתרים - אקסטרה דיגיטל